• PRO TV
  • Cei mai puternici top manageri, la Zilele Biz

Cei mai puternici top manageri, la Zilele Biz

Cei mai puternici top manageri, la Zilele Biz

Zilele Biz, maratonul de business organizat în fiecare toamna de revista Biz de 22 de ani, a continuat și miercuricu Ziua de Leadership, cea care a adus pe aceeași scenă cei mai puternici top manageri și CEO din România.

Zilele Biz, cel mai mare festival de business al României a trecut de jumătate, după încheierea Zilei de Management, la care au participat cei mai puternici top manageri și CEO din România

Ziua de Leadership a fost deschisă de Marta Ușurelu, owner Biz într-un dialog savuros cu vedeta TV Cabral Ibacka care a povestit despre managementul carierei, despre primii pași pe drumul profesional, care nu au fost deloc ușori, dar și despre cum să îți construiești o carieră chiar și atunci când toată lumea își spune că nu vei reuși niciodată să îți vezi visul profesional împlinit și ești dat la o parte doar pentru că ești diferit.

Când am spus că vreau să mă apuc de televiziune, am avut vreo 200 de oameni care mi-au spus că nu am ce să caut acolo. Am avut chiar și un profesor care mi-a spus că nu am ce să caut la televizor, ca negru într-o țară de albi. Asta îți dă foarte multă energie”, a mărturisit Cabral Ibacka, antreprenor, blogger și vedetă TV.

Vedeta TV a povestit participanților la Zilele Biz că, de-a lungul timpului, a investit în trei afaceri care au eșuat și a pierdut toți banii investiți de fiecare dată. „Am avut vreo șapte ani în care am pierdut toți banii. Am avut trei afaceri foarte bune, spectaculoase. Am ales momentul nefericit, a fost lipsa cunoașterii pentru implementare și partenerii pe care i-am ales greșit”, a spus Cabral Ibacka.

Antreprenorul a adăugat că este o persoană cunoscută prin prisma meseriei, nu o vedetă. „Planul l-am avut făcut de la început. Nu știam cum voi ajunge acolo, dar știam unde trebuie să ajung. Eu am încercat trei afaceri, pe care le-am închis, am eșuat. Dar au fost o școală foarte bună, chiar dacă una mai costisitoare decât a fost cazul”.

Discuțiile despre carieră au continuat și în panelul „Cum se face un CEO?”, în care Tudor Manea (eMAG), Daniel Mischie (City Grill), Alexandra Peligrad (Grupul Smartree), Călin Matei (Groupama) au vorbit cu sinceritate despre primii pași în carieră, despre cât de dificil a fost drumul până în vârful piramidei organizației, dar și despre principalele provocări de care s-au lovit în acest rol.

Au trecut șase luni de când sunt în această poziție. Au fost foarte multe reușite, dar și multe provocări. Vin din cadrul organizației și am observat că după ce am devenit CEO, colegii s-au schimbat. Ieri vorbeam într-un fel, de ce vorbim astăzi altfel? În subconștient, oamenii se schimbă, acum vorbesc cu șeful. O provocare a fost să îi determin să avem un dialog constructiv, să îmi zică dacă nu sunt de acord cu mine, la fel ca înainte să fiu CEO”, a spus Călin Matei, CEO al Groupama.

La rândul său, Tudor Manea, CEO al eMAG a precizat că „am încercat tot timpul să mă înconjor mereu de oameni care mă challenge-uiesc întotdeauna. Când ai vechime într-o organizație, ai tendința să iei decizii foarte repede, dar nu sunt sigur cele mai bune și atunci ai nevoie de oameni care să te contrazică, să vină cu o altă părere”.

Atunci când a început pandemia, am stat foarte mult împreună cu angajații, iar deciziile pe care le-am luat, le-am luat împreună cu ei. Noi avem un portofoliu multinațional, care nu au fost prăbușite de pandemie și cumva o mare parte din business-ul nostru nu a fost afectat. Simțeam oamenii în schimb că erau îngrijorați pentru familie, pentru copii. Aici am avut cea mai mare provocare”, a precizat Alexandra Peligrad, CEO al grupului Smartree.

Una dintre trăsăturile comune pe care le au cei patru top manageri din panelul moderat de Mădălina Uceanu este drumul ascendent înregistrat în cadrul aceleiași companii, toți cei prezenți fiind angajați în aceeași companie de mai bine de zece ani. Mădălina Uceanu, Managing Partner la CareerAdvisor, cea care a moderat sesiunea, a identificat, împreună aceștia, o serie de „ingrediente” care au făcut mai ușor drumul acestora către pozițiile de conducere și le-au deschis drumul către succes.

Pe zona de corporate, e simplu, poți să te angajezi într-o companie, spui la HR că vrei să ajungi CEO la un moment dat, ai un plan de carieră și ești băgat în „malaxor”. Dar în zona antreprenorială nu este așa. În momentul în care știi ce vrei sau știi toate dedesubturile afacerii, atunci urmează creșterea. Cred că și la corporație și la noi contează mult și emoția. Să știi meserie nu este de ajuns. Nu poți ajunge CEO dacă nu ai o relație bună cu colegii”, spune Daniel Mischie, CEO al grupului City Grill.

Următoarea invitată care a urcat pe scena de la Zilele Biz, Gabriela Bereș, Director Regional CEE al Puratos Group a continuat discuția din panelul anterior, cu Toader Păun, Senior Editor la Biz, povestind despre propriul drum în carieră și despre background-ul de resurse umane pe care l-a avut.

Liderii se formează, nu se nasc. Este multă muncă să fii lider. Trebuie să înveți constant, să faci greșeli. Nu vreau să minimizez oamenii care au carismă din naștere, dar cred că este vorba de multă muncă. Pentru cine dorește să devină CEO, să știe că nu o să devină niciodată dacă se lasă compleșit de emoții. Să nu te lași copleșit de ce se întâmplă în jur și asta se face prin păstrarea echilibrului personal și a celui organizational: nu vrem să avem o organizație obosită”, a precizat Gabriela Bereș.  

Într-un dialog cu Marta Ușurelu, owner Biz, Valer Hancaș, director de comunicare al Kaufland România a vorbit despre partea umană a leadership-ului și despre puterea exemplului într-o echipă.

În primul rând trebuie să înțelegem ce înseamnă leadership și să îl redefinim. Există un barometru care calculează nivelul de încredere. Business-ul a devenit cea mai de încredere «instituție» la nivel mondial devansând ONG-urile. Majoritatea respondenților spun că cea mai de încredere entitate este angajatorul lor. Acest lucru trebuie să ne dea de gândit pentru că leadershipul de business devine unul social. Cred că ceea ce este important pentru tine, poate deveni important pentru echipă, iar acest lucru se face prin antrenament”, spune Hancaș care adaugă că „suntem o echipă antrenată. Cei care mă cunosc știu că pun foarte mult accent pe echipă. Echipa antrenată este obișnuită să revină sau să conducă, să devină un trendsetter. E nevoie și de curaj. Pe de altă parte poate deveni un insucces, lucru care se repară ceva mai greu, necesită o investiție și nu neapărat una financiară”, a precizat Hancaș în cadrul Zilelor Biz.

Succesul care inspiră

Dacă în prima parte a zilei, cuvântul cheie a fost „carieră”, în cea de-a doua, pe buzele tuturor a stat „succesul” în jurul căruia a gravitat discuția din panelul „Succesul care inspiră – powered by Chivas”. Tudor Furir (Pernod Ricard), Radu Savopol (5 to go), Claudia Militello (Sciccheria), Mihaela Stroe, antreprenor, sociolog și profiler au povestit participanților în sală ce înseamnă succesul pentru ei și mai ales, la ce au fost nevoiți să renunțe pentru a avea succes, care nu vine peste noapte și nu este posibil fără multă muncă.  

Cred că fiecare dintre noi definește succesul diferit. Cred că succesul este de echipă. Este foarte greu să ai succes pe cont propriu. Eu am avut o carieră de succes tocmai datorită abilității mele de a construi echipe bine. Fără echipe cred că succesul este greu de obținut”, a precizat Tudor Furir, Managing Director, Pernod Ricard.

Claudia Militello, o antreprenoare cu o bogată experiență în HoReCa a explicat cum a reușit să înregistreze performanțe cu restaurantul Sciccheria pe care plănuiește să îl extindă în alte orașe din țară.

E dificil pentru că succesul este un concept subiectiv și complex. Personal, succesul îl recunosc atunci când văd un client fericit, când închide ochii după ce gustă. A fost un maraton să ne lansăm în așa ceva chiar după pandemie. A trebuit să formăm personal, care ulterior ne părăsește. Ne-am concentrat foarte clar că Sciccheria este de la bun început un proiect de suflet. Obosim, dar găsim puterea să o luăm de la capăt”, a adăugat și Claudia Militello.

Radu Savopol, fondatorul 5 to go, cel care a reușit să ducă brandul romînesc într-un top European al lanțurilor de cafenele, fiind compania cu cea mai mare creștere a numărului de cafenele din Europa, a cunoscut succesul și pe plan international. Rețeta lui Radu Savopol?

Am încercat să fac lucrurile un pic mai diferit. Am căutat simplitatea. Când am lansat 5 to go, toate produsele erau cinci lei. Până acum doi ani când inflația mi-a dat peste cap simplitatea. de Acum, 60% dintre produse nu mai sunt cinci lei. Am învățat foarte mult și când am deschis în altă țară, 5 to go a însemnat cinci meniuri. Cam asta e abordarea pe care o vom face în străinătate, în zona euro ai cinci meniuri”, a spus Radu Savopol, fondatorul 5 to go.

În experiența de peste 20 de ani ca antreprenoare, sociolog și profiler, Mihaela Stroe a observat o serie de caracteristici ale oamenilor de succes. „În primul rând sunt perseversenți. În plus investesc multă pasiune. Însă aceste două ingrediente nu sunt suficiente dacă nu ai o viziune. Dacă nu ți-e clar unde ești peste 10-20 de ani. Pe lângă o viziune clară, avem nevoie de o capacitate de a lua decizii. Ca să depășim momentele grele, avem nevoie de adaptabilitate la ce urmează. Antreprenorii de succes se adaptează din mers. Dar pe lângă adaptabilitate, avem nevoie de empatie, de căldură umană care va face diferența în următorii 5-10 ani. Avem nevoie și de o capacitate de a depăși eșecurile și de a învăța continuu. Cred că acestea sunt principalele caracteristici care să ne ducă în direcția pe care o dorim”, a precizat Mihaela Stroe.

Zilele Biz, cel mai mare festival de business al României, a început luni la Biavati Events din București. De 22 de ani, pe scena conferinței maraton sunt reuniți cei mai important lideri din România. Fiecare zi este dedicată unei tematici speciale. Luni a fost despre antreprenoriat, marți s-a vorbit despre inovație, iar miercuri despre management. Ziua de joi va fi dedicată media și marketing, în timp ce vineri este ziua sustenabilității.

Joi urmează Ziua de Media & Marketing în care vom descoperi care au fost cele mai responsabile campanii, cele mai creative strategii și eficiente inițiative. În plus, vom vedea ce ne rezervă viitorul într-un moment în care inteligența artificială, Realitatea virtuală și cea augmentată sunt puse tot mai des în slujba marketingului.

Programul pentru fiecare din cele cinci zile precum și informații complete pentru înscrierea la Zilele Biz sunt disponibile la adresa zilelebiz.ro.

Driven by: Jeep și Alfa Romeo
Coffee Partner: 5 To Go
Gourmet Partner: Sciccheria
Mobility Partner: AVIS
Partenerii Zilei de Leadership sunt: Samsung, tbi Bank, Chivas, Kaufland, Groupama, Puratos și Maresi

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni