ß
Sunetul este, întotdeauna, fratele mai mic într-o filmare și, câteodată, filmarea se validează chiar și cu un sunet imperfect, imaginea însă, trebuie să fie perfectă.
Dacă urmează să filmăm în apropierea unui șantier și zgomotul afectează modul în care se înregistrează dialogul, acesta poate fi refăcut întotdeauna.
Actorii pot fi dublați iar mediul înconjurător poate fi recreat, chiar dacă presupune mai multă muncă, dar este posibil. Cu toate acestea, în cazul în care un cadru este filmat cu soare și un nor neașteptat se ivește, ai două opțiuni: fie aștepți sa reapară soarele (și atunci te înarmezi cu răbdare, pentru că nu știi când se va întâmpla asta) fie refilmezi toată secvența pe umbră (și atunci va trebui să anunți producătorul de întârziere). Deși ambele opțiuni aduc neplăceri va trebui să alegi una pentru că în post-producție nu se poate recrea soarele.
În Barcelona am avut probleme cu sunetul într-un număr de secvențe și am fost nevoit să revenim în studio, într-o dimineață, pentru a reînregistra sunetul cu George Piștereanu (Tibor) și Anda Sarbei (Iulia); moment în care am fost nevoiți să replicăm sentimentele, tonurile și, desigur, să potrivim cuvintele. Cu o zi înainte fusese difuzat primul episod din Vlad și eu mă ocupam cu revizuirea celui de-al treilea și de-al patrulea iar Anda s-a apropiat curioasă să vadă câteva secvențe de pe laptopul meu și m-a întrebat cât de multe episoade sunt deja gata. Răspunsul meu a surprins-o „Două episoade sunt terminate și unul este în montaj aproape gata”. Anda a ezitat și, confuză, m-a întrebat – „Vom termina la timp?”
Primul episod a fost livrat către Pro TV în vinerea dinaintea difuzării, al doilea cu patru zile înainte de a fi pe ecranul tuturor românilor, doar pentru că am recuperat un pic de timp, dar din al treilea episod va interveni rutina (dacă nu se va întâmpla nimic neașteptat) și în fiecare miercuri un episod va fi finalizat, cu doar patru zile înainte de difuzare. Acest aspect va forța muzicianul, inginerul de sunet, editorul video, oamenii de producție, responsabilii de coloristică și regizorul să lucreze în tensiune și cu gandul că se află mereu la limită. Deși Anda (și aproape toată lumea este surprinsă) știm cu toții că așa este în general, în televiziune. Se lucrează la limită, dar dacă acest aspect îi oferă privitorului șansa să viseze și să se bucure de un moment bun, vom simți cu toții că am făcut o treabă bună.
Gallery