• PRO TV
  • (P) 3 motive pentru care SEO e un instrument esenţial şi convenabil ca preţ pentru firmele cu probleme

(P) 3 motive pentru care SEO e un instrument esenţial şi convenabil ca preţ pentru firmele cu probleme

(P) 3 motive pentru care SEO e un instrument esenţial şi convenabil ca preţ pentru firmele cu probleme

Întrucât consumatorii sunt foarte rezervaţi şi îşi păstrează banii cu mare cumpătare, multe firme încearcă să-şi reducă bugetele fără să renunţe complet la activitatea lor. 

În acest moment, marketingul este una dintre cele mai bune investiţii pentru firmele cu probleme; marketingul digital păstrează firma în contact cu publicul, iar acest lucru poate duce la creşterea vânzărilor, dar mai important de atât, menţine vizibilitatea firmei şi implicarea consumatorilor.

Din păcate, pentru că atât de multe companii investesc în marketingul digital în perioada crizei provocate de COVID-19, numeroase firme pur şi simplu nu au resurse pentru a concura, atunci când vine vorba de dezvoltarea contentului online.

Aici intervine rolul SEO

SEO este probabil cea mai bună strategie pentru firmele care se chinuie să îşi menţină sau să îşi îmbunătăţească vizibilitatea pe web şi, în acelaşi timp, să îşi reducă cheltuielile.

Iată câteva argumente despre cum poate SEO să salveze firme care se zbat să supravieţuiască în timpul pandemiei şi în perioada de după.

SEO e mai puţin costisitor per click şi per achiziţie

Prima alternativă la SEO este PPC, sau reclama plateste-per-click, care, aşa cum arată şi numele, înseamnă că firma plăteşte o anumită sumă pentru fiecare interacţiune a utilizatorului cu reclama.

Atât site-urile web importante, cât şi cele mai puţin importante au reclame PPC, iar costul PPC depinde de un număr de variabile, cum ar fi serviciul publicitar implicat, locaţia reclamelor, calitatea lor şi aşa mai departe.

Dacă foloseşte Google Ads, o firmă mică va plăti, probabil, cam un dolar sau doi per click, ceea ce înseamnă cheltuieli de 9.000-10.000 de dolari pe lună. Aceste cheltuieli nu dispar, pe măsură ce firmă creşte. În realitate, firmele mari, cu nume mai cunoscute, vor strânge mai multe click-uri şi astfel costul PPC creşte.

Din contră, SEO încearcă să construiască un trafic organic spre site-urile firmelor. Traficul organic depistează şi urmăreşte link-urile pe rezultatele de căutare şi pe content, pe toată reţeaua web, iar acel content nu e neapărat plătit şi cu siguranţă nu e o cheltuială continuă. Deşi majoritatea firmelor plătesc servicii SEO, costurile asociate sunt mai suple şi scad în timp. ROI este excelent.

Totuşi, costurile variază, în funcţie de ce concurenta are fiecare. Potrivit lui Abby Smith, de la Digital Current, se poate că o firmă locală de pizza să angajeze o companie SEO căreia să-i plătească doar 500 de dolari pe lună.

Pe de altă parte, un provider important de ecommerce s-ar putea să plătească unei firme de servicii de optimizare SEO o taxă de peste 10.000 de dolari pe lună.

Atunci când estimează costurile SEO, proprietarii firmelor trebuie să fie realişti în privinţa competitorilor cu care se confruntă.

SEO devine mai eficient în timp

Aşa cum am arătat mai sus, PPC nu înregistrează o scădere de preţ în timp. De fapt, firmele mai mari şi cu vechime au adesea costuri PPC mai mari, pentru că se bucura de implicare mai mare din partea utilizatorilor şi pot obţine pachete PPC mai robuste pentru vizibilitate mai mare.

Nu este şi cazul SEO. În timp, eficienta SEO creşte. Potrivit Search Engine Journal, s-ar putea să fie nevoie să treacă ani pentru a vedea o îmbunătăţire în ierarhizarea în căutări şi pentru a beneficia de trafic organic mai mare, dar, cu eforturi susţinute, SEO îşi va demonstra eficienta.

În cele din urmă, firmele vor trebui să facă mai puţin pentru a-şi îmbunătăţi sau menţine locul în ierarhia motoarelor de căutare, ceea ce înseamnă ca dependenta lor de experţii SEO şi implicit, costurile pentru SEO, vor începe să scadă. De aceea, SEO este o atât de bună strategie pe termen lung, în cadrul marketingului digital...

SEO e chiar şi mai eficient dacă e folosit pe diverse canale. Puteţi folosi SEO pentru a atrage mai mulţi utilizatori pe canalele voastre de social media.

Mixed Interest afirma că e o decizie înţeleaptă, ţinând cont că sunt atât de multe beneficii ale marketingului social media.

SEO vă consolidează brand-ul şi câştigă încrederea clienţilor

Ani la rând, SEO acţiona ca un hacker asupra motoarelor de căutare — găsea portiţe în algoritmi pentru a obţine ierarhizare mai sus, fără a consuma timpul şi efortul necesare pentru a ajunge pe acel loc în mod natural.

Dar Google a redus, în mod sistematic, eficienta acestor tactici black-hat, obligându-i pe profesioniştii SEO să pună la punct strategii pe termen mai lung pentru a genera content de calitate bună şi implicarea naturală a publicului.

În consecinţă, SEO nu e doar un truc tehnic pentru a obţine vizibilitate; este parte integrantă a strategiei digitale generale de marketing a unei companii.

SEO, împreună cu content marketingul, contribuie la construirea valorii digitale, care duce la dezvoltarea brand-ului. În plus, clienţii au tendinţa de a avea încredere în companiile care apar mai sus în căutări; nu doar că link-urile cu ierarhie mai bună sunt mai convenabile, dar ele par a fi considerate şi mai consacrate şi de calitate mai bună.

Neil Patel considera că, dimpotrivă, mulţi utilizatori ignora automat reclamele sau au o părere proastă despre firmele care plătesc publicitate, mai ales dacă reclamele sunt urâte, deranjante sau au alt defect de calitate. SEO este o metodă lentă şi sistematică de a genera trafic mai mare pe website-ul unei firme, fără să compromită imaginea brandului.

Firmele cu probleme nu trebuie să renunţe complet la marketing. Mai ales în condiţiile în care consumatorii stau numai în casă, marketingul digital eficient este acela care păstrează legătura firmelor cu publicul.

Cu toate acestea, firmele ar trebui să aleagă opţiunile de marketing care asigură o investiţie mică şi rezultate mari – cum ar fi o campanie SEO.

Comparativ cu PPC, SEO este mai puţin costisitor, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung şi poate avea efecte mult mai importante decât reclamele plictisitoare. Firmele cu dificultăţi trebuie să ia în calcul SEO că strategie viabilă pentru creşterea vizibilităţii online şi a vânzărilor.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni