Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 miliarde de euro, în perioada 2007 – 2027 – pentru a ne construi drumuri, căi ferate, porturi și aeroporturi moderne. În tot acest timp, am fi putut deja să trecem Carpații pe autostrăzi sau cu trenuri de viteză, să legăm Moldova de restul țării și porturile strategice de la Marea Neagră de granița de vest. Încă nu am reușit. Cosmin Savu și Paul Angelescu analizează investițiile făcute cu bani europeni în infrastructură, de ce sunt întârzieri sau care au fost motivele pentru care am pierdut sute de milioane din finanțările venite, în reportajul de duminică, de la 18:00, la România, te iubesc!.
Cosmin Savu spune că, la nivel de țară, nu am învățat din greșelile altora, dar nici nu am luat exemplu de la cei care au făcut ca lucrurile să se întâmple: „17 ani ne-au trebuit să ne punem într-o direcție cu investițiile și parcă tot nu am învățat din greșelile sau din lecțiile altora care au reușit cu bani europeni să se dezvolte. Vă dau un singur exemplu: de când a intrat în UE, Polonia și-a schimbat și modernizat toată calea ferată și a înlocuit toată flota feroviară cu trenuri noi. În România, nu reușim să electrificăm kilometri esențiali de cale ferată și, mai grav, nu am reușit să punem în circulație nicio garnitură de tren nouă”.
În ce stadiu se află autoritățile și care este situația de la fața locului, vedem duminică: „am fost să filmăm în primele tuneluri de autostradă săpate prin Carpați, dar și în Portul Constanța, unde luna aceasta a fost inaugurat un nou terminal realizat prin fonduri europene care va transforma portul într-un nod de legătură pentru mărfurile care vin dinspre Asia spre Europa de Vest”, a spus Paul Angelescu.
Nu ratați un nou reportaj România, te iubesc!, duminică, de la 18:00. Emisiunea poate fi urmărită și online, pe VOYO.