ß
A dezvolta și administra un magazin online este dorința multor români, iar an de an foarte mulți antreprenori fac pasul în e-commerce. Alegerea resurselor în mod corect este extrem de importantă pentru succesul într-un mediu cu multe oportunități, dar și cu o concurență acerbă!
Una dintre cele mai relevante alegeri este cea a furnizorului de găzduire web. Aparent, o mulțime de provideri promit excelență în acest domeniu, servicii web de cea mai bună calitate, la cel mai bun preț. Pentru că această alegere poate susține corect creșterea unui magazin online, dar poate contribui și la ruinarea sa, antreprenorul trebuie să vadă detaliile dincolo de reclamă, să analizeze atent datele și să decidă ce aliat va avea în aventura unui business în mediul digital.
Cum să găsești un furnizor de web hosting de maximă încredere, care să propună în același timp prețuri oneste, între atât de multe oferte? În primul rând, evită să te gândești doar la preț, pentru că aceasta este adesea o capcană. O ofertă prea bună pentru a fi adevărată este de obicei una înșelătoare. Extrema cealaltă nu asigură însă calitatea: există online numeroase oferte de servicii web scumpe și de calitate slabă.
Mai ales dacă nu ai experiență multă în mediul online cu astfel de servicii web, ideal este să folosești un comparator pentru a afla care este cel mai bun hosting din Romania, un website care compara serviciile mai multor furnizori, prezentând onest, cu plusuri și minusuri, ceea ce propune fiecare. În plus, pe un astfel de comparator de găzduire web poți citi nu doar păreri ale experților, ci și opinii postate de utilizatori, recenzii oneste ale serviciilor oferite de providerii respectivi.
Atenție, un magazin online este o afacere în care web hostingul este o resursă vitală! Exact așa cum într-un magazin fizic ai nevoie de curent electric pentru ca procesul de shopping să poată funcționa, exact așa cum ai nevoie de uși care să se poată deschide când un client dorește să intre. Dacă website-ul tău nu se încarcă în unele momente, neputând fi accesat (downtime) sau dacă paginile se încarcă lent, ai toate șansele de a alunga vizitatori, clienți, implicit de a renunța la unele vânzări, deci încasări și profit! Este calea sigură spre probleme majore. Aceste elemente se leagă și de credibilitatea magazinului online, de imaginea sa generală - un client mulțumit nu doar că ar putea deveni fidel, dar ar putea fi un ambasador al afacerii tale, fără niciun cost.
În plus, nevoia de uptime de cel puțin 99,9% garantat se leagă și de un alt subiect de importanță majoră pentru un magazin online de succes: indexarea în motoarele de căutare. Planul de SEO, optimizarea pentru Google, prezența cât mai sus în rezultatele căutărilor online - iată elementele care pot face diferența între succes și eșec. Orice antreprenor online știe cât de important este acest subiect pentru absolut orice afacere pe internet.
Un alt subiect sensibil în alegerea furnizorului de găzduire web este capacitatea acestuia - în mod real, nu doar promisiune - de a oferi suport tehnic permanent. Un magazin online funcționează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, și exact acesta ar trebui să fie și programul de relații clienți al providerului de găzduire web. Suportul tehnic este necesar oricând și oferit de experți. Este astfel nevoie de a lucra cu o companie cu experiență, cu o poziție relevantă pe piață. Poți chiar testa capacitatea de suport tehnic, dar din nou astfel de date le poți analiza și prin prisma recenziilor online și a testelor efectuate de website-uri de tip comparator servicii web hosting.