Avionul este considerat azi cel mai rapid mijloc de transport. Fie ca alegi sa zbori atunci cand pleci in vacante sau il folosesti din motive profesionale, de multe ori te confrunti cu situatii imprevizibile: de multe ori cursele au intarzieri, mai ales cele low-cost, si esti obligat sa pierzi ore intregi in aeroport sau, pur si simplu, la aterizare nu-ti mai gasesti bagajele. Ce-i de facut?
Iata care sunt drepturile tale, ca pasager, atunci cand zbori dintr-o si intr-o tara din Uniunea Europeana!
Ce faci daca avionul are intarziere?
Daca avionul tau are intarziere mare, compania aeriana e obligata sa-ti puna la dispozitie mancare si bautura racoritoare, cazare la hotel si posibilitatea de a-i informa pe cei dragi sau pe partenerii de afaceri, ca ai avut de-a face cu o situatie imprevizibila si ca vei intarzia (daca este cazul).
Situatia se aplica in cazul intarzierilor de doua ore sau mai mult (pentru zboruri de cel mult 1.500 de kilometri), a intarzierilor de trei ori sau mai mult pentru zborurile intracomunicate mai lungi sau alte zboruri cuprinse intre 1500 si 3500 de kilometri sau a intarzierilor de patru ore ori mai mult (pana in cinci ore!) pentru zborurile extracomunitare de peste 3500 de kilometri.
Totodata, compania aeriana este obligata sa-ti dea un document cu toate drepturile tale, in calitate de pasager. Daca intarzierea aeronavei e mai mare de cinci ore, compania e nevoita sa-ti ramburseze valoarea biletului. Asta se intampla insa doar in cazul in care te hotarasti sa renunti complet la zbor.
In alte cazuri de intarzieri, calatorii nu pot fi despagubiti.
Cum procedezi cand ti s-a anulat zborul?
Daca zborul tau a fost anulat, din motive ce tin de linia aeriana, compania este obligata sa-ti plateasca valoarea biletului, in termen de cel sapte zile, sau sa-ti ofere un alt mijloc de transport pana la destinatie.
In alte circumstante insa, primesti despagubiri financiare de la compania aeriana cu care trebuia sa zbori. In plus, aceasta trebuie sa-ti ofere mancare si bautura racoritoare, cazare la hotel, daca este cazul si nu in ultimul rand posibilitatea a lua legatura cu cineva, daca doresti. Totodata, trebuie sa primesti un document, din care sa te informezi cu privire la drepturile tale in calitate de pasager.
Vezi ce se intampla in caz de supra-rezervare sau de pierdere a bagajelor! Poti primi pana la 1.220 de euro despagubire! Citeste mai mult pe incont.ro!