ß
  • Emisiuni
  • MasterChef
  • Andreea Moldovan, cea mai populară „casnică” de la MasterChef, a învins o boală care o dărâmase emoțional: „Atunci mi-am dat seama că trebuie să-mi schimb împărțeala timpului”

Andreea Moldovan, cea mai populară „casnică” de la MasterChef, a învins o boală care o dărâmase emoțional: „Atunci mi-am dat seama că trebuie să-mi schimb împărțeala timpului”

Andreea Moldovan, cea mai populară „casnică” de la MasterChef, a învins o boală care o dărâmase emoțional: „Atunci mi-am dat seama că trebuie să-mi schimb împărțeala timpului”

Andreea Moldovan, unul dintre cei mai cunoscuți Chefi cofetari din România și antreprenor în această industrie, a vorbit deschis despre lupta sa cu epuizarea și depresia, dar și despre fericire, în primul episod al podcastului „În spatele vitrinei”, moderat de Chef cofetar Ana Consulea - un podcast dedicat cofetăriei și business-ului în acest domeniu.

Gallery

​Autodidactă din fire, Andreea Moldovan a făcut totul după cum a simțit în afaceri. Recunoaște că acest lucru i-a adus și avantaje, dar o și consumă pe interior, pentru că este foarte implicată în business-urile ei.

„Eu nu am avut parte de un training de strategie și viziune în business. Și în continuare nu am parte de așa ceva, pentru că eu nu sunt ghidată de lucrul acesta. Deși pot părea antreprenor, n-am suflet de antreprenor, am suflet de gospodină. Și, cumva, neavând o școală a antreprenoriatului sau experiența de a fi lucrat în corporație și să fi fost influențată de niște lucruri în direcția asta - care crede-mă că m-ar fi ajutat, nu o zic ironic - probabil eram la un nivel mai sus. Eu am făcut totul după cum am simțit. Este posibil să fie o calitate, dar e posibil să nu, că te și macină pe interior. Atât timp cât știi că ai un plan, cred că ajungi mai repede la țintă. Ideea e ca eu nu am o astfel de țintă, eu sunt freestyle”, a declarat Andreea.

Misiunea ei este „să fie frumos”, iar acest lucru merge dincolo de producția de prăjituri: „Am fost la Paris, la Père-Lachaise. Mă așteptam să-mi placă, dar nu mă așteptam să plâng atââât de mult. Am plâns la Enescu de am leșinat. Ideea e că am plâns la Chopin. Eram ca-n filmele cu bocitoare. În tot timpul ăsta, tot ce mi-a răsunat în cap a fost >. Știi că, până la urmă, cu asta rămâi. Rămâi cu ideea că ai făcut ceva frumos pentru alții.”

O depresie puternică a învățat-o să pună limite

În ciuda succesului său profesional și aparentului echilibru între viața personală și profesională, Andreea nu a avut parte numai de momente roz în viață, revelând o parte foarte vulnerabilă.

„Am învățat în urma unui episod depresiv puternic să am grijă și de mine, de copii, și de familie. Și să nu mai fiu așa de workoholică precum sunt, deși în continure sunt, asta nu pot... Da, am trecut printr-o depresie foarte puternică, am ajuns la medicamentație, a fost urât, foarte urât și atunci mi-am dat seama că trebuie să-mi schimb împărțeala timpului.”

Astăzi, Andreea a învățat să-și gestioneze mai bine timpul. „Pentru mine a fost un wake-up call. Știi vorba aia – Când nu mai poți, mai poți un pic. O ai și tu? Eu n-o mai am. Să n-o mai aveți nici voi. Când nu mai pot, nu mai pot niciun pic!”.

Trendurile nu sunt pentru ea

Banii sunt importanți doar în ideea în care asigură continuitatea business-ului și compensează și perioade cu flux mai scăzut de clienți. „Banii nu sunt un scop, sunt o necesitate, real. Pandemia a închis foarte multe business-uri din toate domeniile, nu doar din domeniul nostru. Avem și noi lunile foarte călduroase, care nu sunt neapărat sezonul nostru. Anumite vârfuri sunt bune ca să compensăm momentele astea. Într-adevăr, muncim pentru bani. Dar nu fac compromisuri pentru a scădea costurile”, adaugă Andreea.

De aceea, consideră și că adaptarea la trenduri care sacrifică calitatea produselor este echivalentă cu „prostituția” în industria cofetăriei.

„E o limită foarte fină în a face ce se cere, ce ar merge la public și ce vrei tu să faci. Sunt foarte multe trenduri pe care noi trebuie să le filtrăm. Pentru mine, în momentul în care te abați de la calitate, te abați de la gust, îți bați joc, pui o tonă de zahăr, pui multe chestii în care tu nu crezi și pe care nu le-ai consuma, pentru mine asta este prostituție.” La propunerea soțului ei, Dj Optick, de a face ceva nebunesc în cofetărie care „să prindă” la tineri, replica Andreei a fost „Bogdan, tu ca să ataci tinerii, pui trap!?”.

„În momentul în care eu fac ce-mi place mie și cel care mănâncă din preparatele mele zâmbește, i-am livrat omului fericire. Și este și egoist, pentru că și fericirea aia se întoarce la mine. Ce dau aia primesc”

Fericirea este simplă, acasă, în jurul mesei pentru Andreea. „Cu sau fără mâncare, dar cu frumos”.

Conversația integrală este disponibilă aici.

Pașii spre excelență încep în spatele vitrinei

Ana Consulea, Chef Cofetar și antreprenor în domeniul HoReCa spune că podcastul „În spatele vitrinei” este atât o invitație în backstage, în laborator, în mijlocul procesului de producție, cât și un dialog despre valorile și filozofia acestei meserii realizate la nivel de excelență.

„În spatele vitrinei nu este un podcast despre rețete. Este un proiect prin care îmi doresc să vă introduc în universul cofetăriei, în lumea amplă și spumoasă a producției. Vom purta conversații sincere și, sper eu, relaxate despre munca și dedicarea nevăzute și de cele mai multe ori neînțelese. Promit să fim total transparenți în legătură cu valorile acestei meserii și să abordăm subiecte tabu ale industriei”, declară Ana Consulea, realizatoarea podcastului.

Printre oaspeții celui mai premiat cofetar român se vor număra legende ale cofetăriei de odinioară, vedete ale cofetăriei de azi, antropologi ai gastronomiei, jurnaliști și căutători ai rafinamentului dulce. Podcastul este parte dintr-un proiect mai amplu ce are în centrul său Gustul și misiunea de a hrăni oamenii mai bine, demarat încă din 2012 de Ana Consulea și echipa ei. În primul sezon, podcastul va avea o frecvență lunară.

Ana Consulea și invitații ei vor dezbate subiecte de interes pentru industrie, de la gust, terroir, sustenabilitate, educarea noilor generații de cofetari, istoria cofetăriei românești, competiție și colaborare. În fond, pașii pe care profesioniștii îi fac în drumul lor spre excelență.

Sursă foto: Facebook/ Andreea Moldovan

Vezi și: 

Share

Citește și

Ultimele articole

Top citite

Cele mai recente videoclipuri din emisiune MasterChef

Articole pentru emisiune MasterChef

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni