O nouă mișcare de masă a luat naștere în mediul online. Pornită de la tragedia americanului George Floyd, BlackOutTuesday este un nou strigăt disperat al comunității afro-americane de pe continentul nord-american.
BlackOutTuesday a pornit în mediul online marți, cu scopul de a permite oamenilor din întreaga lume să fie alături de comunitatea de culoare din America de Nord. Tragica moarte a lui George Floyd, în Minneapolis, a redeschis o rană adâncă a populației afro-americane, rană care se credea închisă: discriminarea rasială.
Instagram, Facebook, Twitter și alte rețele sociale frecventate de americani s-au înnegrit, la propriu, de postări solidare cu tragedia unei întregi comunități. Cei care au vrut să-și arate solitaritatea cu cei „asupriți” au fost sfătuiți să posteze un pătrat de culoare neagră însoțit de hashtagul #BlackOutTuesday. Dar care este mesajul acestei campanii?
Utlizatorii rețelelor sociale au fost sfătuiți să nu folosească hashtagul #BlackLivesMatter fiindcă acesta duce urmăritorii către un alt mesaj al luptei împotriva injustiției sociale. BlackOutTuesday are ca scop reducerea la tăcere a „vocilor albe” pentru a permite negrilor să se exprime liber și să fie auziți.
Citește și: Polițistul care a șocat America a rămas fără soție. De ce și-a părăsit Kellie May Chauvin bărbatul
Organizatorii acestui protest neobișnuit i-au sfătuit pe utilizatorii de internet care nu fac parte din comunitatea afro-americană să nu se alăture campaniei și să se abțină de la postări.
„În timp ce pătratele negre au menirea de a fi un semn de solidaritate cu comunitatea de culoare, ele pot avea riscul de a sufoca feed-ul și să ascundă postări de la vocile de culoare. Luați-vă libertatea de a nu posta nimic dacă această opțiune vi se pare mai confortabilă”, spun cei care au pornit aceasă mișcare în mediul online.
Sfatul lor nu a fost respectat. Celebrități din toată lumea sau oameni simpli, chiar și din România, au inundat rețelele sociale cu pătrățele negre, însoțite de mesaje de susținere a cauzei lui George Floyd.
Organizatorii acestei campanii au mers până acolo încât i-au sfătuit pe cei care nu fac parte din comunitatea afro-americană să-și ia o zi liberă de la postări pe rețelele sociale, tocmai pentru ca mesajele cu hashtagul BlackOutTuesday să fie și mai vizibile.
La originea acestei mișcări planetare se află Jamila Thomas și Brianna Agyemang, două femei de culoare care lucrează în industria muzicală de peste Ocean. Ele au început protestul online sub sloganul TheShowMustBePaused, ca răspuns la uciderea lui George Floyd. Ulterior, branduri precum Spotify, Apple, TikTok și Live Nation au anunțat, luni, că își vor întrerupe mare parte din operațiuni în ziua următoare, din solidaritate cu protestele de stradă.
În sprijinul mișcarea BlackOutTuesday o serie de televiziuni din America, unele care emit și în România, au întrerupt emisia pentru 8 minute și 46 de secunde pentru a posta mesajul I Can’t Breathe (Nu pot să respir). Acesta a fost strigătul de disperare al lui George Floyd sub genunchiul polițistului Derek Chauvin.
George Floyd este un bărbat de 46 de ani care a devenit un simbol al rezistenței afro-americanilor în fața rasismului de pe continetul nord-american. Bărbatul a murit asfixiat, sub genunchiul polițistului Derek Chauvin, în urma unei intervenții brutale a poliției. Ofițerul a fost arestat și e judecat acum pentru omor prin imprudență. Soția sa l-a părăsit și a intentat divorț.
Fotografii: Getty Images
Vezi și VIDEO: Viaţa bate vlogul - sez. 2, episodul 10: Emanuel Cîrstea, salvatorul familiei la 12 ani!
Gallery