• PRO TV
  • Sărbători cu vin de acasă pentru românii de pretutindeni

Sărbători cu vin de acasă pentru românii de pretutindeni

Sărbători cu vin de acasă pentru românii de pretutindeni

Decembrie cu toate sărbătorile sale - Ziua Națională, Crăciunul, Anul Nou - îi face pe românii de pretutindeni să-și amintească de gusturile de acasă. Românii-americani au fost recent încântați să descopere - sau să redescopere - savoarea vinurilor românești. 

Greenpoint Avenue din Long Island, New York, este o stradă liniștită, cu case și blocuri portocalii de cărămidă, la parterul cărora sunt nenumărate mici afaceri de familie. La numărul 40-10, pe copertina care umbrește vitrina din stradă a unei clădiri cu un etaj, scrie „Cofetăria Niță - Niță’s European Bakery - since 1982”. E locul unde românii din New York vin să cumpere bunătăți care le aduc aminte de acasă - savarine, torturi Doboș, pateuri, ecleruri sau amandine. Și, desigur, cozonaci cu șase tipuri de umplutură.

Bunicul a deschis o cofetărie acum 40 de ani in Sunnyside, Queens, care este cartierul românilor din New York”, spune Robert Niță, proprietarul cofetăriei. Robert este unul dintre cele câteva zeci de români din New York care, în decembrie, au primit un pachet cu vinuri din soiuri autohtone, de la Carrefour și programul #DeschidemVinulRomânesc.

Vinul românesc, mai ales cel realizat pe baza soiurilor de struguri unice autohtone, precum Fetească Neagră, Fetească Albă, Negru de Drăgășani sau Busuioacă de Bohotin, este deja (și în viitor poate deveni din ce în ce mai mult) un ambasador al brandului de țară al României. Românii, fie că sunt acasă sau plecați de generații în alte țări, sunt uniți adesea de numitorul comun al mâncărurilor tradiționale acompaniate de vinuri românești. Sărbătorile, pentru nici unii dintre ei, nu ar fi la fel fără această moștenire.

Alex Petruț lucrează în New York, la Stoked Management Group, și spune că îi lipsea vinul românesc, pe care nu prea îl găsește acolo: „Cum sărbătoresc eu Ziua României? Cu muzică românească, cu vin românesc și cu niște mici!

Alin Gabriel Zainescu a plecat în Statele Unite în urmă cu șapte ani. A lucrat în New York, California, și azi lucrează ca strategic business consultant în New Jersey. Spune că gândurile lui merg mereu către „acasă”. „Am primit de la un prieten român din Miami brânză de burduf - de contrabandă - și o să o încerc cu un pahar de Fetească Neagră de Dealu Mare. Sigur o să se potrivească, și nu doar pentru că e de la doar câțiva kilometri de locul unde m-am născut, Câmpina.”

Matei Psatta este co-fondatorul companiei TPS Engage, care a intermediat afișarea bannerelor campaniei #DeschidemVinulRomânesc în Times Square, pe 1 decembrie. El însuși un român care trăiește în New York, a fost și unul dintre destinatarii pachetului cu vinuri. „Inițiativa de a transforma vinul românesc într-un simbol recunoscut internațional e genul de idee minunată care trebuia implementată acum un deceniu”, spune el. „Mă bucur enorm că putem contribui la acest proiect și sper să fie o inițiativă recurentă pentru imaginea României în lume.”

Pe cutia cu vinuri primită de românii-americani scria „Pachet de acasă”. La fel cum mulți dintre ei merg la cofetăria Niță din New York ca să-și cumpere pască în preajma Paștelui și cozonaci când vine Crăciunul, pentru că acest lucru le aduce aminte de acasă, vinul românesc are darul de a-i transporta instantaneu pe românii de oriunde către acel „acasă” din inima lor. Și acest lucru l-a făcut, pentru câțiva dintre ei, programul #DeschidemVinulRomanesc al lui Carrefour.

Articol susținut de Carrefour.

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

test

test

Publicat

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni