ß
O piesă de colecție din istoria aeronauticii românești a fost vândută la licitație în cadrul unui eveniment online. Avionul lui Ceaușescu, pe care fotul dictator l-a folosit în perioada 1986-1989 pentru deplasări oficiale, a ajuns în portofoliul unui colecționar.
Aeronava Rombac Super One-Eleven (sau Rombac 1-11) este primul aparat de zbor de pasageri cu reacție construit în România. Avionul, pus în circulație în 1983, a fost folosit de Nicolae Ceaușescu între anii 1986-1989 pentru zboruri interne și externe.
Aparatul de zbor a fost vândut la licitație, în cadrul evenimentului online All-Star Game găzduit de Artmark. Un colecționar din străinătate a plătit 120.000 de euro pentru a avea aeronava doar pentru el. Cu acești bani, poți cumpăra un apartament cu patru camere în București. Dacă nu ești colecționar de avioane, firește.
Prețul de pornire a fost 25.000 de euro.
Vezi mai multe poze în GALERIA FOTO de mai jos!
Odată cu realizarea aparatului Rombac One-Eleven, România a devenit prima țară comunistă din lume (în afara URSS) care a produs un avion de pasageri cu reacție.
În 1974, când Nicolae Ceaușescu a devenit președintele Republicii Socialiste România, șahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi, i-a dăruit acestuia o limuzină Paykan Hillman-Hunter. De origine britanică, limuzina a fost creată după achiziția constructorului Hillman de gigantul Crysler.
Modelul Paykan Hillman Hunter, produs începând cu anul 1967, a fost prima mașină construită de Compania Națională Iraniană și a devenit o comoară națională.
În cadrul licitației a avut un preț de pornire de 4.000 de euro, însă a fost vândută cu 95.000 de euro unui colecționar din România.
Interesul pentru această mașină a fost extrem de ridicat. Cele mai mute oferte au venit din partea unor persoane din Iran, care au dorit repatrierea automobilului atât de iubit în țara lor.
Fotografii: Artmark
Vezi și VIDEO:
Gallery