Electric Castle a devenit, la cea de-a șaptea ediție, primul festival de muzică din România accesibil persoanelor cu deficiențe de auz, Mastercard oferindu-le susținere pentru a se putea bucura de experiența completă a festivalului, de la porțile de acces și până la scena principală.
Astfel, Mastercard a creat, la festivalul Electric Castle de la castelul Banffy, Sensory Playground, o zonă care a permis tuturor participanților - indiferent de vârstă, sex, etnie, categorie socială și apartenența la o categorie defavorizată - să experimenteze muzica într-un mod inedit, folosindu-se de 3 dintre cele 5 simțuri.
În hub-ul senzorial de la Electric Castle, fanii au interacționat cu muzica în moduri neexperimentate până în prezent, aceasta fiind accesibilă pentru toate categoriile de public.
Spatiul senzorial a inclus o sferă de 2 metri lățime, conectată la scena principală, care a vibrat în tendem cu muzica, o sferă LED de 2 metri lățime, care a expus vizualuri dinamice, sincronizate cu muzica, o zonă cu veste SubPac, cu ajutorul cărora festivalierii au putut simți vibrațiile muzicii, un generator Van der Graaff, prin intermediul căruia participanții au putut experimenta muzica, din perspectiva electrică, dar și o zonă cu proiecție interactivă.
Mai mult, la invitația Mastercard, Amber Galloway Gallego, cea mai cunoscută interpretă de limbaj mimico-gestual din lume, specializată în interpretarea festivalurilor și concertelor, a urcat pe scenă alături de unii dintre cei mai apreciați artiști și a tradus în limbajul semnelor muzica acestora.
Aceasta a organizat și un workshop în România, înlesnit de Adunarea Generală a Uniunii Surzilor din Europa, în cadrul căruia a împărtășit cu membrii Asociației Naționale a Surzilor din România tehnicile limbajului și interpretării semnelor.
În același spirit, brand-ul menționat mai sus a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Surzilor din România, ONG cu caracter social umanitar, a cărui activitate este centrată pe apărarea și promovarea intereselor sociale, profesionale și cultural-educative, ale persoanelor cu deficiență de auz, în vederea integrării acestora în societate, prin egalizarea șanselor.
Mastercard crede că este extrem de important ca festivalurile de muzică să aibă un caracter inclusiv, atât din punctul de vedere al organizării și desfășurării, cât și din prisma experiențelor oferite consumatorilor, așa că lansează o invitație deschisă către festivaluri, de a se alătura inițiativei de accesibilizarea a evenimentelor muzicale din România.
Muzica este a tuturor, iar incluziunea este despre abordarea egală a diversității și a diferențelor.
Gallery