ß
Vasile Alboiu, Creative Director PRO TV, ne-a dezvăluit cum arată o zi de muncă în echipa de promo și grafică PRO TV, în plină lansare de grilă.
Toamna aceasta, suntem cu toții invitați să urmărim Spectacolul PRO. De ce spectacol? De unde a pornit acest concept?
PRO TV face spectacol în fiecare sezon, an de an. În acest an însă, parcă mai mult ca niciodată, cred că spectacolul este dus și mai departe prin multitudinea de programe, seriale, producții noi și show-uri noi. Când discutam în primăvară despre cum o să fie toamna asta, nu știam chiar 100% că o să avem atâtea lansări și că spectacolul o să fie complet. Conceptul, ca majoritatea lucrurilor bune, a ieșit dintr-o discuție. Inițial, am vrut să-i spunem “Cel mai mare spectacol” însă n-a fost suficient, așa că “Spectacolul PRO” e oarecum…acoperitor.
Cum arată o zi de muncă în echipa de promo și grafică PRO TV, în plină lansare de grilă?
Fiecare zi e destul de complicată, însă în plină perioadă de lansări, așa cum e de așteptat, presiunea e mai mare. Și aici nu vorbesc doar de presiunea timpului, ci și de dorința de a promova cât mai bine posibil fiecare program din grilă. În general, sfârșitul verii și începutul toamnei sunt două momente pline de adrenalină. Totul seamănă cu un furnal în care intră o mulțime de idei și ies promo-uri la foc continuu. E o perioadă în care apăsăm pedala de accelerație la maximum pentru ca toate programele să beneficieze de promovare. Din fericire, am cea mai bună echipă (fără glumă) și știu că mă pot baza pe fiecare om din creație pentru a duce la final ce ne-am propus, chiar dacă uneori simțim că e foarte-foarte greu. Sigur că pasiunea pentru televiziune e principalul motor care ne împinge cu simț de răspundere de la spate.
În această toamnă, de luni până duminică, sunt 7 producții locale (VLAD, MasterChef, Las Fierbinti, Profu’, Visuri la cheie, Sef sub acoperire, Vocea României), plus o mulțime de filme în premieră. Iar fiecare are nevoie de promo-uri, ca să aflăm noi, telespectatorii, când încep și cum o să fie. De la ce porniți, care este primul pas pentru aceste promo-uri?
Așa cum am zis mai sus, în general lucrurile bune pornesc de la discuții cât mai deschise. Nu există idei proaste (știu ca sună, poate, stereotipic), ci doar nepotrivite cu scopul propus. Fiecare program e diferit atât prin prisma subiectului, cât și a celor care-l produc. Noi funcționăm cumva ca o agenție de advertising pentru care clienții sunt de fapt show-urile, serialele, filmele sau știrile. Poate cel mai important pas în a promova un produs, indiferent de specificul lui, este o discuție preliminară cu cei care-l produc. Ne ajută foarte tare să cunoaștem în amănunt ceea ce promovăm și, mai mult, să știm așteptările celor care au creat produsul. După acest prim pas urmează brief-ul, debriefing-ul, creația, propunerile etc. – exact ca într-o agenție.
Care a fost producția din această toamnă pentru care ați filmat cel mai mult la un promo?
“Producția” a fost de fapt… două. MasterChef este în grilă de patru ori pe săptămână, așa că atenția de care beneficiază din punct de vedere promovare este proporțională cu timpul de emisie. Mai mult, în acest an, MasterChef are trei jurați noi, un format care conține o mulțime de noutăți și, nu în ultimul rând, o oră de difuzare ușor atipică. Toate acestea au dus la multe zile de producție – undeva pe la 5-6, zeci și zeci de ore de filmare în București și în afară (am filmat într-o cramă foarte frumoasă de pe lângă Cernavodă), o mulțime de feluri de mâncare pregătite… și, din fericire, consumate, plus deplasări aproape continuu între diverse spații de filmare.
A doua a fost campania de toamnă – Spectacolul PRO – a venit imediat după MasterChef ca ore de filmare și e normal să fie așa, pentru că aduce împreună toate producțiile, majoritatea vedetelor PRO, într-un singur loc sub un singur mesaj – “Ăsta-i spectacolul. Asta-i televiziunea!”. A fost un efort destul de mare, care a implicat o echipă de peste 100 de oameni. Dansatorii au fost extraordinari, am avut acrobați pe cabluri, suflători de flăcări, toboșari, o mulțime de figuranți și, nu în ultimul rând, o mulțime de vedete PRO – parte a acestei grile de toamnă cu totul specială. Spectacolul PRO a devenit astfel un concept produs de întregul PRO TV și susținut în egală măsură de fiecare dintre noi.
Ce noutăți sunt în această toamnă în materie de promo-uri ale emisiunilor?
“Ne-am jucat” destul de mult cu felul în care am filmat promo-urile din aceasta toamnă și asta nu poate fi decât bine pentru că, dincolo de ceea ce trebuie să livrăm, e important să ne și distrăm... La MasterChef am filmat cu un robot special – Bolt și o camera care înregistrează 2000 cadre / secundă. Rezultatele au fost extraordinare. Particulele de sare ce plutesc în aer pentru ca mai apoi să se așeze pe o fâșie de somon sunt foarte interesante vizual. Dincolo de asta, un moment determinant aș zice, a fost ca am putut să testăm pe bune fiecare produs. Altfel cum să garantăm că e de MasterChef?
Filmarea de la Visuri la Cheie a fost foarte interesantă pentru că întreg promo-ul de 40 de secunde e filmat dintr-un singur cadru. Așa că a trebuit să pregătim o coregrafie cu 6 vedete, 45 de figuranți și o echipă de filmare de peste 30 de oameni, totul pe o căldură de 35 de grade. Nu spun din a câta dublă ne-a ieșit... (ok...să zicem că ar putea fi 21) important e că nimeni n-a avut de suferit...prea mult și că am avut multă apă la dispoziție.
Campania de toamnă a fost un alt proiect foarte intersant pentru că a presupus lucrul cu o echipă complexă – vedete PRO, dansatori, acrobați, suflători de flăcări etc. Am construit 2 scene de câte 150 m pătrați și am filmat aproape concomitent pe fiecare timp de 3 zile.
În încheiere, ne spui de ce să urmărească românii Spectacolul PRO?
Să urmărească pentru că e cu adevărat cel mai mare spectacol de televiziune din această toamnă. Are emoție, neașteptat, are voce, răzbunare, comedie, visuri împlinite, fotbal, șefi deghizați și o mulțime de filme noi. Sunt multe noutăți și totul, absolut totul este făcut foarte foarte bine.
Gallery