Zilele Biz, cel mai mare festival de business al României, a continuat azi cu Ziua de Inovatie, eveniment găzduit în spațiul exclusivist de la Biavati Events. De 22 de ani, Zilele Biz reunește în cadrul conferinței maraton pe cei mai importanți lideri din România.
În Ziua dedicată Inovatiei participanții la Zilele Biz au aflat de la speakeri, antreprenori sau directori de companii că inovația trebuie să fie prezentă și implementată la toate nivelele organizației pentru a putea avea cu adevărat impact în business și pe piață.
Elisabeta Moraru, Country Director Google pentru România – Ungaria – Moldova – Bulgaria, a deshis Ziua de Inovație punând accent pe cultura organizațională în susținerea unui mediu deschis inovației. ”La întrebarea ”Când vă simțiți inovatori?”, majoritatea angajaților au răspuns.. că la duș, la toaletă, la bere…Din păcate, doar 1% spun că sunt inovatori atunci când sunt la serviciu (…) Trebuie să dezvoltăm o cultură organizațională care permite și eșecul, care asigură confortul de a gresi, care securizează inteligența emoțională”, a punctat oficialul Google România-Ungaria-Bulgaria-Moldova.
Cel mai performant producător de terminale mobile din China, în ultimul an, Honor, a venit la Ziua de Inovație pentru a dezvălui din ”secretele” hub-urilor de producție și cele 7 centre R&D de pe glob, care îi conferă o dezvoltare unitară a produselor sale. ”Cu unități de producție în care peste 80% din activitate este automatizată, Honor a ajuns la performanța de a scoate cate un smartphone ”pe bandă” la fiecare 28 de secunde”, a precizat Călin Clej, Senior Marketing Director | Commercial Transformation Lead Southern East Europe HONOR.
Cu aceeași ocazie, oficialul Honor a evidențiat o serie de funcții unice pentru seria de succes Honor 90. Astfel ecranul susține cea mai mare frecvență de atenuare PWM (Pulse Width Modulation) din industrie (certificarea TÜV Rheinland Flicker Free), de 3840Hz 4 , reducând eficient oboseala ochilor utilizatorilor atunci când este setat la o luminozitate redusă. Afișajul dispune, de asemenea, de tehnologia Dynamic Dimming, care simulează lumina naturală pentru a reduce oboseala ochilor, precum și de tehnologia Circadian Night Display, care filtrează lumina albastră și stimulează secreția naturală de melatonină pentru a îmbunătăți calitatea somnului utilizatorilor pe timp de noapte.
Gabriela Stănica, Chief Information & Data Officer, Carrefour România, a evidențiat faptul că România este lider în zona de inovație, filala locală lansând în premieră în cadrul grupului o serie de produse inovatoare cu succese de market și în ecommerce. În ceea ce privește zona de tehnologii AI în retail, Gabriela Stănică a menționat faptul că ”prin AI trebuie simplificată toată complexitatea dintr-un hypermarket cu 50.000 de produse; că AI poate schimba inteligent retailul – achiziții, omnicanal, merchandise, logistică…Industria de retail este disruptive in continuare.”
De asemenea, Stănică a anunțat că filiala locală lucrează la o aplicațoe de mobil, prin care angajatorii să își facă treaba oriunde pe suprafața magazinului.”Este dezvoltată în România pentru mai multe țări cu prezență Carrefour”, a precizat Gabriela Stănică.
În continurea Zilei de Inovație, Valentin Popoviciu, Vicepreședinte al Consiliului de Administrație Digi | RCS&RDS, a arătat de ce România are un avantaj tehnologic și de inovație, la nivelul UE. ”Datorită competitivității dinamice, suntem pe loc 1 la preț pachet mobile date cu trafic nelimitat. Media europeană este 10-12 GB, dar în Romania suntem la un nivel de 13-14 GB traffic (…) Traficul va fi dublu în urmatorii ani iar noi avem obligația să investim permanent (…) De asemenea, suntem pe locul II în Europa la preț conectivitate GB: 30 dolari în Spania, Portugalia față de 7,6 euro în România.”
Potrivit oficialului Digi, Spania reprezintă acum 30% din veniturile anuale ale companiei de telecomunicații. ”Ne dezvoltăm în Portugalia si Belgia, acolo sunt operatori cu servicii cu prețuri mari și o conectivitate lentă”, a arătat Valentin Popoviciu.
Alexandru Tănasă, Digital Business Advisor, ARGGO, a arătat că ”Inovatia vine la pachet cu esecul. Nu le poți separa, din fericire. Cultura organizationala trebuie sa permita esecul.” De asemenea, oficialul ARGGO a a punctat și aspectul legat de ”ignoranța naturală – ca fiind doza de umanitate de care avem nevoie pentru a merge spre progres”.
În dialog cu Marta Ușurelu, owner Biz, Emma Zeicescu, Director of Communications Philip Morris România, a evidențiat faptul că o inovație are puterea de a schimba o întreagă industrie.”O expunere redusă la factorii toxici scade impactul asupra sănătății fumatorului. Vorbim practic de o reducere a riscurilor (…) Trebuie să căutam soluții fără ipocrizie, fără etichete”.
Horia Velicu, Head of Innovation Lab BRD Groupe Société Générale, a ilustrat provocările, dar și performanțele unui laborator de inovație într-o bancă. ”Merită să facem pasi în necunoscut pentr că va deschide hărți pe care nu le-am parcurs niciodată”, a punctat oficialul BRD.
Valentin Vasile, Marketing Director Romania & Moldova, Schneider Electric, a adus în discuție faptul că până acum se vorbea de mentenanța preventivă. ”Acum avem multe date pe care le putem folosi si pe care le transformăm în mentenanța predictivă. Important este să asigurăm continuitatea serviciului.” Extre de important și faptul că ”avem si software care sunt agnostice de produs (…) avem produse ”advisori” (sfătuitorii) si acestea dau recomandări operatorilor, a mai arătat Valentin Vasile, în dialog cu jurnalistul Toader Păun.
Zilele Biz, festivalul de business al României. 5 zile cu sute de oportunități
Zilele Biz oferă sute de oportunități de networking valoros și întâlniri cu oameni care pot inspira, ajuta și motiva doer-ii de la brandurile care aspiră la succes.
Programul pentru fiecare din cele cinci zile precum și informații complete pentru înscrierea la Zilele Biz sunt disponibile la adresa zilelebiz.ro.
Miercuri urmează Ziua de Management. Participanții la Zilele Biz vor explora tendințe în leadership, preocupări urgente și noi metodologii în cadrul unor discuții antrenante cu scopul de a găsi soluții creative la provocări comune. Cum putem implica și motiva toți participanții la transformare? Care e cel mai eficient mod de a depăși blocajele critice întâmpinate în acest proces de reconstrucție.
Driven by: Jeep și Alfa Romeo
5 To Go
Sciccheria
AVIS
Ziua Inovatiei are în acest an parteneri extraordinari: Philip Morris Romania, Arggo, Carrefour, BRD Groupe Société Générale, Digi, Honor, Schneider Electric
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.
FOTO: ZILELE BIZ