• PRO TV
  • (P) Business născut în pandemie, ajunge să rivalizeze în doar doi ani cu marile platforme de rezervări turistice

(P) Business născut în pandemie, ajunge să rivalizeze în doar doi ani cu marile platforme de rezervări turistice

(P) Business născut în pandemie, ajunge să rivalizeze în doar doi ani cu marile platforme de rezervări turistice

Pandemia a adus mari pierderi sectorului turistic la nivel mondial, majoritatea afacerilor din acest domeniu fiind puternic afectate, însă tot pandemia a adus unora oportunități. Un tânăr din Satu Mare cu afaceri în domeniul turismului s-a reorientat rapid în această perioadă, iar în mai puțin de doi ani, businessul său a devenit relevant pe nișa de cazări la cabane și pensiuni care oferă condiții de cazare de la mediu spre superior.

”Am ales o nișă mai puțin exploatată la noi și anume cazarea la cabane și pensiuni, sau turismul care te apropie mai mult de natură și îți oferă posibilitatea de a te relaxa sau chiar a lucra de la distanță într-un cadru natural de vis. Aceasta a fost miză proiectului care este într-o dezvoltare continuă.

Trendul este unul la nivel internațional, iar noi am adus în fața românilor acele unități de cazare care respectă turiștii și oferă condiții de cazare mai mult decât decente. Am străbătut România la pas și chiar am bătut din poartă în poartă pentru a verifica locațiile de cazare. Nici un site din România, dacă nu chiar din Europa, nu a verificat personal condițiile în care ajung turiștii să se cazeze. Ați văzut probabil țepele de pe diverse site-uri de anunțuri unde oricine poate pune o cabană pentru închiriat, nimeni nu verifică dacă există acea cabana sau nu.

Am și refuzat multe locații, pe alții i-am pus să își facă firme și să fiscalizez activitatea pentru că nu erau obișnuiți cu această metodă de lucru. În schimb le-am oferit posibilitatea de a se promova la nivel național și nu numai, de a se adapta cerințelor actuale și le-am luat o grijă de pe cap, pentru că noi ne ocupăm de tot procesul de rezervare, de la prima interacțiune a clientului cu site-ul nostru până la returul din vacanță, când îi îndemnăm pe turiști să lase un review pe site-ul nostru, pentru ca și alți turiști să poată beneficia de experiența lor, fie ea plăcut sau mai puțin plăcută, iar pe noi ne ajută să menținem mereu pe site doar acele unități de cazare care își respectă promisiunea de a oferi condiții de cazare corespunzătoare clienților noștri” declară Mircea Spatar fondatorul platformei www.cabanesipensiuni.ro.

Românii se adaptează rapid și caută tot mai mult experiențe inedite nu doar simple cazări, un aport important l-a avut și introducerea de către stat a tichetelor și cardurilor de vacanță, un lucru care a stimulat cererea pentru turismul intern dar și fiscalizarea ei.

”Marile platforme de rezervări nu sunt adaptate specificului local, iar aici am avut un rol definitoriu de a ne diferenția de concurență. Am vorbit personal cu toți proprietarii aflați pe platforma noastră de rezervări, am făcut campanii de marketing adaptate fiecărei zone în parte, am făcut mereu rubrici separate pe site pentru sărbătorile legale, perioade în care multă lumea căuta vacanțe iar tarifele diferă față de alte perioade. Pe cei care s-au autorizat la minister i-am ajutat și cu încasarea cardurilor de vacanță, suntem printre puținele platforme care acceptăm plata cu carduri de vacanță, tichete de vacanță, card online, sau internet banking. 

Fiind vorba de cazări la cabane și pensiuni, proprietarii nu au acest business ca activitate principală, așadar mulți nu acceptau plata cu cardul online din lipsa unui site, iar apoi de tichete sau carduri de vacanță nici nu se punea problema.”

De altfel Ministerul Turismului tocmai ce a adoptat acordarea acestor bonusuri de vacanțe strict pe suport electronic, tocmai pentru a fiscaliza cât mai mult și a evita fraudarea sistemului.

Cabanesipensiuni.ro are o puternică prezență în social media și este principalul motor prin care am reușit să ne promovăm, în acest moment în rândul agențiilor de turism din România suntem pe locul 2 ca număr de urmăritorii pe Instagram, de altfel profilul clienților noștrii este acel public cu vârsta între 23 și 45 de ani, care este majoritar și pe Instagram. 

Față de alte platforme de rezervări care postează doar oferte non stop, noi am adus conținut original cu poze de la loacții actualizate, cu poze de la clienții noștri care au ajutat foarte mult, cu videouri și story-uri originale, iar românii au apreciat astaColaborăm inclusiv cu agențiile de turism din România care revând produsele noastre, astfel numărul de rezervări a crescut exponențial”.

Planurile de viitor ale companiei nu se opresc aici, iar dezvoltarea și expansiunea pe piețele externe par a fi următorul pas.

”Avem tot mai mulți clienți din străinătate, astfel că din 2021 avem implementate pe site și limbile engleză și maghiară, iar promovarea am început-o și pe piețele externe. În prima fază dorim să ne extindem și în Republica Moldova și să avem pe site locații și din această țară, atât pentru românii care vor să viziteze Republica Moldova cât și pentru piețele externe. Participarea la târgurile internaționale va fi de asemenea un nou pas în dezvoltare”.

Astfel un business în domeniul turismului început pe timp de pandemie crește spectaculos, platforma a înregistrat în 2021 un total de vânzări de aproape 300.000 euro, iar în următorii doi ani își propune să atingă cifra de 1 milion de euro.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni