Și-a început cariera de vlogger dintr-o joacă, la 11 ani. Șase ani mai târziu devenea cel mai tânăr vlogger din România, cu un record de 1.000.000 de abonați pe canalul său de YouTube. În prezent are nu mai puțin de 3,19 milioane de urmăritori și peste 800 de milioane de vizualizări. A lansat „Academia de Vlogging”, cel mai amplu curs despre vlogging si online din România și este, totodată, actor și co-producător de film. Cum a fost acest traseu pentru el, ce planuri de aniversare are pentru această lună și ce alte proiecte pregătește, Selly (Andrei Șelaru) detaliază într-un interviu exclusiv.
1. Luna aceasta, pe 28 februarie, împlinești 22 de ani. Care sunt realizările de care ești cel mai mândru până acum?
Realizarea mea cea mai importantă este că am strâns o comunitate de peste 3 milioane de oameni în jurul meu și că, de peste 10 ani, creez constant conținut pentru acest număr imens de persoane, conținut care să fie atât pe placul lor, cât și, cel mai important, pe placul meu.
De asemenea, sunt mândru că am avut încredere să risc și să mă aventurez în mai multe bussines-uri asociate cu activitatea mea, cum ar fi filmele, serialul „La Muncă”. Sunt mândru de faptul că am reușit să inovez în materie de conținut și că în momentul de față facem, cred eu, cel mai de calitate conținut de pe YouTube-ul românesc.
2. Cum vei sărbători?
Alături de prietenii mei. Vom închiria o vilă și o să facem lată!
3. La 17 ani ai atins un record în mediul online: 1.000.000 de subscriberi pe canalul de YouTube, devenind cel mai tânăr vlogger din România. În ce fel te-a responsabilizat acest record și ce ai schimbat de atunci?
Am simțit această responsabilitate cu mult înainte să ajung la numărul de 1 milion de abonați. Ea a venit gradual, pe măsură ce am început să-mi dau seama de influența pe care o am și pe măsură ce această influență a crescut. Întotdeauna am avut o atitudine responsabilă, încă de când eram foarte mic, referitor la mesajele pe care le transmit, la modul în care mă exprim și, în general, eu așa sunt ca om. Nu trebuie neapărat să mă limitez sau să mă cenzurez în mediul online, pentru că, în general, sunt un tip care transmite mesaje pozitive, care are grijă să nu se interpreteze ceea ce spune.
Este o doză de responsabilitate foarte mare în prezent. De asemenea, este foarte important de menționat că ceea ce facem noi pe Selly are ca scop principal să facă oamenii să zâmbească, să râdă și nu neapărat să educe.
4. Cum s-a schimbat de atunci, din perspectiva ta de creator de conținut și de antreprenor în domeniu, mediul virtual și conținutul platformelor de socializare?
A evoluat foarte mult. Au apărut platforme noi, au apărut modalități noi de a atrage atenția oamenilor, sunt foarte mulți influenceri noi, alții au dispărut, însă, în esență, principiul de bază a rămas același.
Dacă faci conținut bun, faci oamenii să râdă, să fie atenți, să rămână pentru cât mai mult timp pe pagina ta, atunci clar o să ai succes. În schimb, dacă nu reușești să menții aceste lucruri pentru un timp îndelungat, nu ai perseverență și constanță, atunci nu vei avea succes.
5. Care sunt, în acest moment, cele mai importante 5 sfaturi pe care le-ai da unui cuiva care dorește să înceapă o carieră în mediul online? Care ar fi primii pași pe care să îi facă?
1. Studiază foarte bine ce se întâmplă în piețele mai dezvoltate de conținut, cum ar fi America și Marea Britanie. Cu siguranță aici s-ar putea adăuga și Spania, însă cum eu nu știu spaniolă, pot să vă spun cu mâna pe inimă că nu știu ce se întâmplă pe acele piețe. În schimb, pe UK și Anglia fac constant research, găsesc idei de acolo.
2. Devino expert în editare video și în a spune o poveste prin editare video. Devino un expert în storytelling și învață printr-un mix de vorbit bine în public și o editare video foarte coerentă și care să atragă atenția, să faci niște videoclipuri care să-l capteze pe om și care să-l facă să vrea să urmărească până la capăt.
3. Fii perseverent, constant. Nu te aștepta la rezultate peste noapte.
4. Nu încerca să stai pe un trend sau să faci ceva anume dacă tu nu simți cu adevărat, pentru că va părea fake și nu va funcționa. Oamenii care reușesc în acest domeniu sunt cei care reușesc să identifice o nișă și un trend cu care ei sunt în mod natural compatibili și să fie autentici în timp ce o fac, în timp ce aplică trendul respectiv. Dacă nu faci asta, nu ai cum să ai succes.
5. Studiază întotdeauna YouTube Analytics, studiază orice platforme analitice, cifrele de la postările tale, vezi ce poate fi îmbunătățit, vezi care au mers mai bine și care nu, și trage niște concluzii din treaba asta. Îmbunătățește-te la fiecare postare, bazându-te pe experiențele postărilor anterioare.
6. Ai lansat Academia de Vlogging, despre care spui că este cel mai amplu curs despre vlogging si online din Romania. Care este structura cursurilor și pe ce pui cel mai mult accent?
Cursul te trece prin tot ceea ce trebuie să știi, de la A la Z, dacă vrei să-ți faci o carieră în mediul online. De la noțiuni de filmare la noțiuni de editare, noțiuni de vorbit în public, până la chestii foarte specifice și tehnice, cum ar fi ce aparatură să cumperi, cum ar fi să-ți faci setup-ul canalului de YouTube și să intri în programul de parteneri YouTube, astfel încât să începi să monetizezi, dar și cum poți face bani din această activitate, cum poți atrage brand-uri, sponsori, clienți, cum funcționează industria de publicitate din România și cum îți poți găsi locul acolo, cum funcționează nișele de conținut.
Este, fără exagerare, un curs foarte stufos, foarte amplu, peste 8 ore ca durată, în care treci prin absolut tot. Dacă ești la început de drum, cu siguranță o să-ți prindă bine toate informațiile. Însă, chiar și așa, sunt foarte mulți youtuberi consacrați, cu sute de mii de abonați, care au luat acest curs și, deși știau unele dintre informații, au rămas și cu foarte multe cunoștințe noi, de care habar nu aveau.
7. Cum i-ai sfătui pe cei care te urmăresc să mențină un echilibru între consumul online și viața și activitățile offline?
Consider că asta este la latitudinea fiecărui om. Evident că este foarte important să nu pierdem legătura cu realitatea și cu viața reală, însă, în egală măsură cred că este și foarte important cum îți petreci timpul în fața ecranului.
Dacă petreci doar consumând divertisment facil, un fel de fast entertainment, unde nu rămâi cu mai nimic și este pur și simplu ceva te face să fii mai obosit și te distrage de la ceea ce ai de făcut sau dacă urmărești pe internet chestii educaționale, care să te facă să te dezvolți ca om, atât personal, cât și profesional. Până la urmă, internetul este cea mai mare enciclopedie din lume și poți învăța absolut orice de acolo, atâta timp cât folosești timpul în fața ecranului ca să înveți, să te dezvolți, să fii mai bun, să-ți faci o carieră într-un domeniu anume, ca să dobândești noțiuni avansate într-un lucru care te interesează, atunci mi se pare în regulă să petreci mult timp în fața ecranelor, dacă o faci, cum am mai menționat, cu scopul de a te dezvolta.
8. Ești fondatorul proiectului 5GANG, care a devenit un fenomen în rândul tinerilor. Cum a pornit ideea și de ce s-a destrămat trupa? Te gândești la o reuniune pe viitor?
Ideea a pornit în momentul în care mi-am dat seama că videoclipurile în care colaborezi cu alții și, în general, conținutul colaborativ, are mult mai multe șanse de reușită, pentru că, înainte de toate, este un conținut mult mai bun. Atunci când ai 5 prieteni într-o singură casă, prieteni care au o chimie, care se cunosc, care sunt prieteni pe bune, ci nu o prietenie doar pentru camere, atunci conținutul iese mult mai natural, mult mai funny și ai mult mai multe ocazii prin care poți să faci lucruri interesante și entertaining față de cum ar fi dacă ai fi singur într-o cameră și doar ai avea un monolog cu camera video.
Trupa și-a atins scopul, a doborât recorduri, a fost cel mai de succes produs de divertisment pentru copii și adolescenți din țara asta și nu mai vedeam un viitor neapărat pentru ea, nu mai vedeam spațiu de dezvoltare, motiv pentru care am considerat că cel mai bine este să ne vedem fiecare de carierele solo și să continuăm să inovăm fiecare în direcțiile în care suntem cel mai pricepuți.
9. În care dintre cele roluri – vlogger, actor – te simți mai creativ?
În rolul de vlogger, cu siguranță. De asemenea, și în rolul de antrepenor în divertisment, pentru că asta este cu adevărat pasiunea mea și eu întotdeauna, chiar și din perspectivă de volgger, am abordat lucrurile mai tehnic și mai matematic, încă de la început. Poate că asta se trage și de la mama, care este profesoară de matematică.
10. Ce a însemnat pentru tine experiența de actor? Ce ai învățat și cum te-ai pregătit pentru rolurile din filme?
A fost o chestie nouă pentru mine și, deși cochetezi cu actoria automat atunci când faci vlogging și eu făcusem pe YouTube multe sketchuri, să joci într-un film este cu totul și cu totul altă mâncare de pește. Am avut norocul să am lângă mine acting coach, o persoană la primul film, care să mă ghideze, să-mi predea niște noțiuni de bază despre actorie. Este cu siguranță un domeniu în care mai am mult de îmbunătățit și nu sunt vreun actor foarte bun, însă, pentru mine a fost o experiență foarte tare. Cu toate acestea, experiența și mai tare este cea de producător și acolo, cumva, cred că am și nativ un talent mai mare.
11. Ai devenit și producător de film, iar recent s-a lansat a treia producție în care ai investit. Care crezi că este cheia succesului pe care l-a înregistrat „Romina Vtm”?
Faptul că este un film cu audiență foarte largă, un film la care poate să râdă și un copil, dar și o persoană de 25-30 de ani. De asemenea, o campanie de marketing foarte bine gândită, un concept foarte bun și extraordinar de bine executat. Această combinație între idei foarte bune de marketing și execuție perfectă a făcut ca acest film să fie un succes imens la box office, chiar mai mult decât ne-am fi așteptat.
12. Ce nu știi încă și dorești să înveți? Din ce domeniu?
Mi-aș dori să învăț mult mai multe despre producția de film și chiar asta fac acum. Să învăț mult mai multe în general, în ceea ce privește latura de bussines în media, lucru care mă fascinează și m-a fascinat întotdeauna. Aș vrea să învăț mult mai multe lucruri despre cum pot să fac formate de divertisment de mare succes, așa cum am început cu pași mici să facem, munca fiind aici cel mai bun exemplu.
Aș vrea să creștem această linie de conținut și să ajungem în câțiva ani să facem formate de succes pentru TV și platforme de streaming, alături de cele pe care le facem pentru YouTube, pentru că nu consider că se anulează una pe cealaltă.
13. La ce proiecte lucrezi acum?
În momentul de față suntem concentrați pe sezonul 2 din „La Muncă”, reality show-ul care reprezintă cel mai bine nivelul de calitate la care a ajuns conținutul meu de pe YouTube. De asemenea, suntem preocupați să căutăm formate noi de divertisment, următoare idee bună de film și oportunitate în zona de film românesc.
14. În afară de zona profesională, ce planuri personale ai pentru acest an?
Vreau să încep să-mi îmbunătățesc stilul de viață, să am un stil de viață un pic mai sănătos, să am un pic mai multă grijă de sănătate și să călătoresc foarte mult!
Gallery