La un an de la prima zi în care şcolile din România s-au închis şi educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscriși în învățământul preuniversitar din mediul rural se află în fața unui moment critic, conform World Vision România.
Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să continuăm să intervenim cu măsuri reale pentru ca aceşti copii să depășească pierderile de învățare acumulate în perioada în care orele s-au desfășurat online. În caz contrar, vom asista, cel mai probabil, la creșterea spectaculoasă a abandonului școlar și, în viitor, la rate-record ale șomajului.
Cifrele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învățământ arată astfel:
• 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un dispozitiv; nu au avut conexiune la internet - 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnalul slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecțiile online.
• Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la educaţie online au pierdut deja 24 de săptămâni de şcoală.
Citește materialul complet pe stirileprotv.ro!