ß
România a intrat într-un nou regim de Breaking News odată cu confirmarea primului caz coronavirus pe teritoriul țării noastre. Veștile rele circulă repede, însă cele bune nu sunt mai prejos fiindcă inspiră oamenii.
Epidemia de coronavirus a schimbat complet prioritățile mass media și creatorilor de conținut. 95% dintre știrile din online, de la radio și de pe TV sunt despre această nouă realitate a lumii. Marea provocare a jurnaliștilor este să reziste tentației de a furniza știri negative și/sau senzaționale, care contribuie la creșterea anxietății în rândul populației.
Prin Campania #NeFacemBine, PROTV.RO, Stirileprotv.ro și Sport.ro și-au propus să-i aducă în atenția tuturor pe oamenii de bine care fie luptă să îngenuncheze pandemia, fie îi ajută pe cei din jur să treacă peste ea.
Un demers asemănător are revista Biz, dar azi vorbim despre un om care și-a propus să extragă din oceanul de știri despre pandemia de coronavirus acele picături care ilustrează tot ce e mai bun din lupta omenirii cu Covid-19.
Orlando Nicoară, confondator Profit.ro și News.ro, aduce în fiecare zi un „braț” de știri pozitive din toată lumea, pe care le postează pe contul său de Facebook. Într-un interviu acordat PROTV.RO, Orlando explică de ce a început acest demers.
„Pentru că e nevoie să comunicăm că nu totul este negru, să scoatem în evidență lucrurile pozitive, atât pe combatarea pandemiei (progrese înregistrate) cât și ceea ce face umanitatea special în această perioada. Și pe economic”, dezvăluie acesta.
De unde crezi că poate veni speranța în eradicarea acestei pandemii?
„Din faptul că întreaga omenire nu a avut niciodată un dușman comun cum se întâmplă azi, iar toate mințile luminate ale Planetei lucrează în acest moment pentru a găsi soluția/rezolvarea acestei pandemii, fie prin descoperirea unui tratament, fie printr-un vaccin, fie prin ambele”.
Ce putem face noi, oamenii simpli, care nu suntem implicați în procese de decizie la nivel mondial?
„Să ne informăm corect, să ne punem întrebări, să căutăm răspunsuri, să ne protejăm pe noi și cei dragi”.
Cum ți se pare conținutul din online-ul românesc în vremea pandemiei?
„Câtă vreme va funcționa rețeta de generare trafic din Facebook, care să fie monetizat prin Google, nu se va schimba nimic. Iar contentul va fi marcat de această paradigmă. Publicațiile/site-urile care tratau corect producerea de știri o fac la fel și acum. Se pune prea mult accent pe știrile negative și mai puțin pe cele pozitive, se speculează prea mult teama/frica, fără a ne gândi la panica generată și la ceea ce va urma după ce vom scăpa de această pandemie”.
Vezi și VIDEO: Cum poţi susţine economia românească din fotoliul de acasă