ß
Sunt companii care au ajuns cunoscute pretutindeni in lume. Sunt branduri de referinta. Sunt nume care au ajuns sa se identifice cu domenii precum electronice, fotografie, IT sau vestimentatie. Sunt corporatii pe care orice manager de succes si-ar dori sa le conduca. Vorbim despre noua organizatii care au revolutionat lumea cu produsele, serviciile si marketingul lor. Cat de multa rezonanta au numele lor si cat de usor sunt ele recunoscute de catre consumatori?
Apple: Perceptii inovatoare
In 1970, cand Steve Jobs a vrut sa creeze o linie de PC-uri, computerele erau considerate instrumente ciudate si inaccesibile majoritatii oamenilor. Asa ca, atunci cand a venit vorba despre alegerea numelui companiei, Jobs a apelat la unul din prietenii sai, pe care l-a rugat sa se gandeasca ce nume ar atrage atentia si curiozitatea totodata a potentialilor clienti. Co-fondatorul Steve Wozniak s-a inspirat din comuna din Oregon, in care locuia Jobs, ce purta denumirea de Apple, datorita imprejurimilor pline cu livezi de mere. Astfel a ajuns Steve sa transforme Apple in liderul electronicelor inovatoare, odata cu lansarea iPod-ului, iPhone-ului si tabletelor iPad, produse care au atras atentia atat pasionatilor de tehnologie si calculatoare, cat si a celor nepasionati, starnindu-le acestora din urma interesul. in ei insisi.
Kodak: Puterea literei „k”
Fondatorul companiei Kodak si a apartaului de fotografiat care ii poarta numele, George Eastman era indragostit de litera K. Pana sa se decida asupra numelui Kodak, in 1892, Eastman a incercat diverse combinatii de cuvinte care incepeau si se terminau cu litera „k”. Eastman credea ca numele perfect trebuia sa fie usor de memorat si de pronuntat, sa nu poata fi comparat cu nimic altceva, sa fie asadar original. George voia ca numele companiei sale sa includa litera „k” deoarece credea in unicitatea si eficacitatea acesteia. Kodak are o traditie ce dateaza de peste 100 de ani, fiind astazi asociata cu lumea fotografiei si a culturii populare.
Nike: Exprima-te liber
In 1971, Bill Bowerman si Philip Knight, fondatorii companiei Blue Ribbon Sports, era hotarati sa lanseze o noua linie de ghete de fotbal (soccer), pe care s-o marketeze cu un semn creat de Carolyn Davidson. Noua colectie de pantofi avea sa reliefeze spiritul victoriei, astfel incat mintile ascutite din marketing de la RBS au cautat in mitologia greaca diverse informatii pentru a-si gasi muza: Nike a reprezentat astfel zeita victoriei. Numele companiei a avut o asa de mare rezonanta, incat in 1978, Blue Ribbon Sports s-a rebranduit oficial in corporatia Nike.
Google: Greselile nu sunt greseli
Putini stiu ca Google este, de fapt, rezultatul unui cuvant scris gresit, care de altfel, exista in dictionar, si anume „Googol”. Acesta din urma defineste un numar foarte mare, mai exact 10 la puterea 100. Astfel, compania s-a gandit la un indicator al cantitatii titanice de informatii de pe internet. Numele domeniului a devenit asadar google.com, fiind de altfel disponibil in momentul in care fondatorii organizatiei cautat o adresa valabila pe care s-o inregistreze. Astazi, ambele cuvinte se gasesc in dictionar, dar cei mai multi consumatori il folosesc doar pe cel de-al doilea, care defineste una din cele mai valoroase branduri din lume si cele mai importante companii de IT la nivel global.
Intra pe www.incont.ro ca sa citesti si despre alte cinci brand-uri celebre!