Mohammad Murad, fondatorul lanțului hotelier Phoenicia, crede că afacerea sa are multe de recuperat de pe urma pandemiei de coronavirus. Omul de afaceri, investitor Imperiul Leilor, și-a petrecut izolarea investind într-un nou hotel, care va primi cereri de cazare din 20 iulie.
Cu un ochi râde, cu unul plânge. Mohammad Murad a salutat decizia autorităților de a redeschide turismul românesc, dar știe că situația nu e deloc roză. După ce a făcut eforturi pentru a-și ține afacerile pe linia de plutire și angajații încă în funcții, omul de afaceri de origine libaneză privește cu optimism perioada care urmează.
Investitorul de la Imperiul Leilor vorbește în acest interviu despre cum s-a adaptat afacerea lui principală la pandemia de coronavirus, cum speră să încheie acest an din punct de vedere financiar și cât de sigure sunt sejururile la mare în hotelurile sale.
Ce ați făcut în tot acest timp, în care turismul a fost în vacanță forțată?
„În primul rând, ne-am canalizat toate eforturile la Olimp, acolo unde finalizăm cel mai frumos complex de pe Litoralul românesc: Amfiteatru – Belvedere – Panoramic. Am muncit mult și sperăm cât mai curând turiștii să se bucure de renașterea acestui proiect superb, care se va numi Phoenicia Blue View. Este un proiect așteptat de mulți români, care au amintiri frumoase de la Olimp.”
Izolarea v-a afectat serios afacerile în această perioadă. Care e situația acum, la deschiderea sezonului estival?
„La ora actuală funcționăm, însă nu avem un grad de ocupare mare, cel puțin în București. Este o pierdere enormă și e nevoie de sprijin pentru că singurul sector economic unde mai avem în jur de peste 90% capital autohton este turismul. Dacă turismul nu funcționează, afectează toate industriile pe orizontală. Și aici mă refer la industria de carne, industria băuturilor alcoolice, industria care produce medicamente, industrii ușoare. Toate.
În acest moment toate hotelurile noastre sunt funcționale. Am deschis și hotelurile de la mare și să știți că am fost surprins să văd că românii vor să vină în vacanță pe Litoralul românesc. Am simțit că oamenii vor să se distreze, avem un grad de ocupare bun, neașteptat. Din păcate, toate contractele de pe extern au căzut.”
Cât de protejați sunt turiștii care se cazează într-un hotel? Se tot vorbește de măsuri stricte în fața Covid-19…
„Am luat toate măsurile de siguranță necesare și pot spune că ești mai în siguranță la noi, decât într-un bloc din București. În orice hotel de-al nostru totul e perfect organizat, pentru că suntem conștienți că securitatea e pe primul loc în acest sezon estival. Învățăm din mers un alt fel de ospitalitate. Dezinfectăm din 30 în 30 de minute, avem camere video, vedem toate mișcările care se fac.
Cu cel puțin 50% suntem mai siguri decât orice altă locuință, din orice alt oraș din România sau din altă parte. Trebuie menționat că, odată cu implementarea acestor noi măsuri, noi hotelierii avem cheltuieli mai mari. Am făcut un calcul și ne costă undeva la 15 euro în plus pe zi pentru o persoană.”
Ce previziuni aveți legate de această industrie? Cum își va reveni turismul românesc?
„Ne vom reveni, nu trebuie să dramatizăm, însă va fi un an greu și total diferit. Nu ne așteptăm la profit vara asta. Cred, totuși, că ne putem bate cot la cot cu bulgarii sau turcii, pentru că am ajustat și prețurile și cred că românii au și ceva în plus. Suntem primitori.”
Fotografii: PRO TV/Phoenicia Hotels
Gallery