Din dragoste pentru animale, antreprenoarea română de origine libaneză Sarah Sarrad a început o afacere de succes unică în România. Primul hotel de lux pentru animalele de companie a împlinit 7 ani și aceasta este povestea lui.
Sarah Sarrad are 26 de ani, s-a născut în București și este de origine libaneză. Părinții ei aveau o situație materială foarte bună, după cum însăși recunoaște, deci putea duce un trai lipsit de griji. Însă, și-a dorit să-și scrie propria poveste, născută din dragostea ei pentru animale. Totul a început la vârsta de 19 ani, când era în ultimul an de facultate.
„La vârsta aceea îmi doream foarte mult să inovez, să creez un concept nou și să ofer ceva ce nu exista în România în domeniul îngrijirii animalelor”, mărturisește tânăra antreprenoare. Noul concept se referea la ridicarea unui hotel cu servicii de lux pentru animalele de companie, afacere care nu exista în România.
Însă, înainte de a pune bazele afacerii, a trecut ea însăși printr-o perioadă de pregătire profesională în industria hotelieră, pentru a-i cunoaște toate aspectele.
„Am ales Hotel Phoenicia și mai greu decât să încep lucrul acolo și să fiu acceptată a fost să îl conving pe tata să mă lase. Am dus ceva muncă de lămurire, dar am câștigat! Am fost așa de încântată, încât m-am implicat cu tot sufletul. Aveam 16 ani când am început să lucrez la recepție, dar am trecut apoi prin toate departamentele. La Marketing mi-a plăcut cel mai mult și, la 18 ani, am ajuns la ceea ce ar fi fost echivalentul funcției de Director Executiv. Dar în perioada aceea am ales să mă axez mai mult pe școală, să îmi termin studiile”, a adăugat Sarah Sarrad.
Alte afaceri inedite veți putea vedea în sezonul 2 al emisiunii Imperiul Leilor.
Startul în business a fost plin de entuziasm, grație planului de afaceri considerat imbatabil. Însă, terenul infertil pe care pășea, din cauza noutății afacerii, i-a dat tinerei antreprenoare primele mari bătăi de cap.
„La început a fost dificil să găsim un spațiu potrivit atât pentru hotel, cât și pentru SPA. Oamenii erau reticenți, nu știu exact ce își imaginau că voi face acolo, deși eu le explicam. O altă problemă majoră a fost forța de muncă. Oamenii nu cunoșteau domeniul acesta al îngrijirii animalelor la acest nivel și, la început, a fost eșec după eșec încercând să recrutez. Am mers inclusiv la Facultatea de Medicină veterinară, unde am vorbit despre aceste servicii și i-am invitat pe studenți să vină la Very Important Pets, să facă practică, să se angajeze. Din 200 au venit 3. Doar o persoană a rămas”, își amintește antreprenoarea.
Cu mână de lucru puțină, Sarah a fost nevoită să se specializeze, inclusiv în afara țării, pentru a face față provocărilor unui business complet nou în România.
„Eu, la rândul meu, și apoi angajații, ne-am specializat tot timpul, am format oameni, i-am trimis și pe ei la cursuri în afara țării. Pentru că e important să înveți de la psihologia canină, la cum să calmezi animalul dacă este anxios sau agresiv și până la styling și look final, pentru fiecare rasă în parte”, confirmă antreprenoarea.
Afacerea ei a împlinit 7 ani și rămâne un reper în ceea ce privește serviciile de lux oferite animalelor de companie.
„Investiția inițială a fost de 100.000 de euro și am creat totul de la zero pentru a lansa acest concept unic. Practic, nu exista nicăieri și nu există nici acum un loc care să găzduiască un concept asemănător, cu toate serviciile de îngrijire și de cazare pentru animale și cu toate produsele premium pe care le-am adus din afara țării... Avem inclusiv serviciu de taxi, în cazul în care posesorii animalelor nu le pot aduce sau nu le pot lua la o anumită oră”, spune Sarah Sarrad.
În prezent, după 7 ani și după ce a învins și reticența primilor clienți, Sarah și echipa ei au o relație specială cu fiecare patruped care sosește la centru pentru servicii punctuale sau pentru o perioadă mai lungă, de cazare. Ea povestește că cei mai mulți clienți sunt câini, însă are, de asemenea, în îngrijire și pisici, pești sau iepuri. „Era să avem și o maimuțică, al cărei stăpân călătorea, dar între timp a rezolvat partea de transport pentru ea.”
Antreprenoarea spune că în pandemie a încercat să-și păstreze optimismul pentru ea și pentru echipă. A implementat regulile de distanțare și, chiar dacă a avut mult mai puține programări, le-a stabilit la intervale orare și mai mari. În plus, a făcut oferte speciale, a oferit mai multe tipuri de servicii de îngrijire a animalelor în mod gratuit, în ideea de a avea activitate și de a menține și moralul echipei ridicat.
O prezență exotică în peisajul antreprenorial românesc, Sarah Sarrad are 26 de ani, s-a născut în București și este de origine libaneză. La doi ani știa deja alfabetul limbii române, engleze și arabe și a urmat cursurile Școlii Cambridge cu predare internațională în engleză și arabă, de la grădiniță până la liceu. La 5 ani începea clasa I, iar la 17 ani urma cursurile de „Business, Marketing și Management” ale Facultății Româno-Americane.
Acestora le-a adăugat experiența de studiu de la „Hotel Management Master Science of Business and Hospitality”, un master al American Hotel Academy, singura școală din România, de la Brașov, afiliată la Manchester Metropolitan University, din Anglia.
Pasionată de istoria și cultura arabă, de makeup și felul în care este evidențiată feminitatea în această zonă, ea își dorește ca anul acesta să lanseze o linie de produse cosmetice cu o astfel de inspirație.
Intră în comunitatea noastră de Facebook și Instagram ca să afli tot ce e nou!
Gallery