ß
Decesul unui membru de familie este un eveniment dureros, iar în aceste clipe poate fi dificil să îndepliniți procedurile corect și rapid.
Există mai multe etape implicate în procesul de repatriere a trupului neînsuflețit. Este important să urmați corect aceste etape pentru a vă asigura că procesul decurge cât mai lin posibil.
Vă sfătuim să contactați o agenție funerară care se va asigura de întregul demers al repatrierii în locul dumneavoastră. În aceste momente este crucial să ai alături de tine o echipă care au trecut de nenumărate ori prin procesul de repatriere decedați din Anglia, cum ar fi Funero.
Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi?
Este recomandat să luați legătura cu o firmă funerară care se specializează în acest proces de repatriere, deoarece majoritatea actelor pot fi întocmite doar de către o agenție. În plus preluarea acestor sarcini de către o firmă funerară ușurează demersurile pe care le are de făcut familia persoanei decedate.
- în caz de deces la domiciliu sub circumstanțe naturale, contactează medicul de familie, GP, pentru a constata decesul (medicul va elibera certificatul medical de deces care va fi necesar pentru obținerea certificatului de deces)
- în caz de deces la domiciliu în mod subit trebuie contactată poliția care va începe un proces de investigație în urma căreia va fi eliberat un certificat constatator.
- în caz de deces la spital, medicul responsabil va elibera certificatul medical constatator
- în cazul în care decesul se întâmplă în mod subit, la spital, investigația este preluat de către cei de la Corners, care vor cerceta decesul și vor emite cauza oficială a decesului.
Unde trebuie înregistrat? La Biroul de înregistrare (Register Office/ Council) din zona în care a avut loc evenimentul. Aici, se percepe o taxă de 11 lire / copie.
Actele și informațiile necesare pe care trebuie să le pregătiți sunt:
- actul de identitate al persoanei decedate (copie sau original)
- actul de identitate al persoanei în numele cărui se vor întocmi actele
- informații: adresa, starea civilă, data nașterii, ocupația
- în unele cazuri ambasada cere o adeverință pentru locul de veci din țară, deci este bine să o aveți pregătită.
Înainte de a porni la drum, pentru a încheia repatrierea din Anglia, agentul care transportă decedatul trebuie să aibă la el următoarele documente:
- certificatul de deces
- un document în care doctorul, care se ocupă de caz, afirmă că motivul decesului nu a fost o boală infecțioasă, transmisibilă
- certificat de îmbălsămare
- pașaportul decedatului (pentru a putea fi identificat)
- pașaportul mortuar
- documentul eliberat de procuratură (Out of England)
- autorizația de transport funerar a firmei care prestează serviciul de repatriere
Pentru procesul de repatriere este nevoie de un pașaport mortuar care se obține de la ambasada reprezentativă a României. Actele necesare pentru a obține un astfel de pașaport în Anglia sunt:
Echipa se ocupă de fiecare aspect în parte. Ei se asigură ca fiecare detaliu să fie rezolvat cu grijă și promptitudine. Funero profesează în acest domeniu de mai bine de 20 de ani și au ajutat peste 15.000 de familii îndurerate în procesul de repatriere. Serviciile care intră în acest proces sunt:
În cazul unui deces în afara țării Funero este partenerul vostru de încredere în aceste momente încărcate de emoții copleșitoare. Ei se vor ocupa de cazul familiei tale cu respect și seriozitate, iar ei vă vor ține informați pe tot parcursul repatrierii.
Astfel dacă în familia ta a avut un deces în Anglia, nu ezita să îi contactezi pe cei de la Funero, iar ei vă vor comunica care este primul pas pe care trebuie să îl luați.