Filmul lui Selly, ”Buzz House: The Movie”, tocmai s-a lansat în cinematografe, iar părerile sunt extrem de împărțite.
Cu o distribuție care abundă în tineri ce și-au făcut un nume pe rețelele de socializare - gen Costi Max, Cezara Cristescu, Erika Isac, Iorga, Adrian Elicopter, Vlad Neamțu, Scarlet Andreea, David Ioan - și care au publicul lor de nișă, filmul aduce și doi actori adevărați care să valideze producția cinematografică care, în mod normal, s-ar fi calificat drept content pe YouTube. Este vorba despre Tania Popa și Gabriel Spahiu. Povestea filmului este atât de simplă încât poate poate fi redată într-o frază: niște influenkeri plus Selly ajung într-o casă izolată dintr-o pădure, iar un blănos mare și urât începe să-i căsăpească cu o bardă. The end.
De ce este Buzz House: The Movie un film prost
Ca multe alte filme românești, imaginea și sonorizarea lasă de dorit. Se simte lipsa regizorului. ”Actorii”, care își joacă propriile roluri, își spun replicile și aia este! Dacă le iese, bine, dacă nu le iese, iarăși e bine. Efectiv, filmul pare că nu a tras decât o dublă la fiecare scenă.
Mai mult, personajele sunt puse în niște situații înfiorătoare - mor niște oameni chiar sub ochii lor - dar reacțiile lor sunt complet amorțite, întârziate sau lipsesc cu desăvârșire! Nu este nimeni îngrozit, terifiat, disperat, oripilat, înspăimântat, înfricoșat. Dimpotrivă, mulți fac mișto, se dau zmei, micționează la propriu pe criminalul în serie.
Dialogurile sunt simpliste, scenariul - inexistent. Desigur, actorii vorbesc pe limbajul puștanilor de liceu, dar nu poți să ții un film de o oră și jumătate doar cu replici de genul: ”Băăă! Băăăă! Bro... Ești prost” etc
Product placement-ul - mult prea evident, aproape că îți bagă în față sticla de vin de la o anumită cramă, alunele de la un anumit brand sau, spre ”deliciul” spectatorilor, doza de apă aromată din care se scurge lichidul și toată lumea presupune că este urină (fază care ar putea fi comică, dar de care se abuzează de două ori pe parcursul filmului).
Alte minusuri: coloana sonoră, care oscilează între manele asurzitoare și piese de trap, faptul că au trântit acest personaj din folclor - care este mai degrabă potrivit să iasă la colindat decât să asasineze niște tinere speranțe, motivația criminalului absolut puerilă, bla bla bla bla bla....
De ce este Buzz House. The Movie un film bun
Unii ar spune că abundența de influenceri pe metru pătrat este un lucru bun și are potențial să atragă în cinematografe fanii. Nu-i contrazice nimeni.
Mai mult, Selly a făcut o mișcare de marketing foarte inteligentă, pornind de la întrebarea: ”Ok, pe fani îi aducem la cinema, dar cum îi aducem pe hateri, pe ăia care nu ne plac?” Foarte simplu. Le oferim o satiră în care influenkerii mor de moarte violentă, iar Selly, personajul care este demonizat în fel și chip, se stinge în chinuri. Și ”pedepsirea” lui nu se oprește aici - spectatorii trebuie să meargă să vadă filmul dacă vor să vadă ce i se întâmplă lui și Porsche-ului lui.
Responsabil cu partea comică a filmului este Drăcea, care chiar are unele replici și scene în care stârnește râsul.
Unul dintre băieți care chiar își merită banii este Vlad Neamțu care ar putea considera o carieră în actorie.
Pe tot parcursului filmului, se face referire la festivalul ”Beach, Please!” de la Costinești, care este chiar un eveniment mișto.
În loc de încheiere
Vestea bună e că Buzz House. The Movie este atât de ciudățel încât poate avea soarta celebrului ”The Room” (2003) - o peliculă condamnată de critici drept cea mai proastă de la Hollywood, ”grație” actorilor, scenariului, dialogurilor, producției, muzicii, regiei și imaginii - dar care tocmai din acest motiv a devenit un film cult, iar fanii se strâng și în zilele de azi la evenimente dedicate, pentru a-l savura din nou și din nou și din nou.