În ultima perioadă, foarte multe business-uri au “migrat” în online, motiv pentru care concurența a crescut simțitor, mai ales în anul 2020. Prin urmare, diferența dintre a vinde un produs sau un serviciu și a stagna este dată atât de calitatea oferită, cât și de canalele de marketing online prin care potențialii clienți ajung la respectivele bunuri.
Așadar, dacă ținem cont de faptul că o bună parte din acești utilizatori folosesc Google pentru a căuta oferte și produse, unul dintre targeturile afacerii tale online devine astfel câștigarea unei poziții cât mai bune în topul rezultatelor Google. Astfel, vei crește atât traficul pe site, cât și genera un număr ridicat de lead-uri, factori care se traduc prin creșterea cifrei de afaceri.
Ce poți face în această privință? Desigur, ai la îndemână reclamele radio sau TV, însă, uneori, bugetele nu permit asemenea “operațiuni” de amploare. Prin urmare, una dintre cele mai eficiente strategii de marketing online este optimizarea SEO, dovadă fiind și numeroasele start-up care apelează la această metodă. Iată, în continuare, trei sfaturi care vin din partea specialiștilor cu experiență în domeniu:
• Monitorizează toți indicatorii de performanță – Indiferent de strategia de optimizare SEO pentru care optezi, este crucial să urmărești indicatorii de performanță ai website-ului și traficul de care beneficiază acesta. Altfel, nu vei ști niciodată dacă strategiile curente sunt eficiente, dacă trebuie să le menții pentru un timp mai îndelungat sau dacă trebuie să alegi o cu totul altă abordare.
Printre acești indicatori se numără: numărul de abonați la newsletter în fiecare lună, numărul de tranzacții efectuate, pozițiile ocupate de site-ul tău pe anumite expresii cheie sau procentajul utilizatorilor care aleg să revină pe site. Trebuie să ai în vedere și faptul că implementarea schimbărilor trebuie făcută pe rând, astfel încât să poți monitoriza impactul fiecăreia.
• Ține cont de factorii de user-experience – Utilizatorii apreciază mai mult un site “prietenos” și un traseu ușor de urmat, decât unul complicat, plin de spam-uri și pop-upuri, care nu urmează o structură logică. În acest sens, te va ajuta și o arhitectură de site bine implementată, care trebuie să stea la baza strategiei tale de optimizare SEO.
Acesta este și motivul pentru care mulți specialiști aleg să analizeze și să modifice arhitectura de link-uri în primele etape ale construirii sau modificării unui site. Astfel, website-ul va beneficia de o schematică bine organizată, pe categorii, subcategorii, pagini de produs etc, cu linkuri interne ce întăresc această structură. Nu în ultimul rând, tactica de optimizare SEO ajută și roboții Google să determine mai ușor importanța site-ului tău.
• Pune accent pe activitatea SEO Off-page – Cosntruirea unor link-uri externe pe alte site-uri cu autoritate ridicată îți va “legitimiza” site-ul în ochii Google și te va ajuta să crești în poziții. Denumite și backlinkuri, acestea sunt legături create între diverse alte site-uri și website-ul tău, fiind privite de Google ca “recomandări virtuale” și având o influență ridicată în strategiile de optimizare SEO curente.
De asemenea, în prezent, este apreciată mai degrabă calitatea decât cantitatea, motiv pentru care este important să te asiguri că site-urile care îți fac “recomandarea” au o autoritate ridicată (domain authority) și sunt, de asemenea, relevante în contextul business-ului tău!
Gallery