Dragoș Petrescu revine la „Imperiul Leilor” plin de optimism și cu convingerea că ultimii doi ani au creat oportunități de business în România. Fondatorul City Grill Group vorbește în acest interviu despre marea șansă pe care o au tinerii antreprenori de la noi.
Dragoș Petrescu este adeptul teoriei care spune că după furtună vine întotdeauna cer senin, o concepție indispensabilă în afaceri. Cu o experiență vastă în business, antreprenorul e pregătit să arate punctele slabe ale oricărei afaceri, în sezonul 3 al emisiunii Imperiul Leilor.
Prezent în Imperiul Leilor încă de la primul sezon, și-a contruit o imagine de mentor al tinerilor antreprenori, care au înțeles că pot conta pe el. Însă, Dragoș Petrescu nu este ușor de convins. Președinte al City Grill Restaurants, cel mai mare lanț de restaurante din România, Dragoș Petrescu administrează 19 restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ cu bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Brewery Inn, Trattoria Buongiorno, City Grill și City Café.
Domnul Petrescu, românii au mâncat mai puțin la restaurant și mai mult acasă, în 2021. A fost o provocare să vă adaptați vremurilor?
„A fost o provocare mare, nu una oarecare, și a trebuit să ne adaptăm să putem supraviețui. Au fost doi ani de supraviețuire, nicidecum de dezvoltare sau zâmbet. Doi ani dificili.”
Credeți că în sezonul 3 Imperiul Leilor vor veni în fața dvs. antreprenori la fel de adaptați situației?
„Am observat de multe ori cuvântul pandemie în discursul antreprenorilor deja întâlniți de noi, și am realizat că sunt multe domenii care sunt afectate sau încurajate de pandemie. Acesta este adevărul: pandemia impulsionează anumite sectoare de activitate, și frânează altele.”
Vezi și VIDEO: Dragoș Petrescu - Cum s-ar descrie ca antreprenor
Ce căutați în acest an la cei care vin în emisiune să vă convingă că au afaceri în care merită să investiți?
„În acest an caut antreprenori care să înțeleagă momentul în care ne aflăm. Mă uit la oportunitățile care au apărut în urma pandemiei, și sunt oportunități legate de influența în diverse sectoare, pozitivă sau negativă. Aș vrea să îi văd pe cei orientați în direcția pozitivă, cea în care pandemia împinge ideile de afaceri, dar și pe acei antreprenori care văd șansa pe care o avem noi ca țară în fața programului PNRR.
Acest program va introduce în România în următorii 7 ani 30 de miliarde de euro, iar o parte importantă din această sumă va reveni zonei de energie verde. Deci vreau să văd antreprenorii care simt această oportunitate, care au idei în această direcție: sustenabilitate și energie verde. Aș dori să îi întâlnesc în sezonul 3, m-aș bucura să investesc în ei.”
E clar că vârsta antreprenorilor a coborât mult în ultimii ani. Aveți, printre Lei, un tânăr om de afaceri român cu rezultate în Silicon Valley. E tinerețea un atu suficient pentru reușita în afaceri?
„Tinerețea este un atu și va rămâne un atu în aproape orice îți dorești să întreprinzi. Faptul că avem printre noi un leu de 23 de ani schimbă chimia grupului și îl face mai performant, pentru că avem o viziune de la un alt nivel generațional. Totodată, faptul că din ce în ce mai mulți antreprenori vin din categoria tânără de vârstă, între 18 și 35 de ani, este un semn bun, ceea ce este determinat de primele două sezoane, dar și de faptul că românii au înțeles că meseria de antreprenor nu este o rușine. Astfel, au mai multă încredere în ei și vin să își prezinte ideile de afaceri.
Conform studiilor pe care noi le avem, 2 din 3 tineri își încep o afacere pe cont propriu. În continuare, noi ne aflăm la coada clasamentului în Europa în ceea ce privește microîntreprinderile, respectiv întreprinzătorii care doresc să pornească pe drumul antreprenoriatului. Și atunci, avem potențial. Faptul că reușim prin educație să aducem mai multe idei pe masă este un lucru benefic pentru noi, dar și pentru România.”
Investitorii din sezonul 3 Imperiul Leilor sunt: Dan Șucu, Dr. Wargha Enayati, Cristina Bâtlan, Sebastian Dobrincu și Dragoș Petrescu.
Imperiul Leilor – Investește în tine!
Gallery