Dasha.ro, retaileru-ul roman de incaltaminte, haine si accesorii pentru dama, se lansează pe tot mai provocatoarea și bogata piață a licitațiilor online, lansând un sistem specific pentru propriile produse, care ar trebui sa inlocuiasca, cel putin partial, sistemul clasic cu preturi fixe.
Discutăm despre licitații dar și despre sistemul Dasha, mai jos.
Așa cum Amazon a schimbat fațeta comerțului cu introducerea celui online (e-commerce), și licitațiile sunt gata să își schimbe gazda și să fie organizate în mediul online. Nu e de mirare că trendul e tot mai puternic, dat fiind faptul că premiul Nobel a fost decernat în 2020 către doi profesori de economie de la Stanford ce studiaseră tocmai mecanismele licitațiilor online.
Tocmai de aceea, experții preconizează o creștere exponențială a segmentului de licitații online, iar argumentele sunt irevocabile: acces mai ușor, costuri reduse de întreținere (practic, licitatorul trebuie numai să dețină un tip de software care să îi permită acest tip de comerț), reducerea folosirii consumabilelor și a altor tipuri de resurse, lipsa obligativității de a stabili un spațiu locativ necesar organizării licitației, disponibilitate mai largă a licitației, comunicare mai fluidă, rapiditate, opțiunea de a participa la mai multe licitații în același timp.
În ceea ce privește organizarea licitației online, procedeul e același ca la cea clasică, diferența fiind însă că se desfășoară numai în spațiul virtual. Utilizatorii trebuie să acceseze o platformă unde vor viziona produsele ce urmează să fie scoase la licitație, prețul de licitație crește în mod gradual, reflectând valoarea și popularitatea obiectului sau a serviciului licitat, iar timpul este stabilit de organizator.
Dasha.ro propune un sistem alternativ la pretul fix si anume licitatiile in care clientele pot propune un pret pe care sunt dispuse sa il plateasca pentru un anumit produs.
Cum stabilești singur/ă ce preț vei plăti pentru pantofii, geanta sau accesoriul dorit? Nu trebuie decât să fii client Dasha, să ai vârsta de peste 16 ani și să urmărești instrucțiunile de participare transmise în cadrul comunicării online folosind aplicația whatsapp. Produsele disponibile pentru a fi achiziționate prin sistemul de licitație online vor fi desemnate în acest sens cu modulul de licitație. Durata campaniei este nelimitată, dar, desigur, licitația se va desfășura pe o perioadă anume, ce se poate modifica în funcție de stoc și de prețurile oferite.
Va functiona acest sistem? Cu siguranta piata romaneasca este foarte sensibila la reduceri si acesta ar fi un argument pro. Insa, in acelasi timp, procesul este nou si necunoscut pentru cele mai multe cliente, asa ca ar putea sa existe si un anumit tip de rezistenta la schimbarea obiceiurilor de consum. Ramane, de asemenea, intrebarea daca acest sistem va fi rentabil pentru dasha, in contextul in car clientele vor putea alege preturi initiale foarte mici, afectand, deci, marjele finale.