Are peste 137.000 de admiratori pe Instagram, care sunt fascinați de machiajul ei impecabil și de hainele care îi vin perfect. Rozy este primul influencer 100% virtual din Coreea de Sud, dar cu admiratori cât se poate de reali în viața de zi cu zi.
Se zice că fanii din online sunt virtuali, dar nu e chiar așa. În spatele butonului de Follow este mereu o persoană „palpabilă”, vie, care își manifestă o preferință sau se regăsește întru totul în personajul pe care îl urmează.
Dar un influencer inventat? Da, în Coreea de Sud apar din ce în ce mai mulți influenceri virtuali, creații artificiale care sunt folosite cu succes în industria de diverstisment sau în publicitate, pentru atragerea de sume importante de bani.
În timp ce unii ar putea să nu știe pe cine urmăresc online, creatorii lui Rozy, primul influencer virtual din Coreea de Sud, au semnalat clar că ea nu este o persoană reală. Totuși, cei care o urmăresc pe Instagram se poartă de parcă ea ar fi.
Hainele lui Rozy sunt mereu călcate, machiajul impecabil, în timp ce experiențele pe care le afișează îi fac pe urmăritorii ei să spere, ei înșiși, la o astfel de viață. Specialiștii trag un semnal de alarmă în legătură cu pericolul reprezentat de idealizarea frumuseții și de presiunea exercitată asupra oamenilor de a se înscrie în anumite standarde de frumusețe.
„Ești atât de frumoasă, surioară”, „Ești realmente frumoasă”, „Semeni cu Karina de la Aespa” (Aespa – grup musical K-pop – n.red.), sunt doar câteva dintre comentariile celor care o urmăresc online.
Rozy este rezultatul folosirii tehnologiei CGI (computer-generated imagery), adică imagistica generată computerizat. O știți din filme. Acest film și acest film au folosit tehnica CGI. Este foarte populară în industria de divertisment, unde artiștii creează personaje realiste, care doar seamănă cu oamenii, pentru filme, videoclipuri, jocuri pe calculator etc.
Reprezentanții companiei care a creat-o pe Rozy spun că tânăra influencer virtual poate face lucruri pe care oamenii nu le pot face... într-un mod cât de poate de uman.
Din 2020, când a intrat în mediul online, Rozy a reușit să obțină contracte de publicitate, să participe la două defilări de modă virtuale și să lanseze două piese muzicale. Și nu e singura din Coreea de Sud.
Creatorii săi i-au inventat o viață și o poveste care inspiră oamenii să o urmeze, însă totul este artificial. De exemplu, contul oficial de Instagram ne-o înfățișează pe Rozy la cumpărături, la piscină, călătorind spre Singapore, jucând golf sau luând masa la restaurant. Nimic nu este real, însă oamenilor le place viața perfectă a unui om care nu există.
Fotografii: @rozy.gram
Vezi și VIDEO:
Gallery