Promovarea afacerii tale pe rețelele sociale este o utilizare comercială a oportunităților oferite de internet.
În ultimii ani, din ce în ce mai multe firme își promovează produsele sau serviciile prin prezența în Social Media.
Agențiile de Social Media Marketing se specializează în acest tip de marketing. O promovare eficientă înseamnă lucrul cu un public țintă mai mare, ajută la creșterea traficului și a conversiilor, încurajarea prezenței online și a multor alte beneficii.
Pentru agentia de Social Media re7consulting, promovarea pe rețelele de socializare este principalul instrument de marketing online care ajută clienții agenției să își dezvolte afacerile în 2021.
Să aflăm cum poți alege o rețea socială potrivită pentru afacerea ta și cum începi să o promovezi.
De ce sunt importante rețelele sociale pentru promovarea afacerii?
Dacă compari promovarea pe rețelele sociale cu publicitatea offline tradițională pentru IMM-uri, există următoarele avantaje:
• un preț accesibil pentru a atrage cumpărătorul prin publicitate: poți fi vizibil pentru publicul țintă din rețeaua socială
• te poți adresa publicului țintă cu precizie, nu uita că 3,2 miliarde de oameni din întreaga lume folosesc rețelele sociale
• obții feedback rapid de la clienți și ai posibilitatea de a răspunde prompt
• crești loialitatea clienților față de marcă. O bună promovare pe rețelele sociale nu înseamnă o publicitate agresivă, ci o mai bună comunicare și crearea de conținut util
Principalele etape ale promovării afacerii pe rețelele de socializare
Cum promovezi afacerea ta pe rețelele de socializare? Pentru a începe, trebuie să pregătești mai mulți pași:
• Definirea obiectivelor. Trebuie să înțelegi de ce creezi un cont pe o rețea de socializare pentru afacerea ta și la ce rezultate te aștepți de la promovare. Obiectivele trebuie să fie precise: calendarul exact, profiturile preconizate și valoarea investiției setată.
Alege o platformă pentru promovare. Cea mai bună rețea socială pentru afacerea ta este un concept individual care depinde de tipul de business, de produsul sau serviciile tale, de poziționarea pe piața și de publicul țintă. Pentru a alege platforma, trebuie să faci o analiză de piață primară, să studiezi nevoile clienților țintă și să observi ce rețele sociale utilizează concurența ta.
• Creează și proiectează pagina. Aproape fiecare rețea socială oferă posibilitatea de a crea un cont dedicat companiilor (Facebook, Instagram, Pinterest). Acest tip de profil oferă un set de instrumente necesare pentru a interacționa cu publicul tău, pentru a posta conținut, pentru a evalua activitatea și în fond, pentru a-ți promova afacerea. Sarcina principală este de a crea elemente vizuale personalizate pentru contul tău (fotografii de profil, antet și descrierea paginii).
• Completează pagina cu conținut. O pagină de afaceri nu este o pagină personală. Regularitatea postărilor, păstrarea unui stil uniform (vizual și textual) și alternarea conținutului publicitar și informativ sunt importante. Calitatea conținutului contează foarte mult. O agenție de marketing online cu experiența în Social Media știe să evită erorile și subiectele care pot ofensa anumite grupuri de oameni. Intervalele dintre postări sunt, de asemenea, importante Astfel, profilul este completat în conformitate cu o planificare atentă a conținutului.
• Atrage un public. Necesită atenție și timp pentru pregătirea și postarea conținutului, răspunsuri la comentarii, la recenzii și critici, configurarea publicității, urmărirea și analiza datelor, ajustarea strategiei etc.
Cum alegi o rețea socială pentru promovare?
Să trecem în revistă caracteristicile celor mai populare rețele sociale din lume pentru branding.
Facebook este cea mai mare rețea socială din lume, cu peste 2,2 miliarde de utilizatori activi. Promovarea afacerii tale pe Facebook oferă mare potențial : în primul rând, audiența este suficient de mare pentru orice tip de afacere și, în al doilea rând, activitatea de social media reunește un public foarte interesant din lumea largă.
Publicul Facebook apreciază conținutul de calitate. Marcilor li se oferă mai multe instrumente de promovare plătite, instrumente de performanță, Facebook Pixel pentru a colecta informații despre comportamentul utilizatorilor, roboți personalizați, Facebook Messenger și alte zeci de alte funcții.
Facebook este rețeaua socială este potrivită pentru aproape toate domeniile de activitate (în afară de cele care sunt interzise de regulile site-ului și de lege). Eficacitatea promovării depinde direct de publicitate și de modul propriu de abordare a afacerii în Social Media.
Twitter este cunoscut pentru mesajele sale scurte. Cele mai interesante dintre ele sunt distribuite rapid de utilizatori prin retweets. Promovarea unei afaceri pe Twitter ar trebui privită ca o oportunitate de a informa rapid publicul și de a atrage utilizatori pe site (crește traficul). Această rețea socială oferă mărcilor instrumente de publicitate adecvate. Această platformă este potrivită pentru companii foarte active și povești de succes sociale. Dacă poți trimite un tweet de 3-5 ori pe zi cu rapoarte scurte despre evenimentele curente, această rețea socială este perfectă pentru brandul tău.
Instagram este o platformă progresivă în dezvoltare rapidă. Caracteristica sa principală este conținutul sub formă de imagini, fotografii și videoclipuri scurte. Instagram atrage un public tânăr și oferă conversii rapide mărcilor care oferă îmbrăcăminte, accesorii, articole decorative și alte produse cu valoare vizuală ridicată. Poți aborda publicitatea pe Instagram în mod natural (prin crearea și postarea de conținut excelent) și ai la îndemană instrumente de publicitate.
Instagram ajută la creșterea vânzărilor și la mărirea audienței. Este perfect pentru companiile care oferă publicului emoții pozitive și produse extraordinare.
Pinterest, la fel ca Instagram, această rețea socială se concentrează în principal pe conținut vizual. Promovarea pe Pinterest este potrivită pentru firmele care oferă produse. Utilizatorii folosesc adesea această rețea socială ca „listă a achizițiilor viitoare”: adaugă produsele care le sunt pe plac. Conform statisticilor pe internet, 21% din achiziții se fac din produse adăugate.
Concluzia generală este că Pinterest este perfect pentru orice afacere care are ceva anume de arătat. Pentru a avea succes, trebuie să oferi un conținut pozitiv și frumos, precum și o prezentare unică și remarcabilă.
3 strategii de promovare pe orice rețea socială:
Marketingul prin conținut, gestionarea comunității, marketingul viral, publicitatea organică și publicitatea direcționată sunt toate metode de promovare a contului de afaceri al unui brand, care pot fi aplicate pe toate rețelele sociale. Dar dacă am merge dincolo de metode și instrumente pentru a privi strategiile actuale de promovare?
Ascultă-ți publicul:
Respectă fiecare părere. Fii recunoscător pentru fiecare sfat. Răspunde la toate întrebările.Ține cont de critici și încearcă să înțelegi situația.Toate opiniile clienților tăi, inclusiv cele negative, sunt utile pentru marcă. Ele ilustrează emoțiile negative și ajută la găsirea de modalități de îmbunătățire a unui serviciu sau produs. Asa că, de acum înainte :
• citește orice scriu clienții pe pagina ta, te poți alătura discuției
• efectuează sondaje pentru a studia opiniile clienților
• transformă problemele (comentariile negative) în soluții
Arată-ți cunoștințele de specialitate:
Publică materiale și conținut care aduce informații noi publicului tău țintă. Poți combina cunoștințele experților cu o prezentare clară a ideilor tale. Vorbește despre afacerea ta și despre produsul tău. Demonstrează că echipa ta e formată din profesioniști în industria respectivă. Cum faci acest lucru?
• Filmează mici videoclipuri care explică crearea produselor sau serviciilor tale, prezintă oameni și tehnologii
• Creează videoclipuri instructive despre modul de utilizare a produsului
• Dezvoltă o serie de articole în care reprezentanții companiei tale oferă informații utile publicului tău țintă
Echilibrul este important: găsește formatul de prezentare potrivit pentru social media, dar nu lăsaloc incompetenței. Când creezi conținut, combina eforturile experților companiei cu echipa creativă din agenția responsabilă de gestionarea conținutului social media.
Formula este simplă: este mai bine să atragi 10 suporteri reali ai mărcii decât 100 de persoane aleatorii. Este mai bine să apelezi la o postare interesantă pe zi decât 10 care să spună „salut” sau „bună seara”. Mai bine citești cu atenție fiecare material pentru a fi corect și verifici fiecare cuvânt decât să îți deteriorezi reputația din cauza unei greșeli de ortografie sau a unei propoziții ambigue. Conținutul de calitate pentru rețelele sociale constă în:
• sfaturi profesionale, instrucțiuni și opinii
• cazuri reale și povești de succes
• știri și mesaje importante
• gândurile și opiniile influencerilor
• colecții de cărți și filme de interes pentru publicul tău
• idei de divertisment bine combinate cu cele legate de afacerea ta
Promovarea unei afaceri pe social media este o sarcină uneori prea complicată pentru multe companii. Abilitatea de a atrage un public, de a îmbunătăți performanța afacerii și de a construi o reputație pozitivă este o provocare cu adevărat interesantă.
Pentru a face primii pași, trebuie să vă stabilești obiective, să alegi platforma potrivită de Social Media, să asiguri un design bun și să creezi conținut de înaltă calitate.
De aceea, e bine să apelezi la specialiști. Agentia de Marketing Online re7consulting oferă clienților servicii de promovare a afacerii în Social Media, bazându-se pe o experiență de succes și pe cele mai noi trenduri apărute pe rețelele sociale.
Fii pregătit pentru succes: respectă-ți publicul, concentrează-te pe calitate și abordează cu seriozitate promovarea în Social Media a afacerii tale.