ß
  • PRO TV
  • Squid Game, serialul care bate La Casa de Papel și Bridgerton. Secretul succesului său

Squid Game, serialul care bate La Casa de Papel și Bridgerton. Secretul succesului său

Squid Game, serialul care bate La Casa de Papel și Bridgerton. Secretul succesului său

Lansat în septembrie 2021, Squid Game (Jocul Calamarului), a ajuns numărul 1 în peste 90 de țări. Cu toate că împrumută teme și stereotipuri din alte serii de succes, serialul sud-coreean a captat atenția lumii întregi.

Când La Casa de Papel a fost achiziționat de Netflix, serialul a „explodat” la nivel mondial. Asta se întâmpla în decembrie 2017 și, încă de pe atunci, se vorbea de „serialul momentului” în lume. 

Dar, în decembrie 2020, a apărut Bridgerton, care a topit rapid performanțele seriei importate din Spania. Cu o audiență de 82 de milioane de persoane (abonați), Bridgerton devenea serialul numărul 1 de pe Neflix.

Un lucru similar s-a petrecut cu Squid Game, care promite să bată toate recordurile de audiență pe platforma de streaming. Serialul sud-coreean este deja pe primul loc în preferințele abonaților în peste 90 de țări, iar CEO-ul rețelei spune că are toate șansele să ajungă „cel mai bun serial al nostru”.

Squid Game, secretul succesului



Vezi mai multe poze în GALERIA FOTO de mai jos!

Scris încă din 2009, serialul Squid Game (Jocul Calamarului) a fost refuzat de toate studiourile de film. O posibilă explicație ar fi că e prea violent. Dar de când a fost asta o problemă? Însă serialul are și alte probleme.

Squid Game este o poveste care împletește presiunea datoriei și amenințarea morții, elemente care îi determină pe eroi să accepte o provocare scandaloasă: joci și ai șansa să câștigi o sumă impresionantă de bani, dar poți oricând muri încercând.

Succesul seriei poate fi explicat din prisma faptului că este extrem de actual și vobește, chiar dacă în termeni radicali, de inechitățile sociale care îi împing uneori pe oameni spre gesturi disperate.

O altă explicație a exploziei de interes la nivel mondial este aceea că spectatorii rezonează cu eroii, niște cobai manevrați de o corporație care acționează în umbră cu scopul de a se distra. 

Să nu uităm contextul în care serialul a fost lansat – pandemia de Covid-19 – care i-a făcut, și încă îi face, pe mulți oameni să se simtă „subiecți” într-un experiment global mârșav.

Fotografii: Profimediaimages.ro

Vezi și VIDEO:

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni