ß
Poate că a fost imposibil să dai de Elon Musk la Castelul Bran, însă e foarte ușor să-l vezi cum face baie în cadă. Un spot publicitar ce folosește ultimele descoperiri tehnologice ne înfățișează o versiune digitală a celui mai bogat om al planetei, aflat într-o ipostază ireală. Ce este tehnologia „deepfake”.
Imaginea lui Elon Musk a fost inlcusă în niște campanii publicitare ieșite din comun, care folosesc simulările digitale și randările computerizate pentru a crea impresia că o celebritate susține un produs sau serviciu promovate pe internet.
Cel mai bogat om al planetei este vedetă într-un clip de pe YouTube, în care apare făcând reclamă unei platforme de investiții imobiliare în timp ce se scaldă în cadă. Videoclipul, care a strâns peste 1,2 milioane de vizualizări, nu îl are pe Elon Musk în centrul atenției, ci se bazează pe o simulare digitală, destul de fidelă, a miliardarului.
Tehnologia, botezată deepfake, este folosită din ce în ce mai mult în industria publicității, cel mai adesea fără acordul personalităților care apar în clipuri. Chiar dacă realizatorii spotului au anunțat, la loc vizibil, că nu Elon Musk face baie în reclama lor, mulți internauți au fost induși în eroare.
Într-un alt clip, mai recent decât cel de sus, o simulare digitală a lui Elon Musk creează impresia că miliardarul este ținut ostatic într-un depozit întunecat. În fapt, este vorba de o altă reclamă la aceeași platformă de tranzacții imobiliare.
Un alt actor care a fost „victima” tehnologiei deepfake este Bruce Willis. Imaginea sa a fost folosită pentru crearea unui videoclip extrem de popular în mediul online. Starul din Greu de ucis este portretizat ca un erou într-o campanie a companiei de telecomunicații MegaFon din Rusia.
Actorul, care e legat pe un iacht aflat în larg, reușește să dezamorseze o bombă după ce rostește parola corectă.
La un an distanță de la apariția clipului, Bruce Willis a negat public faptul că și-a vândut imaginea pentru a apărea în acel clip publicitar, scrie bbc.com. Actorul s-a retras din branșă, după ce a dezvăluit că suferă de afazie, o boală provocată de leziuni la nivelul creierului.
Tehnologia deepfake capătă tot mai multă atenție în rândul companiilor din industria publicității, datorită realismului clipurilor realizate. Totodată, este mai ieftină decât varianta clasică, însă cei care o folosesc s-ar putea trezi cu procese în instanțî pentru utilizarea imaginii unei celebrități fără acordul acesteia.
Tehnologia se bazează pe inteligența artificială și pe tool-uri de învățare automată, pentru a crea impresia că cineva se află acolo unde, de fapt, nu este.
Victime ale acestor clipuri comerciale au fost și actorii Leonardo DiCaprio și Tom Cruise.
Fotografii: Getty Images/YouTube
Vezi și VIDEO:
Gallery