De 30 de ani, elementele comunicării brandului Coca-Cola au devenit simboluri ale optimismului, ale bucuriei și emoțiilor. Cu trei fabrici în România și investiții susținute de-a lungul anilor, Coca-Cola România este lider în industria locală de băuturi și cel mai mare exportator.
Coca-Cola se numără printre afacerile ce au contribuit la dezvoltarea economică a țării și au creat foarte multe locuri de muncă pentru români. Coca-Cola a sărbătorit 30 de ani pe piața din România cu un eveniment organizat la Ploiești, acolo unde compania deține și una din fabrici.
La aniversarea a 30 de ani pe piața din România, Coca-Cola a anunțat alocări bugetare noi în 2021, în tehnologii inovatoare de reducere a cantității de plastic și a consumului de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor.
Pe parcursul celor trei decenii, Coca-Cola a investit în operațiunile locale 384 de milioane de euro. Din 1991, când prima sticlă de Coca-Cola a fost deschisă și savurată în România, nu mai puțin de 17.300 de locuri de muncă au fost create de Sistemul Coca-Cola (Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România).
Conform angajamentului celor două companii de pe piața locală, extinderea activităților și investițiile vor continua, în special în direcția reducerii impactului pe care îl are procesul de producție asupra mediului.
La evenimentul organizat la Ploiești au participat oficialități guvernamentale și parteneri din cadrul ONG-urilor și din rândul furnizorilor. Printre aceștia s-au numărat Raluca Turcan și Tanczos Barna, Ministrul Mediului.
Conform studiului de impact socio-economic pentru anul 2020, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Sistemului Coca‑Cola în România este de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct și 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.
“O investiție pe care o facem permanent este investiția în oamenii noștri. În cei 1.500 de oameni care susțin sistemul Coca-Cola. E o dezvoltare continuă. Întregul sistem Coca-Cola generează o valoare adăugată de 434 de milioane de euro în România. Dintre care 40% ajunge direct la buget, prin impozite. Impactul nostru direct în economia locală e de 63 de milioane de euro. Din fiecare euro cheltuit în România, 56 de cenți rămân aici ca valoare adăugată. Fiecare slujbă de la Coca-Cola generează încă 11 posturi în lanțul valorii adăugate”, a declarat Paris Nikolopoulos, General Manager Coca-Cola România.
Compania face progrese constante către viziunea sa: O lume fără deșeuri. Toate ambalajele puse pe piață de Sistemul Coca-Cola sunt 100% reciclabile și 20% din portofoliu este ambalat în PET reciclat (rPET).
În ultimii 3 ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%. 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile și curate, iar ponderea energiei regenerabile din totalul energiei consumate (electrică + termică) a crescut în 2020 la 80%.
“Cred că suntem ghidați de viziunea globală și locală. Răcorim lumea și schimbăm ceva. O să urmărim mereu consumatorul. Ce vrea, ce-i trebuie. Venim cu produse noi, inovație, mărci. Am văzut o dezvoltare colosală a produsului Coca-Cola Zero. Noua rețetă. Și cu alte mărci. Dar vrem să facem asta într-un mod sustenabil. Continuăm în aceeași direcție: Sustenabilitate, investiții, reciclarea ambalajelor. Totul se bazează pe susținerea comunităților locale. Și a tineretului”, a adăugat Paris Nikopoulous.
Vezi în materialul VIDEO de mai jos ce spun managerii despre impactul socio-economic pe care îl are compania asupra pieței locale
Gallery