Magazinele online sunt din ce în ce mai frecventate de toată lumea. Cumpărăturile online sunt o soluție pentru mulți clienți care au un program încărcat și nu au timp să ajungă la un anume magazin. Pe de altă parte, este mult mai comod să comanzi online, iar produsele să ajungă direct la tine acasă.
De asemenea, este mai simplu și rapid să găsești un anumit produs doar cu ajutorul unui search pe Google, decât să întrebi vânzătorii din magazinele tradiționale. De aceea, în prezent majoritatea persoanelor preferă acest tip de shopping. Totuși, magazinele online s-au înmulțit semnificativ și poate fi dificil să fii în top. Așadar, dacă deții un magazin online, trebuie să iei în considerare câteva strategii de dezvoltare care să te ajute să atingi succesul.
Lucrează la design!
La fel ca la interacțiunea dintre oameni, prima impresie dată de un website contează întotdeauna. Astfel, interfața și detaliile designului web pot încuraja clientul să cerceteze și să cumpere sau, dimpotrivă, îl pot determina să caute alt magazin online. Este important să alegi un design în concordanță cu tipul produselor pe care le comercializezi, dar și adaptat la tipologia eventualilor clienți. Bineînțeles, ai nevoie de un designer web, de un expert care să concretizeze ideile tale despre aspectul final al site-ului web.
Creează o descriere atrăgătoare!
Captivează atenția clienților printr-o descriere interesantă în secțiunea „Despre noi” sau „About us”. Trebuie să inspiri încredere clienților, iar această secțiune poate demonstra seriozitatea firmei. Mulți clienți accesează rubrica de detalii pentru a afla mai multe informații despre calitatea produselor comercializate, dar și despre datele de contact. Descrierea trebuie să fie scurtă și la obiect și poate include testimoniale sau realizări.
Investește în publicitate!
Publicitatea este importantă ca să-ți faci cunoscut magazinul online. Actualmente, cel mai în vogă tip de publicitate este cel de pe rețelele de socializare. Aproape toată lumea folosește cel puțin o rețea de socializare. Așadar, o astfel de platformă este locul perfect pentru a le face cunoștință clienților cu magazinul tău.
Adaptează website-ul pentru mobil!
Multe persoane utilizează mai des telefonul mobil decât PC-ul, însă versiunea web pentru PC nu corespunde cu cea pentru mobil. Mobilul necesită o versiune mai simplă. O versiune web care nu este adaptată și pentru mobil face dificilă accesarea site-ului și încărcarea paginilor. În același timp, devine mai dificil pentru clienți să plaseze comenzi.
Oferă variante de plată și livrare multiple!
În cazul în care clientul preferă să plătească cu cardul, însă magazinul tău online oferă doar varianta ramburs, este posibil ca acest lucru să reprezinte un impediment pentru finalizarea cumpărăturilor. De asemenea, pentru unii clienți poate fi mai convenabil din punct de vedere financiar să ridice coletul de la poștă sau de la sediu, decât să plătească mai mult pentru un curier rapid. Un astfel de detaliu poate determina clientul să renunțe la cumpărături.
Organizează produsele!
Produsele trebuie organizate atent pe categorii și subcategorii, astfel încât clientul să găsească ușor produsul de care are nevoie. Acestea trebuie să poată fi filtrate și sortate, în funcție de nevoile clientului (mărimi, culori, preț, brand etc.).
Asigură descrieri complete ale produselor!
Produsele trebuie să fie descrise în detaliu, astfel încât clientul să aleagă exact ceea ce își dorește. Nu uita că într-un magazin online clienții nu pot interacționa cu vânzătorul pentru a obține detalii despre produs. De aceea informațiile relevante trebuie menționate în descriere. Spre exemplu, în cazul unui magazin de haine, mărimile trebuie să fie explicite și să corespundă unor măsurători – centimetrii din talie, mărimea bustului etc.
Atașează fotografii de calitate!
Fotografiile de calitate, profesionale inspiră încredere clienților și ajută la creșterea vânzărilor. Calitatea fotografiilor modifică semnificativ aspectul final al website-ului, în asociere cu web design-ul, creează o impresie pozitivă și potențează intenția de cumpărare.
Oferă transparență clienților!
Clienții trebuie convinși că magazinul tău este unul de încredere. De aceea, secțiunea de reviews nu trebuie să lipsească. Pentru un magazin online de succes, asigură-te că atașezi videoclipuri reale cu prezentări ale produselor, dar și cu prezentări ale staff-ului.
Utilizează software-uri adecvate!
Odată cu dezvoltarea și extinderea unui magazin online, apar tot mai mulți clienți și tot mai multe comenzi. Ca să poți procesa toate comenzile în timp util și să asiguri un flux constant de informații între departamentele firmei, ai nevoie de softuri care să faciliteze anumite operațiuni complexe. Alege un soft ERP, pentru că este cea mai utilizată platformă în rândul firmelor, datorită funcțiilor diverse pe care le îndeplinește. Un astfel de soft reduce rata de eroare umană, ajută la monitorizarea operațiunilor și oferă o analiză pertinentă a afacerii. Toate acestea eficientizează procesul de lucru și cresc productivitatea.
Așadar, pune în aplicare aceste strategii de dezvoltare, astfel încât magazinul tău online să evolueze spre o afacere de succes.