Aparent banală, miopia este o afecțiune care afectează vederea influențând și perspectiva de a putea menține sănătatea vederii pe termen lung. Vestea bună este că tratamentul modern găsește soluția practică pentru ambele dileme.
Miopia este un viciu de vedere diagnosticat de obicei în primii ani de școală. În mod tradițional, miopia se trata prin purtarea ochelarilor care viza strict îmbunătățirea vederii la distanță.
La nivel fiziologic, miopia este o imperfecțiune a anatomiei ochiului. Practic, globul ocular nu este perfect rotund, ci are o formă turtită, alungită. Din acest motiv, punctul de focus nu se mai formează la nivelul retinei, ci în fața lui.
Acest aspect determină viciul de refracție, din cauza căruia o persoană cu miopie nu poate distinge obiectele aflate la distanță.
Încă de la introducerea termenului în literatura medicală, eforturile oamenilor de știință au fost orientate către îmbunătățirea vederii pacienților cu miopie.
Astăzi, datorită mijloacelor de diagnostic avansate și a progresului științific, a fost identificată o nouă abordare în tratamentul miopiei, ce presupune încetinirea procesului degenerativ.
Din cauza mecanismului bolii, odată cu creșterea copilului și dezvoltarea ochiului într-o direcție incorectă, miopia se poate accentua. De aceea, vorbim astăzi despre managementul miopiei, o formulă prin care îmbunătățim calitatea vederii copilului, dar avem în vedere și încetinirea sau stoparea progresiei miopiei.
Cu un design adaptat stilului de viață activ al copiilor, lentilele MiYOSMARt reprezintă soluția ideală pentru managementul miopiei copilului tău. Iată de ce:
• Asigură o vedere clară la distanță
• Încetinește, în unele cazuri chiar oprește definitiv progresia miopiei
• Asigură o serie de alte beneficii pentru vederea copilului, precum protecția UV și designul ergonomic.
Datorită tehnologiei D.I.M.S. (Defocus Incorporated Multiple Segments – segmente multiple încorporate de defocalizare), lentilele MiYOSMART demarează procesul de încetinire a progresiei miopiei, cu un rezultat de circa 60% din cazuri. Mai mult, cercetările au arătat că în 21,5% din cazuri miopia este oprită definitiv din evoluție. (Studiul „Defocus Incorporated Multiple Segments (DIMS) spectacle lenses slow myopia progression: a 2-year randomized clinical trial” care îi are ca autori: Lam CSY, Tang WC, Tse DY, Lee RPK, Chun RKM, Hasegawa K, Qi H, Hatanaka T, To CH. a fost realizat de-a lungul a doi ani de zile și a fost publicat în British Journal of Ophthalmology în data de 29 Mai 2019.)
Practic, cu un singur instrument, lentilele MiYOSMART reușesc să îndeplinească ambele obiective.
Deși miopia nu mai este demult o boală care să ne alarmeze prea tare, viciul de vedere atinge cote alarmante, în special în zonele urbane. Cauzele sunt, cel mai probabil, legate de stilul de viață specific, caracterizat prin expunerea prelungită la lumină artificială și utilizarea dispozitivelor cu ecran electronic.
În studiul “Global Prevalence of Myopia and High Myopia and Temporal Trends from 2000 through 2050” publicat în luna Mai 2016 (avându-i ca autori pe Holden B.A., Fricke T.R., Wilson D.A., Jong M., Naidoo K.S., Sankaridurg P., Wong T.Y., Naduvilath T.J., Resniko_ S.) se estimează că până în anul 2050, cinci miliarde de oameni ar putea fi afectați de miopie.
O astfel de statistică este determinată de modificările genetice survenite asupra corpului uman, care în timp, continuă să își compromită sănătatea vederii printr-un comportament nesănătos.
Atunci când miopia are un diagnostic cert, tot ce putem face este să luăm măsurile necesare gestionării corecte a afecțiunii.
În cazul copiilor a căror vedere nu este afectată, este foarte important să creăm obiceiuri sănătoase, cum ar fi acela de a petrece minimum două ore pe zi în aer liber. Specialiștii afirmă că pentru menținerea unei vederi clare, expunerea vederii la lumină naturală, în contact direct cu razele soarelui reprezintă o conduită sănătoasă de prevenție a viciului de refracție și nu numai.
Lentilele MiYOSMART sunt un produs marca HOYA, companie cu o prezență de peste 80 de ani pe piața dispozitivelor medicale de optometrie și care investește constant în inovație, conștientizare și educație în peste 52 de țări.