Anul 2021 este unul foarte important pentru industria muzicală și pentru toți artiștii: reprezintă întoarcerea pe scenă, după o pauză de aproximativ un an, cauzată de pandemia de coronavirus.
Două dintre cele mai importante evenimente care au loc în România în acest an sunt SAGA Festival și Sound of Bucharest, care se vor desfășura în capitata țării. Iar organizatorul acestora, Allan Hardenberg, ne-a oferit un interviu în exclusivitate.
www.protv.ro: Ce te atrage cel mai mult la job-ul tău?
Allan Hardenberg: Partea mea preferată în a lucra în industria de evenimente și entertainment este că poți crea noi idei, noi concepte prin care poți surprinde fanii. Îmi place să construiesc campania de marketing din jurul conceptelor, să mă gândesc cum putem fi inovatori și cum le putem oferi fanilor cea mai bună experiență pe care au trăit-o. Prima regulă după care mă ghidez este că îmi doresc ca a doua zi după un eveniment sau un festival organizat de ALDA, oamenii să spună „WOW, ce experiență tare am trăit”! Îmi place foarte tare și că pot crea amintiri extraordinare pentru ei.
Ce înseamnă ALDA la nivel global și care sunt artiștii cu care colaborați în mod obișnuit?
Ne dorim să aducem energie pozitivă peste tot în lume prin evenimentele pe care le organizăm, de aceea, unul dintre sloganurile noastre este „turning the world into a big dancefloor”. Încă de la început, am vrut să facem oamenii fericiți prin tot ceea ce construim.
Lucrăm de foarte mulți ani cu Armin van Buuren, am organizat 5 concerte „Armin Only” împreună pentru lansarea albumelor lui, am creat show-uri în jurul acestor lansări, dar și „A State of Trance”, care anul acesta sărbătorește peste 1000 de episoade, printr-un eveniment mare care va avea loc la început de septembrie. Lucrăm, de asemenea, și cu David Guetta, am făcut turnee și pentru Hardwell, dar și Alan Walker, W&W, Timmy Trumpet, Tiesto.
Care sunt planurile ALDA pentru unrmătorii ani în România?
Avem planuri mari pentru România în următorii ani, am vizitat țara destul de mult în ultimii 2 ani, am mers în multe orașe din diverse regiuni ale țării, am văzut multe locații frumoase pentru evenimentele pe care le vom organiza aici și pe care le vom anunța în curând.
Dar pe lângă SAGA Festival, un alt eveniment extrem de important pentru ALDA în România este Sound of Bucharest, cel mai mare solo show pe care Armin van Buuren îl va susține la București, pe 25 septembrie, în Piața Constituției.
Ce părere ai despre publicul din România?
Românii sunt prietenoși, au foarte multă energie, știu să petreacă și să se distreze, sunt deschiși mai multor genuri muzicale, sunt open-minded, sunt pasionați și pasionali.
Cum a fost anul trecut pentru tine și ce impact a avut asupra ta și asupra industriei în care lucrezi?
A fost un an slow, totul a fost închis, ceea ce este atipic pentru mine, pentru că sunt obișnuit să fiu mereu ca într-un rollercoaster. Organizăm evenimente în toată lumea și tot timpul avem ceva de făcut. Anul trecut a fost un an liniștit, dar am încercat să văd partea pozitivă din această liniște: am regândit anumite proiecte, am reflectat asupra unor branduri de care ne ocupăm, am reanalizat cum putem face customer journey-ul mult mai bun, pentru că acesta este un aspect esențial în viziunea mea, este pe primul loc. De asemenea, cum să facem ca evenimentele să fie safe. Deci multă analiză, introspecție, optimizare, updatare.
Am și călătorit mult, am deschis biroul ALDA din București, deci am alocat timp construcției echipei, să am interviuri cu oamenii, să văd cine are ADN-ul ALDA, oameni alături de care conturăm toate proiectele pe care le avem în plan.
Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâlnești atunci când organizezi evenimente atât de mari și importante?
Avem parte de multe provocări, pe cât este de frumos, pe atât este de stresant.
Dar de exemplu, deși suntem o companie globală, mereu alegem să me formăm o echipă locală, care cunoaște foarte bine specificul țării, ce își dorește publicul, așa că o provocare este să găsim de fiecare dată oamenii potriviți.
Apoi este întotdeauna o provocare să comunici și să crești un brand care să fie pe placul publicului.
Ați avut în minte și alte locuri din București pentru a organiza SAGA, înainte de a alege parcul Izvor?
Pentru mine, a fost dragoste la prima vedere, parcul Izvor mi s-a părut cea mai bună opțiune de locație de festival. Am văzut și alte locuri, dar parcul Izvor mi s-a părut de departe cel mai potrivit pentru a organiza SAGA. Este chiar în inima orașului, se poate ajunge ușor cu mijloacele de transport în comun, este un loc magic, ideal.
Va avea festivalul SAGA un touch olandez?
Nu va avea un touch olandez, deși suntem o companie din Olanda. Suntem o companie globală care mereu s-a ghidat după importanța flavourului local în organizarea de evenimente. Dar ce se va simți și transmite va fi experiența noastră acumulată în cei peste 20 de ani de evenimente pe care le-am făcut în toată lumea.
De unde a venit ideea de SAGA și cum s-a conturat întregul concept din jurul festivalului? Ce reprezintă?
Pentru mine, SAGA, în două cuvinte, înseamnă imaginație și energie, sursa energiei fiind reprezentată de logo-ul SAGA, un cub misterios. Acest cub misterios își va arăta puterea când va începe festivalul și care te va ajuta să îți lași imaginația să zboare, să te simți liber, fără limite, fără restricții. Odată intrat în lumea SAGA, în lumea imaginației, vei ieși din universul real și te vei bucura de experiențe unice!
Ce îți place cel mai mult în România și în București?
Îmi place Parcul Izvor, îmi plac Arcul de Triumf, Casa Poporului, îmi place să mă plimb pe la Universitate, la kilometrul 0, străzile cu clădiri istorice, mâncarea este extraordinară.
În ceea ce privește România, am văzut multe orașe frumoase, cu clădiri istorice, cu natura superbă, munți. Este o țară extrem frumoasă!
Vezi și: Patul în care NU poți face sex!
Gallery