ß
Nicio provocare nu va fi imposibilă, dacă poate face lumea un loc mai confortabil este sloganul care a însuflețit o campanie umanitară începută în urmă cu patru ani în Groenlanda și continuată în România - acolo unde este nevoie de ajutor pentru a face lumea un loc mai confortabil.
Ariston România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice pietei a continuat pentru al patrulea an consecutiv campania umanitară Ariston Comfort Challenge prin care compania și-a asumat provocarea de duce confortul acolo unde pare greu de atins.
Anul acesta, Ariston a continuat parteneriatul pe termen lung alături de Crucea Roșie prin care au fost făcute donații de boilere performante către sute de instituții care nu au acces la o nevoie de bază așa cum este apa caldă. Mai mult decât atât, Ariston România a continuat parteneriatul cu Asociația Naționale a Salvatorilor Montani din România (SALVAMONT) asumându-și un angajament pe termen lung de a aduce confortul în zonele montane pentru susținerea echipelor care participă zi de zi la acțiunile de prevenție și salvare.
Inițiativa face parte din platforma extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate prin intermediul căreia compania face donații de echipamente termice către instituții și organizațiile non-guvernamentale cu scopul de a asigura confort în special categoriilor sociale vulnerabile.
În ultimii patru ani, peste 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240.199 de persoane.
În cadrul ediției din 2021, implementată la nivel național cu sprijinul parternerului deja tradițional - Crucea Roșie, au fost donate 658 de echipamente termice de ultimă generație către 369 de instituții din întreaga țară, de care beneficiază în prezent peste 74.917 de copii și vârstnici. În cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulată împreună cu Crucea Roșie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totală de piață de peste 350.000 lei.
Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie și a parcurs 26 de județe pentru a ajunge în localitățile identificate de către Crucea Roșie Română unde au fost donate boilere electrice către instituții importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei, așa cum sunt: școli, grădinițe, cabinete medicale, cămine de bătrâni și copii. Proiectul face parte din platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate care reuneşte toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează.
Respectând misiunea Ariston pentru Comunitate de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat și anul acesta parteneriatul cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiții optime de lucru în bazele de salvare și pentru a facilita intervențiile în situațiile de urgență. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.
Peste 1.100 de salvatori profesioniști și voluntari, care asigură patrularea preventivă și participă anual la misiuni de salvare în peste 100 de zone montane, vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de lucru din bazele, posturile de intervenție și cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reușit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.
Pentru a atrage atenția asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj și președinte al Federației Române de Canotaj și sportivul de anduranță Andrei Roșu s-au alăturat campaniei și în acest an. Aceștia și-au asumat experimentarea unei situații inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulți români este o rutină zilnică.
Multipla campioană olimpică la canotaj Elisabeta Lipă a acceptat provocarea Ariston și a ieșit din zona de confort pentru a naviga un velier pe marea agitată iar sportivul de anduranță Andrei Roșu s-a expus unui mediu rece și imprevizibil și a traversat galeria Prosacului din peștera Topolnița, a doua peșteră ca mărime din țară. Alături de Crucea Roșie Română, Salvamont și susținuți de campioni, Ariston dorește să demonstreze prin această campanie că este în puterea noastră pentru a transforma lumea într-un loc mai confortabil.
Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat aici: Ariston România YouTube
Elisabeta Lipă: Împreună aducem confortul oriunde este nevoie!
Andrei Roșu: Misiunea Ariston Comfort Challenge continuă!
Video-ul campaniei realizat în parteneriat cu Salvamont poate fi urmărit AICI.
Dincolo de confort este vorba de o provocare socială importantă: lipsa apei calde înseamnă și o igienă precară.
Inițiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă. Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații.
În România sunt în prezent 17.656 de unități de învățământ, și potrivit datelor Ministerului Educației din 2020, mai puțin de 28% din clădirile școlilor din România au fost renovate, clădirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalații de climatizare, iar instalațiile sanitare și termice nu sunt adecvate. 33% dintre școli nu au autorizația sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate și 35% nu au toalete interioare. Numărul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.
Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 județe, nivelul de necesitate fiind mai pronunțat în Călărași, Olt, Buzău, Alba și Timiș. De exemplu, în Călărași au fost identificate 43 de gradinițe și școli fără acces la apă caldă, numărul de beneficiari după ce au fost montate 94 de boilere ridicându-se la peste 9.900 de persoane. În Olt, 55 școli și grădinițe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiții mai bune.
Gallery