• PRO TV
  • (P) Cum te ajută un site web să depășești criza?

(P) Cum te ajută un site web să depășești criza?

(P) Cum te ajută un site web să depășești criza?

Multe dintre afacerile conventionale care se bazează în mare parte pe interacțiunea directă cu clienții s-au văzut în situația de a-și restrânge drastic activitatea din cauza pandemiei.

Nu același lucru s-a întâmplat în cazul business-urilor care activau de ceva vreme cu succes în online sau care s-au mobilizat rapid in tranzitia afacerii din mediul offline in cel online.

Cât de bine este să ai o prezență online activă și cum te poate ajuta un site web sau un magazin online să depășești criza, am aflat de la agentia DC Web Design din Bucuresti.

Ce face un site web pentru afacerea ta?

Creșterile spectaculoase pe care le înregistrează domeniul online, ne surprind periodic. Dacă anul trecut, conform statisticilor ARMO, în cazul magazinelor online se înregistra o creștere de 20-25%, cu siguranță anul acesta se contureaza procente mult mai mari. Pe masura ce vanzarile din anumite segmente ale pietei offline scad, aceleasi segmente ce corespund in online vor inregistra mereu cresteri in vanzari.

Astfel, în aceste condiții de criză sanitară și economică, crearea unui site web și implicarea permanentă în optimizarea și promovarea lui nu mai sunt cheltuieli ce mai pot aștepta. O prezență online competitivă te poate ajuta să te adresezi unui public mult mai larg decât celui clasic și, implicit, poate aduce schimbari importante în creșterea ratei de conversie și a vânzărilor.

Printre cele mai importante avantaje pe care le aduce un site web pentru o afacere menționăm:

·      mai multă vizibilitate pentru brand, serviciile și produsele pe care le oferi;

·      posibilitatea de a ajunge la mult mai mulți clienți;

·      pentru comerțul local, posibilitatea de a fi mai bine cunoscut clienților din jur;

·      mai multe canale și mijloace de promovare;

·      mai mulți cumpărători interesați;

·      mai multe vânzări;

Un website reprezintă cea mai sigură metodă de a comunica permanent și eficient cu publicul tău țintă și de a-ți face o bază de clienți loiali. Prin dezvoltarea lui, si crearea unei strategii de promovare, cum ar fi promovarea pe retelele sociale sau pe Google, poți fi mereu în contact cu clienții tăi, îi poți ține la curent cu noutăți, produse de care sunt interesați, oferte, promoții, reduceri etc.

Cum ajută un site web la reducerea cheltuielilor administrative și de personal?

Pe lângă aspectele care țin de vizibilitate, lărgirea publicului căruia te adresezi și posibilitatea de a face mai multe conversii, prezența online implică și numeroase economii la buget. Faptul că cei interesați pot vedea online mai bine cu ce te ocupi, produsele și servicii din ofertă, antrenează o serie de reduceri de cheltuieli:

·      Nu mai sunt necesare sediile sau punctele de lucru care nu sunt rentabile. Clienții pot comanda și afla toate informațiile necesare de pe site, la telefon sau printr-un chat online.

·      Pentru a nu risca sănătatea angajaților, oriunde este posibil, se poate lucra mult mai comod de acasă, fără ca productivitatea și fluxul să aibă de suferit.

·      Pentru că poți renunța la locații ineficiente sau chiar la sediul central, nu mai trebuie să plătești chirie.

·      Pentru magazinele online, integrarea modulelor de automatizare a proceselor simplifică mult activitatea de informare, comandare, facturare, urmărire a comenzilor, transport, livrări, plăți și retururi. În plus, toate aceste sisteme nu au nevoie de abonament lunar si beneficiază de notificări în timp real și de măsuri de securitate sporită.

La ce trebuie să fii atent înainte de a începe un proiect online?

•        Analizează bine concurența online pe produsele sau serviciile pe care încerci să le vinzi. Trebuie să știi că pentru orice ai încerca să vinzi, sunt deja alții în piață online care fac același lucru de ani buni. Ei au avantajul timpului și al notorietății câștigate în piață prin campaniile de promovare. Nu fi descurajat însă, scopul tău e să aduci ceva original în segmentul tău, care să te diferențieze rapid de concurență (un preț mai bun, o calitate mai bună, un serviciu mai rapid, o marketare mai bună, o imagine fresh etc.)

•        Alege-ți cu grijă echipa care se va ocupa de site-ul tău web și de promovarea acestuia. Piața de web design din România e împărțită între freelanceri și agenții. Dacă dorești un proiect simplu și rapid care nu are nevoie de dezvoltări ulterioare poți apela la un freelancer. Dacă proiectul tău e mai complex și are nevoie de suport ulterior, strategii de promovare și consultanță, cea mai bună opțiune este o agenție de web design. Găsiți aici detalii legate de prețurile pachetelor de web design în cazul unei agenții.

•        Pune-ți procesele interne la punct. O afacere nu are succes doar dacă are multe vânzări. Comenzile trebuie onorate profesionist, calitativ și rapid iar pentru asta ai nevoie de pași clari de lucru și de angajați, furnizori și colaboratori competenți și de încredere.

 Concluzii

Tendința afacerilor a fost mereu spre digitalizare, însă pandemia a grăbit mult acest proces. Chiar dacă situația actuală a descurajat multe afaceri să își continue activitatea, o soluție stă în reorganizarea lor în online.

Sperăm ca toate aceste informații să te ajute să pui accentul pe dezvoltarea afacerii tale, și să o faci să funcționeze cât mai simplu, eficient, sigur și economic.

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni