ß
  • PRO TV
  • „House of Gucci”, o poveste intrigantă despre dragoste, trădare, decadență și răzbunare în lumea modei

„House of Gucci”, o poveste intrigantă despre dragoste, trădare, decadență și răzbunare în lumea modei

„House of Gucci”, o poveste intrigantă despre dragoste, trădare, decadență și răzbunare în lumea modei

O adevărată saga dinastică, „House of Gucci” („Casa Gucci”) este o poveste captivantă despre ambiție, lăcomie, trădare și crimă, plasată pe fundalul seducător al lumii modei și finanțelor înalte. O producție elegantă din punct de vedere vizual, filmul expune evenimentele care se întind pe trei decenii agitate din istoria imperiului familiei Gucci.

Regizorul filmului este reputatul Ridley Scott, povestea fiind bazată pe un scenariu semnat de Becky Johnston și Roberto Bentivegna, inspirat din cartea „The House of Gucci” scrisă de Sara Gay Forden. Din distribuție fac parte Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek și Al Pacino.

Un nume încărcat de istorie

Brandul Gucci este astăzi recunoscut și admirat în întreaga lume și a fost întemeiat de Guccio Gucci, care și-a deschis primul magazin de articole din piele în Florența, Italia, în urmă cu exact o sută de ani.

Povestea din film începe la sfârșitul anilor 1970, într-un moment critic din istoria faimosului imperiu italian al modei. Pe măsură ce familia Gucci și-a extins afacerea au apărut și indicii de instabilitate financiară, inovație înăbușită și ieftinirea brandului. Afacerea Gucci este supravegheată de cei doi fii ai lui Guccio Gucci, vicleanul Aldo (Al Pacino) și fratele său mai conservator și detașat Rodolfo (Jeremy Irons).

Aldo, un individ foarte tenace, nu are nicio intenție să cedeze controlul asupra brandului familiei, mai ales fiului său fantezist Paolo (Jared Leto), care pare mai interesat să devină designer vestimentarin timp ce fiul mai timid al fratelui său Rodolfo, Maurizio (Adam Driver), ar prefera să studieze dreptul decât să-și asume conducerea unui imperiu mondial al modei.

Lucrurile se schimbă când Maurizio o întâlnește pe frumoasa și ambițioasa Patrizia Reggiani (Lady Gaga) și, împotriva dorinței tatălui său, se căsătorește cu ea. Unchiul Aldo își găsește un suflet pereche în vicleana Patrizia și, împreună, îl conving pe Maurizio să-și lase deoparte ambițiile și să se alăture companiei, devenind astfel prezumtivul moștenitor.

Pentru o scurtă perioadă de timp diverșii membri ai dinastiei Gucci sunt capabili să coexiste. Dar, pe măsură ce rivalii le amenință locul de top în ierarhia modei, Patrizia îl îndeamnă pe Maurizio să dea o lovitura. După ce a moștenit poziția tatălui său în companie, Maurizio preia încet și pe furiș controlul afacerii. Ei îl convinge pe Paolo să-și vândă acțiunile. Și cu ajutorul consilierului financiar al familiei, Domenico De Sole (Jack Huston), la scurt timp după ce Aldo este eliberat din închisoare pentru evaziune fiscală, îi cumpără și lui partea.

Ca unic șef al companiei și cu o nouă infuzie de finanțare din partea investitorilor externi, Maurizio începe să se bucure de putere și de noile privilegii. După ce și-a trădat familia, acum se întoarce împotriva Patriziei și începe o aventură cu o prietenă din copilărie, Paola Franchie (Camille Cottin). Cu ambițiile dejucate și căsnicia în degradare, Patrizia devine disperată. Când Maurizio cere divorțul, ea formează o alianță periculoasă cu Pina Auriemma  (Salma Hayek).

Maurizio lansează un plan ambițios de a revigora numele și reputația brandului Gucci prin angajarea unui designer american, Tom Ford (Reeve Carney). Dar se trezește asediat din două părți: de Patrizia și de investitorii companiei, care, încurajați de consilierul său, De Sole, vor să preia controlul asupra companiei.

Scandalul care fascinează

De la familiile regale și politică, până la media, scandalurile din cadrul dinastiilor bogate și puternice au exercitat întotdeauna o fascinație asupra publicului. Iar familiile de modă nu sunt cu nimic diferite. Ascensiunea și decăderea familiei Gucci de-a lungul a trei generații, care au inclus extravaganță, lăcomie, trădarea și, în cele din urmă, crima, a fost un subiect cu totul irezistibil.

„Proiectul a luat naștere deoarece soția lui Ridley Scott, Giannina (unul dintre producătorii filmului), a fost un mare fan al cărții în urmă cu douăzeci de ani. A fost impresionată de istoria Gucci și de lupta pentru putere și de ceea ce înseamnă pentru o familie să conducă o dinastie de modă. Acest film a fost realizat cu adevărat datorită tenacității ei”, spune Kevin Walsh, unul dintre producătorii filmului.

Giannina Scott, producător al filmului, spune: „Fiindcă mi-am petrecut jumătate din viață în Italia și fiindcă sunt foarte fascinată de modă, m-a prins povestea plină de pasiune și tragică din această carte. Chiar și atunci când au greșit, tot ce au făcut personajele principale a fost plin de pasiune”.

Iar Ridley Scott adaugă: „Este vorba de o istorie fascinantă a familiei. Dinastia Gucci a fost aproape un imperiu italian în industria modei și distrugerea sa a venit din interiorul familiei. Cum ar putea să nu fie interesant?”.

Plecând de la carte, în dezvoltarea filmului a jucat un rol important, „scriitorul care ne-a dus în cele din urmă acolo, din punctul de vedere al scenariului - Roberto Bentivegna. El a documentat mult subiectul și, în cele din urmă, a creat propria dinamică a relațiilor”, spune Walsh.

„Roberto a avut o afinitate naturală pentru subiect, deoarece este italian și el însuși a crescut într-o familie de modă. El a adus mult umor în poveste, iar ideile lui au fost în totală sincronizare cu viziunea lui Ridley”, adaugă Giannina Scott.

„Am crescut în Italia, iar mama mea a fost designer de modă. Sunt, de asemenea, familiarizat cu multe dintre locurile pline de farmec în care a trăit familia Gucci. Îmi amintesc că am citit despre crimă și m-am gândit, wow, asta ar fi un film grozav”, spune Bentivegna.

Bentivegna a cercetat cu atenție sutele de articole scrise despre dinastia Gucci, precum și înregistrările judecătorești ale procesului de crimă. „Familia Gucci este foarte cunoscută și există o mulțime de informații despre membrii ei. A fost fascinant să stau cu marile ziare italiene și să citesc ce au avut de spus despre diferiți indivizi. Am descoperit atât de multe informații pe care nu le știam, cum ar fi obsesia lui Paolo Gucci pentru porumbei. Iar asta mi-a oferit o perspectivă suplimentară asupra caracterului său”, spune el.

Potrivit lui Bentivenga, dinastia Gucci face parte dintr-o tradiție a marilor familii toscane din perioada Renașterii, precum clanul di Medici sau clanul Sforza. „Toți s-au manipulat unul pe celălalt fără să-și dea seama că ceea ce făceau era să distrugă exact lucrul pe care l-au creat. Și cred că, atât din punct de vedere literar, cât și din perspectivă cinematografică, povestea este pregătită pentru a fi spusă. Pentru că totul este despre trădare. Este vorba despre ce fac oamenii în culise unii cu alții și despre cum se manipulează”, observă el.

„Roberto a înțeles că povestea este o comedie a erorilor care se transformă într-o tragedie”, spune Scott. La început, Maurizio este timid și sub papucul tatălui său. Ca o fantomă, Rodolfo Gucci trăiește foarte mult în trecut, lucru pe care fiul său îl găsește înăbușitor. Maurizio nu își poate trăi cu adevărat propria viață, ceea ce explică de ce în cele din urmă se răzvrătește împotriva tatălui său și se căsătorește cu Patrizia.

În Aldo Gucci, găsim opusul lui Rodolfo, susține Bentivegna. Sub conducerea sa, afacerea familiei Gucci pare să fie înfloritoare și în continuă expansiune. Dar este în mare parte fum și oglinzi. „Aldo este o vulpe vicleană și asta îi face rău  în cele din urmă”, spune Bentivenga. Fiul lui Aldo, Paolo, poate fi privit ca un prost nobil. În timp ce Aldo își iubește fiul, el îl consideră un idiot și nu se teme să spună asta deschis, subminând un ego deja fragil. Ca și în cazul lui Rodolfo și Maurizio, „Aldo este o prezență atât de mare încât Paolo suferă din cauza faptului că trăiește constant în umbra lui”, spune Bentivegna.

În timp ce Rodolfo o privește de sus pe Patrizia, Aldo o vede ca pe un spirit înrudit. Cineva care este agresiv și manipulator. Împreună îl convinge pe reticentul Maurizio să se alăture afacerii de familie. Cu Patrizia turnându-i otravă în ureche, Maurizio devine din ce în ce mai încrezător în sine, dar și cinic și nemilos, eliminându-i treptat din afacere pe toți ceilalți membri ai familiei, inclusiv pe unchiul Aldo. 

Vezi și: Întrebarea Mesei Rotunde cu Tudor Ionescu - "Am avut 104 kg, am 60 de kg"

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni