Nu puțini sunt de acord că școala e plictisitoare și cursurile deloc atrăgătoare, temele enervante, iar metoda de predare învechită. O mână de români a lucrat la toate aceste aspecte și a îndreptat nițel lucrurile. De fapt, lucrurile arată mult mai bine. Așa a apărut aplicația mobilă iziBAC.
Lansată la mijlocul anului 2018, ca mijloc alternativ de învățare pentru elevii români, aplicația iziBAC are azi peste 50.000 descărcări și peste 6.000 utilizatori activi lunar. Grație inspirației unei echipe dedicate, elevii pot acumula cunoștințe și se pot pregăti pentru examene precum Bacalaureatul într-un mod extrem de plăcut. În joacă, chiar. Aplicația este disponibilă gratuit în Google Play și AppStore și promite să nu fie deloc plictisitoare.
La sfârșitul anului trecut, start-up-ul românesc aflat în spatele iziBAC a solicitat susținere financiară pe plaftorma de crowdfunding SeedBlink pentru dezvoltarea proiectului. Raluca Bacinschi-Stratulat, co-fondatoare şi CEO iziBAC, dezvăluie unde se află azi platforma și ce posibilități de dezvoltare are aceasta.
„Pentru noi soluția optimă de finanțare a venit prin equity crowdfunding pe care Seedblink o pune la dispoziție. După o săptămână de la listare am reușit să adunăm 103% din suma propusă, moment în care ne-am decis să închidem prima rundă. Pentru iziBAC, acești 160.000 de euro înseamnă stabilizarea soluției la nivel național, atât pentru examenul de Bacalaureat cât și pentru alte examene (precum cel de șofat, de barou, de limbi străine etc.), și punerea bazelor pentru extinderea la nivel internațional (începem tot cu cel de Bacalaureat, numit SAT)”, spune Raluca Bacinschi-Stratulat (foto).
FOTO: Silvia Niculae
CEO-ul iziBAC mărturisește că, în continuare, echipa dorește dezvoltarea de conținut nou pentru platformă (lecții video/audio cu profesorii), crearea de funcționalități noi (multiplayer, campionatul, comunitatea) și, de ce nu?, atragerea unui număr mai mare utilizatori în aplicație. „Acești pași sperăm să ne aducă un flux de venit care să poată stabiliza echipa la nivel local, în așa fel încât să ne putem concentra eforturile pe pasul al doilea, de extindere către alte potențiale examene.”
Cât de utilizată este azi aplicația iziBAC și cum a evoluat ea din momentul lansării sale?
„Lansată la mijlocul lui 2018, aplicația are în prezent peste 50.000 descărcări și peste 6.000 utilizatori activi lunar. Ca evoluție, pe lângă extra-conținut, am mai adăugat super-puterile pe care elevii și le pot achiziționa în aplicație, materiile de non-formal (educație financiară, emoțională, civică etc.) de la care să înveți și ce încă nu se predă în școli atât de mult, clasamentul pe materii, ca să vezi cum stai față de colegii tăi, și rapoartele de progres, ca să știi cum stai cu evoluția ta.
De asemenea, am adăugat și o zonă de resurse de unde elevii își pot descărca comentarii la limba română, formule la matematică, eseuri la istorie etc.”
Care sunt planurile pentru anul 2021? Vă lansați pe plan internațional?
„Da, dorim să ne extindem și pe alte piețe, începând cu examenul SAT (Bacalaureatul pentru SUA) și IB (Bacalaureatul internațional). Momentan nu știm exact cu care dintre piețe vom începe, avem nevoie să studiem impactul (ROI-ul) din cadrul mai multora. De asemenea, ne dorim să țintim și alte posibile examene pentru alte piețe, la nivel global.”
Pandemia de Covid-19 a mutat multe activități umane în online. A fost anul 2020 unul al oportunității pentru iziBAC?
„Cu siguranță. Sectorul edtech este un sector în plină expansiune în UE și la nivel mondial. Între 2014 și 2018 s-au investit un miliard de dolari în companiile edtech în 152 de tranzacții, cu o creștere de 62% față de 2017. Acest lucru validează piața UE, dar există mult spațiu pentru a crește. Piața totală a educației din UE este estimată la un trilion de dolari, probabil mai puțin de 5% din aceasta fiind digitalizată, chiar și mai puțin gamificată. La nivel global, sectorul educațional este estimat la 5,5 trilioane de dolari, în timp ce sectorul edtech se estimează că va ajunge la 404 miliarde de dolari până în 2025.
Și nu doar ca sectorul educațional era doar 5% digitalizat, dar pandemia Covid-19 ne-a forțat să adoptăm soluții remote și digitale. Asta crează o tensiune enormă între cerere și ofertă în piață și face sectorul să fie unul extrem de atractiv pentru investitori. De asemenea, piața învățării inteligente crește cu o rată compusă de creștere anuală de 19.5%, ceea ce este foarte mult și ne permite să creștem și noi odată cu piața.”
Imperiul Leilor s-a întors la PRO TV cu al doilea sezon, din 10 februarie 2021. Antreprenorii dispuși să împărtășească din experiența lor de business sunt Dan Șucu (Mobexpert), Cristina Bâtlan (Musette), Dragoș Petrescu (City Grill), Mohammad Murad (Phoenicia Group) și Bogdan Micu (Alpin Holding Corporation).
Fotografii: iziBAC/Raluca Bacinschi-Stratulat Facebook
Imperiul Leilor – Investeşte în tine!
Intră în comunitatea noastră de Facebook și Instagram pentru a afla primul tot ce e nou!
Gallery