ß
Azi brandurile trebuie să fie active online și să lanseze campanii de marketing digital pentru a obține sau pentru a crește brand awareness-ul, fără discuție.
Notorietatea unui brand este cel mai valoros avantaj competitiv, pe termen lung. Vom explora în acest articol tactici eficiente pentru creșterea brand awareness-ului, cu ajutorul mediului digital.
Înainte de a porni o campanie de marketing digital, este crucial sa identificăm publicul tintă. Analiza demografică și comportamentală este esențială pentru crearea de conținut dedicat campaniei (mesaje, imagini, clipuri video) și astfel vor atrage atenția și vor obține impactul dorit.
O strategie de brand este vitală petru continut de calitate - cheia unei campanii de marketing digital de succes. Respectând regulile și aplicând elementele de brand, conținutul se poate strecura în postări și stories pe Social Media, articole de blog, videoclipuri pe Youtube, infografice pe site ș.a.m.d. Respectând regulile și aplicând elementele de brand, conținutul se poate strecura în postări și stories pe Social Media, articole de blog, videoclipuri pe Youtube, infografice pe site ș.a.m.d. Conținutul trebuie sa fie relevant pentru brand pe de o parte dar și să ofere soluții pentru nevoile audientei.
Optimizarea pentru motoarele de cautare este esențiala pentru vizibilitatea brandului în mediul digital, oferind cel mai profitabil trafic pentru business-uri - cel organic obținut de SEO. Folosirea cuvintelor cheie potrivite, optimizarea conținutului site-ului cât și a codului sursă, linkuri de calitate sau optimizarea vitezei de încărcare sunt doar cateva dintre strategiile de SEO care pot ajuta la cresterea brand awareness-ului.
Platformele de Social Media sunt ideale pentru obținerea notorietății pentru că rețelele sociale sunt construite pentru oamenii care petrec timp acolo.
Prin intermediul postărilor regulate, interacțiunile cu audiența si prin promovarea continutului relevant, brandurile obțin vizibilitate mare cu costuri mici și pot ajunge la un număr mare de potențiali clienți. Este important ca brandurile să fie active pe platformele preferate ale publicului țintă si să adapteze continutul la specificul fiecărei rețele sociale.
Email Marketing-ul este mediul perfect pentru brand awareness, pentru că un newsletter branduit și cu conținut cât se poate de pesonalizat, trimis oamenilor potriviți, cu o frecvență decentă… poate reduce masiv costurile de marketing.
Un brand dinamic are multe mesaje de transmis, dar memorarea lor din partea publicului țintă solicită mult timp. Totodată, un consumator nu este ancorat zilnic doar într-un singur canal digital, se ‘plimbă’ constant între Youtube, Tik Tok, caută pe Google Search sau pe Maps, se relaxează pe Instagram etc.
Pentru o comunicare cross channel este esențial ca un brand să aibă aceași abordare online prin mesaje, imagini sau clipuri video, răspândite similar în toate mediile unde este publicul țintă vizat.
Combinatia inteligentă a acestor tactici de marketing digital devine extrem de eficientă în creșterea brand awareness-ului. În același timp poate fi un proces anevoios cu bătări de cap, iar de multe ori tendința în companii este să se renunțe la strategiile de brand awareness în detrimentul tacticilor cu rezultate imediate.
Dar daca ne permiți o analogie, plantezi un pom și nu culegi primele fructe pe care le face ci ai grijă de el să crească mai mult și să devină solid, pentru a te bucura mult timp de fructele și de umbra lui.
Prin aplicarea acestor tactici în campanii de marketing digital, brandul tău poate deveni mai vizibil, mai apreciat in mediul online, pentru consolidarea poziției pe piață.
Ai nevoie brand awareness? Lasă-ne un mesaj și gândim împreună o strategie de digital marketing pentru creșterea și recunoașterea notorietății brand-ului de care te ocupi.