ß
Pentru orice companie, menținerea permanentă a unei bune relații cu clienții este un deziderat esențial, de care depinde în bună măsură succesul întregii afaceri.
Un bun manager pune întotdeauna accentul pe îmbunătățirea permanentă a relațiilor cu clienții și partenerii, iar în acest sens are la dispoziție o serie de instrumente, care, cumulate, constituie CRM-ul al unei companii. CRM este acronimul pentru formularea mai complexă „Customer Relationship Management”.
Prin urmare, CRM reprezintă ansamblul instrumentelor, strategiilor și procedurilor care țin de managementul relațiilor cu clienții, incluzând aici și interacțiunile cu potențialii, clienți, partenerii de afaceri, dar și cu propriii angajați.
Pentru a veni în sprijinul companiilor, dezvoltatorii de software au creat soluții informatice, denumite sisteme CRM, însă pentru ca un astfel de sistem să fie eficient trebuie să existe și o strategie clară și eficientă de implementare.
Dacă încă nu ai implementat un astfel de sistem în cadrul companiei tale, îți prezentăm mai jos câteva dintre principalele avantaje pe care le are o astfel de soluție:
Oferă o bază de date unică, accesibilă on-line
Un sistem CRM include în aceeași bază de date atât clienții, cât și furnizorii și partenerii de afaceri, iar pentru fiecare categorie există angajați care trebuie să gestioneze relațiile cu aceștia.
Baza de date unică poate fi accesată on-line de către acești angajați, indiferent de zona în care se află, iar fiecare utilizator poate avea limitate drepturile de utilizare doar pentru secțiunea de care se ocupă. Totodată, sistemul poate memora și istoricul operațiunilor efectuate, iar astfel nu există riscul de a se pierde anumite informații sau înregistrări.
Monitorizează deadline-urile și trimite notificări și alerte
Nerespectarea termenelor limită nu va mai fi o problemă pentru angajații care gestionează relațiile cu clienți sau ceilalți parteneri, pentru că un sistem CRM permite organizarea unui calendar de activități, monitorizând apoi îndeplinirea acestora.
Atunci când se apropie deadline-ul, iar activitățile respective sunt întârziate, sistemul notifică angajații prin e-mail sau alte mijloace de comunicare, trimițând și alerte atunci când a mai rămas puțin timp până la termenul limită.
Înregistrează orice interacțiune cu clienții și partenerii
Un alt beneficiu al unui sistem CRM constă în faptul că permite înregistrarea oricărei interacțiuni cu clienții, furnizorii și partenerii de afaceri, indiferent că este vorba de un simplu e-mail transmis sau de o întâlnire importantă.
De asemenea, pot fi stocate toate informațiile relevante legate de o tranzacție, o negociere sau o întâlnire de afaceri, totodată fiind planificate și activitățile viitoare legate de clientul sau partenerul respectiv.
Împarte clienții în portofolii distincte, pentru o mai bună gestionare
De multe ori, se întâmplă ca mai mulți agenți de vânzări sau responsabili cu relațiile publice să ia legătura cu același client pentru a-i prezenta oferte, a perfecta tranzacții sau pentru alte probleme.
Astfel de situații nu fac bine la imaginea companiei, pentru că denotă un management deficitar al activității din aceste compartimente.
Un sistem CRM rezolvă și această problemă, având capacitatea să împartă clienții în mai multe portofolii, fiecare cu un manager desemnat. Astfel, fiecare agent va avea propriul portofoliu de clienți de care se va ocupa iar situațiile ca cele amintite mai sus vor fi evitate.
Ține o evidență a surselor din care provin clienții
Cunoașterea surselor care au furnizat actuali clienți este foarte importantă pentru orice companie, pentru că astfel își poate concentra atenția către aceste zone precum și către surse similare, în căutarea de alți potențiali clienți.
Sistemul CRM poate ține o evidență exactă a tuturor surselor care generează clienți companiei, gestionând și numărul de clienți atras din fiecare zonă.
Astfel vei putea să identifici cu ușurință cele mai bune surse de potențiali clienți, fie că este vorba de site-ul oficial, rețelele de socializare, diferite târguri și alte evenimente sau recomandări primite din partea altor companii.
Beneficiile implementării unui astfel de sistem se vor vedea în scurt timp, acestea materializându-se în îmbunătățirea procesului de vânzare, fapt ce va duce, automat, și la creșterea vânzărilor.
De asemenea, va crește și productivitatea angajaților, iar calitatea relațiilor cu clienții și parteneri va fi substanțial îmbunătățită.