ß
  • PRO TV
  • (P) Paradoxul serviciilor SEO: de ce NU pot fi exclusiv online?

(P) Paradoxul serviciilor SEO: de ce NU pot fi exclusiv online?

(P) Paradoxul serviciilor SEO: de ce NU pot fi exclusiv online?

Prin definiție, serviciile SEO (Search Engine Optimization) presupun totalitatea operațiunilor efectuate pe un site (on-page) sau pentru un site (off-page), astfel încât acesta să ocupe poziții cât mai bune în paginile cu rezultatele căutărilor din Google, pe anumite cuvinte cheie sau expresii introduse de către utilizator. 

 

Aceste operațiuni includ rescrierea meta tag-urilor, heading-urilor și conținutului, precum și diferite acțiuni tehnice (în cazul optimizării on-page, adică pe site-ul vizat), dar și crearea de backlink-uri către acesta, pe alte site-uri cu o autoritate mare (în cazul comunicării off-page). În condițiile date, ar fi logic ca respectivele servicii să se desfășoare exclusiv online, ținând cont că obiectul lor de activitate îl reprezintă prezența cât mai bună pe internet, nu?

Surprinzător, poate chiar paradoxal, răspunsul pe scurt este NU: aceste servicii SEO, oferite de către o agenție de marketing online profesionistă și cu o experiență îndelungată în domeniu, vor avea cel puțin o componentă offline, iar, citind articolul în continuare, vei afla care este ea.

În perioada pandemiei, multe business-uri au fost obligate să își mute activitatea exclusiv online, iar întâlnirile de afaceri, dar și meeting-urile din fiecare companie s-au desfășurat și ele strict pe internet. Dacă primul aspect este unul avantajos pentru industria SEO, întrucât respectivele firme vor avea nevoie de optimizare pentru a deveni vizibile pe Google, al doilea este problematic.


Astfel, în cadrul iAgency.ro, înființată în anul 2008 de către Ovidiu Joița, unul dintre cei mai cunoscuți profesioniști din domeniul marketing-ului online din România, cu peste 15 ani de activitate, se practică întâlnirile față în față dintre experții în servicii SEO și beneficiarii lor, mai precis proprietarii de afaceri pe internet, iar utilitatea lor este indiscutabilă, din următoarele puncte de vedere:

1. Discuția preliminară. La prima discuție dintre specialiștii în servicii SEO și antreprenor, cei dintâi caută să afle mai multe despre specificul business-ului, dar și al pieței pe care activează (awareness, concurență etc.). Astfel, se va contura strategia pe termen scurt, mediu și lung, personalizată pentru cele mai bune rezultate posibile. De asemenea, proprietarul site-ului va afla în ce constă optimizarea și care vor fi pașii urmați de agenție (audit SEO, research de cuvinte cheie, arhitectură de link-uri, optimizare on-page, comunicare off-page etc.);

2. Explicarea conceptelor SEO. De asemenea, în cadrul unei întrevederi fizice, "offline", profesioniștilor din domeniu le este mult mai ușor să le explice celor neinițiați conceptele SEO, precum longtail-uri (expresii de căutare formate din mai multe cuvinte), volatilitate (schimbări masive în paginile cu rezultatele căutărilor), user experience (modul în care utilizatorii interacționează cu un site) etc. Astfel, aceștia din urmă se vor convinge de eficiența măsurilor propuse de agenție, ceea ce nu s-ar fi întâmplat neapărat în cazul unei discuții telefonice sau online;

3. Explicarea modului de funcționare a tool-urilor specifice. În plus, tool-urile folosite de profesioniștii în servicii SEO pot fi destul de greu de descifrat de la distanță, chiar și prin intermediul facilităților de tip share screen. Tocmai de aceea, dacă deții un magazin online de prezentare ori cu diverse produse/servicii, nu ar strica să faci vizite regulate la sediul agenției de marketing online, pentru a te familiariza atât cu terminologia, cât și cu interfața programelor folosite de angajații săi, pentru a măsura randamentul schimbărilor pe care le realizează on-page și off-page;

4. Sporirea încrederii în agenție. Nu în ultimul rând, un contact mai des cu unii dintre cei mai importanți parteneri ai tăi, mai precis furnizorii de servicii SEO, te va ajuta să îți sporești încrederea în ei și să mergi mai rapid pe mâna lor, în cazul oricărei decizii ulterioare (de a schimba strategia de keyword-uri, de a face anumite redirect-uri sau modificări la site etc.). În concluzie, chiar și într-unul dintre cele mai... online domenii, importanța unor întrevederi față în față nu poate fi neglijată!


Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni