După întâlnirile cu antreprenorii, inovatorii și managerii, din primele trei zile ale maratonului de business al României, ziua de joi este dedicată Media & Marketing.
Pășim încet și sigur într-un peisaj de business care nu încetează să se schimbe – toate regulile și strategiile trebuie rescrise în timp real. În acest context volatil, cel mai bun mod de a ști ce ar trebui să facem acum este să privim cu încredere spre viitor și să încercăm să ne îndreptăm, cu pași mici, către viziunea pe care o avem în minte, bazându-ne pe puterea marketingului experiențial.
Cum va evolua lumea marcomm în lunile care vor veni? Ce planuri au brandurile pentru finalul de an și următorul?
În cadrul zilei de Media și Marketing de la Zilele Biz, participanții descoperă care au fost cele mai responsabile campanii, cele mai creative strategii și eficiente inițiative și găsesc inspirație pentru a modela viitorul din acest domenii.
Ziua de joi a fost deschisă de un dialog purtat de moderatorul Alex Grecu cu Adrian Despot.
„Orice know-how ar presupune cineva că are despre social media, nu-l are pentru că lucrurile sunt în desfășurare”, a mărturisit Adrian Despot la începutul întâlnirii profesioniștilor din media și marketing, în cea de-a patra zi a festivalului de business al României.
„Oricât de buni la suflet ar fi, oamenii pe social media vor căuta să crească numărul de followeri și interacțiuni și atunci se vor adapta să ofere cee ce publicul cere (…) În prezent, fiecare om care are o pagină de Facebook, de social media, și reușește să scoată bani din ea a devenit un trust media”, a punctat artistul, în cadrul Zilele Biz.
Maratonul de business al României a continuat alături de Tiberiu Mercurian, Marketing Director, Alpha Bank România & Cultural Entrepreneur, într-un dialog cu Marta Ușurelu, Owner Biz.
„Lumea s-a schimbat foarte mult în marketing, în primul rând pentru că oamenii sunt diferiți. Atât oamenii de marketing cât și consumatorii se raportează diferit la branduri. Procesul de alegere este mult mai complex și nu mai ține neapărat de factori obiectivi, ci de factori subiectivi. Cred că lucrurile sunt mai complicate decât erau acum 24 de ani”.
„Atunci când ai resurse limitate, le poți compensa folosind creativitatea. De exemplu, spotul cu ferma de lei. Deși Alpha a investit mai puțin în publicitate, a avut rezultate mai bune. (…) În zona de creativitate trebuie să fie doi nebuni întotdeauna: unul care propune și unul care acceptă”, a subliniat Tiberiu Mercurian, Marketing Director, Alpha Bank România.
Scena Zilele Biz a găzduit apoi o discuție cu cărțile pe față despre marketing în 2023 și ce urmează în industrie în 2024, alături de Hortensia Năstase, Vice-President, Lowe Groupe, Sergiu Mircea, Executive Director, Marketing and Communication Banca Transilvania și Liliana Bock, Brand Manager, Maresi Foodbroker, într-un dialog cu Marta Ușurelu.
„2024 va fi măcel”, a punctat, scurt, Hortensia Năstase, Vice-President, Lowe Groupe, făcând referire la optimizările de bugete în special din punct de vedere al agențiilor.
„Vin schimbările consumatorilor – se schimbă de la o zi la alta și uneori se schimbă major de la o zi la alta, apoi vin schimbările de legislație, schimbările de strategie. Dinamismul și capaciteata de adaptare cred că ar trebui să caracterizeze industria asta și cred că industria noastră face asta și este una cu multe inovații”, a spus Liliana Bock, Brand Manager, Maresi Foodbroker.
„Dacă e să ne uităm la 2023, cred că toți ne confruntăm cu crize sau situații care explodează mult mai ușor, care escalează mult mai rapid. Desigur sunt și unele care se sting mai rapid. Apoi ne confruntăm cu fake news și fiecare ne uităm mai atent unde apar reclamele noastre”, a observat Sergiu Mircea, Executive Director, Marketing and Communication Banca Transilvania.
Andrei Dunuță, Sales & Public Speaking Trainer, Fondator „Arta de a NU vinde” & SPEAKINGS, a oferit de pe scena Zilele Biz discursurile care au ocupat primele două locuri din Marea Finală în a treia ediție „Business la Microfon”, oferind o descompunere a elementelor cheie care le-au transformat în speech-uri de succes.
”E o problemă în recrutarea oamenilor de marketing, pentru că de multe ori domeniul este văzut ca legat de o ocupație complementară. (…) Marketingul reacționează la shifturile astea generaționale ale consumatorilor. Marketingul nu e comparabil, nu are rost să ne întoarcem cu nostalgie la perioada când marketingul 360 era mai ușor de înțeles. Cei care simt chemarea asta, bucuria de a gândi marketing și duminica dimineața, de exemplu, acești oameni sunt cei care vor căuta să iasă mereu din zona de confort, setoși să înțeleagă încotro se duce marketingul, dar în același timp au și curajul de a aduce schimbări propunând lucruri noi. Ce este cel mai important la un om de marketing este să provoace starea de normalitate”, a arătat Călin Clej, Director de Marketing HONOR România și Bulgaria.
În dialogul purtat cu Marta Ușurelu, Călin Clej a comentat și modul în care tehnologia va modela viitorul nostru și impactul inteligenției artificiale pentru marketing. ”Rolul AI este să ne facă mai buni, nu să ne înlocuiască. (…) Trebuie să înțelegem că AI ne va salva timpul și resursele pe care le putem investi în noi pentru a fi mai buni”.
Alexandra Moisescu, Brand & Marketing Manager 5 to go, a vorbit despre cum comunică afacerea născută și crescută cu mândrie în România. Pornind de la ideea de a oferi un beneficiu suplimentar clienților care petrec în medie 20 de minute având un pahar de cafea 5 to go în mână, pe ele au ajuns QR Code. Prima încercare a fost alături de Vola, cu rezultate excelente, dar apoi au fost colaborări cu ING, Timișoara Capitală Europeană a Culturii, dar și Radio Guerrilla.
Paharele 5 to go au devenit un nou canal de comunicare, având rezultate foarte bune. „Cheia? E simplu, noi la 5 to go suntem pentru simplitate. E la îndemână. Se întâmplă pe loc”, a punctat Alexandra Moisescu.
Anamaria Băjan, Marketing Manager Lactatele Cris-Tim a venit pe scena Zilele Biz cu provocările unei lansări.
„Noi am pornit la drum cu o echipă care are un mindset foarte important: pentru orice problemă există o soluție”, a subliniat Anamaria Băjan, care consideră că echipa („P” de la „People”) este fundamentală pentru a avea succes. Ea a prezentat povestea văcuței Mugura de la Boldești, cea care ajută consumatorii să descopere valorile Lactatelor Cris-Tim, dar și cum etapa de research a relevat că mulți nu știu cum se face cașcavalul, iar echipa Cris-Tim a ajuns la Discovery pentru a aduce informațiile în formatul popular ”How is Made”.
„Radioul nu are o formulă. Un radio de masă se face după o formulă, altul după altă formulă și tot așa. Sunt câteva formule. Noi am avut norocul să nu trebuiască să facem asta. Efectiv am avut norocul pentru că am vrut să facem un radio pentru noi, ce ne place nouă (…) Ușor-ușor el a devenit un brand”, a mărturisit Mihai Dobrovolschi, Managing Partner Radio Guerilla, despre cum a luat parte postul de radio.
Unii dintre cei mai buni creativi ai României au urcat pe scenă alături de Alex Grecu pentru a analiza campaniile de succes din acest an și oferi opinia lor privind creativitatea tradusă în practică în 2024. Din panelul creativității au făcut parte Mihai Gongu, Executive Creative Director SEE, Cheil Worldwide & Member of the Cheil Global Creative Council, Miruna Dumitrescu, Group Creative Director Publicis, Cosmin Baba, Creative Director Oxygen, Mihai Fetcu, Creative Director Cohn & Jansen și Roxana Niță, Executive Creative Director DDB Romania.
Ultima sesiune a zilei a fost moderată de Gabriel Bârligă, redactor șef Biz. „Battle of the giants: TV versus Digital” i-a adus într-o dezbatere bine argumentată pe Anca Nelersa, Head Of Campaigns & Creative Lab Tazz, Claudiu Dobriță, Creative Partner THE NEW, Valentin Suciu, Co-Founder & CCO Jam Session Agency
Dan Șendroiu, Head of Strategy Friends TBWA, Claudia Chirilescu de la Spoon și Ruxandra Micșunescu, Founder Line Agency.
Zilele Biz, cel mai mare eveniment B2B din România, continuă
Festivalul de business al României, organizat de 22 de ani de revista Biz, aduce în 5 zile sute de oportunități, informații care modelează mediul profesional românesc și know-how valoros pentru profesioniști, antreprenori, manageri și inovatori. Fiecare dintre cele cinci zile este construită în jurul unui domeniu central: Antreprenoriat, Inovație, Management, Media&Marketing și Sustenabilitate.
Vineri, ultima dintre Zilele Biz, va fi dedicată sustenabilității și politicilor de CSR eficiente. Programul și informații complete pentru înscrierea la Zilele Biz sunt disponibile la adresa zilelebiz.ro.
Partenerii principali Zilele Biz:
Jeep și AlfaRomeo
5 To Go
Șicheria
AVIS
Ziua de Media & Marketing are în acest an parteneri extraordinari: Alpha Bank, Arta De a NU Vinde, Tazz, Maresi și Cris-Tim Lactate
FOTO: ZILELE.BIZ