Povestea vinului românesc, produs cu grijă și atenție din soiuri de struguri cu arome unice de mai bine de 6000 de ani pe meleagurile românești, a ajuns acum peste ocean în cadrul unui eveniment special de degustare, organizat pe 30 noiembrie de Carrefour România în parteneriat cu The Iconic Estate parte din Alexandrion Grup.
Iubitorii de vin americani au avut ocazia să afle istoria vinului românesc și să-și răsfețe simțurile cu unele dintre cele mai cunoscute și apreciate soiuri românești, provenite din multiple regiuni și cu specificuri diferite.
Inițiativa face parte din programul Deschidem Vinul Românesc și are scopul de a celebra Ziua Națională a României printr-un îndemn către români de a aprecia și promova vinul românesc și produsele românești cu care ne putem mandri, oriunde am fi.
„România este cu adevărat o comoară ascunsă atunci când vine vorba de vin, iar soiurile bune și valoroase cultivate de solurile românești sunt prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume. Sunt extrem de mândră să fiu parte din acest program inedit care face cinste României și entuziasmată să introduc publicul american în povestea spectaculoasă a vinului românesc, chiar în ajunul Zilei Naționale”, declară Marinela Ardelean, critic internațional de vin și ambasadorul programului Deschidem Vinul Românesc.
Degustarea de vinuri din soiuri românești a fost ghidată de către Marinela Ardelean si a avut loc la AVRA Madison Estiatorio din New York și a reunit jurnaliști, experți internaționali, importatori și autorități din Statele Unite. Ei au avut ocazia de a degusta 6 vinuri românești, realizate din 5 soiuri autohtone dintre care 4 cultivate exclusiv în România. Printre vinurile românești degustate la New York se numără vinul spumant Rhein Extra Magnifique Brut (disponibil exclusiv la Carrefour), Hyperion Fetească Neagră și Hyperion Rosé ale producătorului The Iconic Estate, La Sapata - Băbească Neagră, Avincis Olt de Vie - Negru de Drăgășani (disponibil exclusiv la Carrefour) și Domeniile Averești - Busuioacă de Bohotin (disponibil exclusiv la Carrefour).
Campania de promovare a vinului românesc a avut și o componentă de promovare outdoor prin intermediul unor mesaje specifice care vor rula în perioada 24 noiembrie – 4 decembrie, în emblematica piață Times Square. Mesajele promovează vinul românesc în mod creativ punând în valoare vinurile românești curatoriate de Deschidem Vinul Românesc și unicitatea soiurilor autohtone. Campania adresează publicului american întrebarea cât de departe este dispus sa mearga pentru a gusta cele mai bune vinuri sau vorbește despre soiul Negru de Drăgășani ca fiind un soi rar și cultivat pe o suprafață cât o treime din Central Park.
Totodată, o serie de personalități locale atât din România cât și din America au sărbătorit Ziua Națională deschizând unul dintre vinurile românești degustate peste hotare. Printre acestea Anastasia Soare, Alexandru Abagiu, SIlviu Tolu și Lili Sandu, Alice Cavaleru, Alina Tănasă și Diana Enciu și alții.
Despre tradiția de peste 6.000 de ani în vinificație a României și programul național Deschidem Vinul Românesc.
România are o tradiție în viticultură și vinificație de mai bine de 6000 de ani. Legenda ne spune că Feteasca Neagră este unul dintre primele soiuri domesticite de om și că ar fi fost cultivată și de daci, iar Tămâioasa Românească ar fi fost adusă de greci. Solul românesc hrănește soiuri rare de struguri și găzduiește astăzi sute de podgorii și crame, răspândite în 7 regiuni viticole, fiecare având propriile sale tradiții și arome unice. România este al 6-lea producător de vin din Europa și al 12-lea la nivel mondial, însă puțin cunoscut de iubitorii de vin din întreaga lume.
Deschidem Vinul Românesc este un program național pe termen lung, dezvoltat de Carrefour cu misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului. Experții în vin ai programului călătoresc în țară vizitând crame, de la cele mai bine cunoscute mărci, până la micile afaceri ale familiilor de producători locali, în căutarea de noi vinuri pe care să le promoveze la nivel național. După ce aceștia degustă și selectează vinurile, consultanții programului sprijină vinificatorii în eforturile de branding, promovare și distribuție, pentru a pătrunde cu succes în retailul modern.
De la debutul din 2019, peste 200 de etichete s-au alăturat programului, unele noi în retail, unele vândute exclusiv în Carrefour la nivel național și unele premiate la concursuri internaționale de vinuri precum International Wine Contest Bucharest, Concours Mondial de Bruxelles, International Wine Challenge sau Decanter World Wine Awards.
În 2021, Deschidem Vinul Românesc aduce pentru prima dată soiurile românești în atenția publicului american, ca un prim pas din planul ambițios de promovare a vinurilor unice din România.
Articol susținut de Carrefour.
Gallery