Găsirea celor mai bune idei pentru creșterea afacerilor poate fi dificilă pentru micii antreprenori care rivalizează cu competitorii foarte mari de pe piață. Totuși, există încă o numeroși consumatori care preferă buticurile și magazinele în favoarea hypermarketurilor sau a uriașilor centre comerciale.
Prin urmare, întreprinzătorii trebuie să își mărească eficiența și productivitatea pentru a le oferi clienților fideli beneficii reale. Cheia succesului constă în adoptarea unor soluții care să conducă la creșterea veniturilor, reducerea costurilor și atragerea noilor consumatori. Iată câteva metode ce contribuie la sporirea eficienței:
1. Folosirea unor echipamente moderne
Indiferent de mărimea magazinului, trebuie să utilizezi dispozitive adecvate pentru a procesa tranzacțiile în mod sigur și rapid pentru a crea o experiență plăcută pentru clienți. Pe termen lung, acest lucru va îmbunătăți imaginea unității. O casă de marcat portabilă Datecs este perfectă pentru magazinele mici, care de obicei se confruntă și cu lipsă de spațiu. Mai departe, echipamentul poate fi conectat la un cititor de coduri de bare, mărind astfel productivitatea angajaților când clienții așteaptă la rând să-și plătească cumpărăturile. Integrarea unui sertar de bani sau a unei imprimante fiscale este, de asemenea, utilă pentru a crește viteza de procesare și eficiența.
2. Optimizarea proceselor de lucru
Micii patroni trebuie să își concentreze în permanență atenția asupra unor tactici care să le ușureze modul de lucru, fără costuri uriașe. Un prim pas pentru mărirea eficienței este analiza atentă a modalităților și proceselor de lucru. Cu siguranță, la fel ca în orice altă afacere, există anumite activități care consumă foarte mult timp și afectează productivitatea angajaților, iar acest lucru se poate întâmpla la raft sau la casă, dar și în interiorul depozitului de marfă. Spre exemplu, realizarea inventarului și menținerea stocurilor la zi reprezintă unul dintre procesele ce aduc dificultăți magazinelor mici. În acest sens, un cititor de coduri de bare poate fi de folos pentru înregistrarea rapidă a produselor și reducerea pierderilor.
3. Implementarea soluțiilor informatice
Tehnologia a avansat foarte mult, iar în prezent a devenit parte integrantă a oricărui business, indiferent de mărimea sa. Pentru a face față provocărilor, micile magazine pot implementa sisteme erp pentru a-și susține creșterea pe piață. Soluțiile informatice permit administrarea online a întregii activități, accesul în timp real la informații, vizibilitate asupra întregului magazin, gestionarea stocurilor și a vânzărilor. Aplicațiile IT ajută la implementarea unor politici comerciale bine puse la punct, fac posibilă automatizarea procesului de calcul al prețurilor în funcție de produse, volum sau cantitate, managementul resurselor umane și integrarea tuturor componentelor într-o platformă unică, cu un nivel ridicat de performanță.
4. Valorificarea spațiului la raft
Atunci când este vorba de un magazin mic, trebuie să organizezi foarte bine spațiul de care dispui. Pentru a crește eficiența, stabilește strategic cum sunt dispuse rafturile în interiorul unității și modul în care sunt aranjate mărfurile astfel încât consumatorilor să le fie ușor să găsească produsele pe care le cumpără frecvent sau să se orienteze printre rafturi fără să piardă prea mult timp. Altfel spus, oamenii trebuie să descifreze ușor rațiunea în funcție de care a fost amenajat magazinul.
Dispunerea strategică a produselor pe rafturi este esențială și pentru a avea loc de desfacere pentru o gamă variată de produse. De pildă, unele dintre magazine folosesc dulapuri foarte înalte pentru a expune cât mai multe mărfuri, însă o astfel de soluție nu este neapărat benefică și pentru angajați deoarece sunt nevoiți să depună mai mult efort și să aloce un timp îndelungat aprovizionării rafturilor. Totuși, dacă vorbim de buticuri nișate pe comercializarea unei anumite categorii de produse, atunci dispunerea pe verticală s-ar putea dovedi utilă. Amenajarea magazinului depinde foarte mult de spațiul existent și varietatea mărfurilor aflate la vânzare.
Mediul economic obligă magazinele mici să-și îmbunătățească constant practicile de afaceri dacă vor să rămână competitive pe piață. Provocările sunt uriașe pentru micii întreprinzători, dar prin adoptarea unor soluții moderne își pot crește eficiența pentru a-și menține în continuare profitabilitatea și relevanța în rândul consumatorilor.