• PRO TV
  • Fenomenul care afectează tot mai mulți tineri adulți! Ce este „tulburarea dismorfică financiară"

Fenomenul care afectează tot mai mulți tineri adulți! Ce este „tulburarea dismorfică financiară"

Fenomenul care afectează tot mai mulți tineri adulți! Ce este „tulburarea dismorfică financiară"

Rețelele sociale au o influență colosală în viețile noastre. Specialiștii atrag atenția că utilizarea lor excesivă este nocivă.

Folosirea îndelungată a reţetelor de socializare poate avea efecte negative asupra comportamentului social al utilizatorilor. Studiile arată că ele influenţează negativ şi percepţia asupra propriei persoane.

Sentimentul de frustrare legat de realizările prietenilor de pe Facebook/ Instagram, de exemplu, îşi pune amprenta asupra psihicului nostru.

Recent, un alt fenomen a fost descoperit și tot mai mulți tineri adulți sunt afectați. Potrivit unui sondaj realizat de curând, aproape jumătate dintre adulții tineri din SUA sunt afectați de „tulburare dismorfică financiară”.

Ce este tulburarea dismorfică financiară

Termenul este inspirat de „tulburarea dismorfică corporală”, definită ca „preocuparea excesivă pentru un defect imaginat în aspectul fizic sau un interes disproporționat în raport cu o anomalie fizica ușoară”. Astfel că, deși au venituri decente, unii dintre tineri se simt inadecvați din punct de vedere financiar, totul din cauza stilurilor de viață opulente la care sunt expuși tot mai mult pe rețelele de socializare.

Aceste reţele de socializare afectează respectul de sine și afectează negativ viața personală, spun psihologii.

Ce a scos la iveală studiul

Potrivit unui studiu realizat de Credit Karma, 29% dintre americani de toate vârstele sunt afectați de acest fenomen. Sentimentul îi afectează pe 43% dintre membrii generației Z (născuți în perioada 1997 – 2012) și pe 41% dintre mileniali (cei născuți de la începutul anilor ’80 și până la mijlocul anilor ’90).

Foto Imago

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni