Citeste mai mult despre:
Divertisment,
Marile lanțuri de magazine au instituit măsuri suplimentare de igienă, dezinfecție și prevenție în scopul prevenirii răspândirii noului virus.
Pentru a preveni răspândirea noului coronavirus, Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat o întâlnire cu reprezentanții și membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).
În cadrul întâlnirii, reprezentanții retailerilor au prezentat un sumar al acțiunilor întreprinse pentru a preveni răspândirea virusului:
-
La nivelul lanțurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările și s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);
-
Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj ;
-
Marile lanțuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienților și angajaților deopotrivă ;
-
Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri ;
-
Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin;
-
La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deși cererea continuă să fie foarte mare;
-
Clienții sunt informați cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 printr-o serie de afișe și mesaje în cadrul punctelor de vânzare ;
-
S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin ;
-
În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii ;
-
Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport ;
-
S-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău) ;
-
Au fost stabilite componențe clare nominale ale echipelor de lucru, precum și perimetre stricte în care angajații își desfășoară activitatea și fluxuri de deplasare în cadrul activității ;
-
Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situația deosebită ce este raportată imediat angajatorului și autorităților.
Ce trebuie să aibă în vedere clienții:
-
Păstrarea unei distanțe de siguranță de minim 1 metru față de celelalte persoane din magazin;
-
Respectarea indicațiilor și mesajelor afișate în magazine;
-
Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;
-
Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;
-
Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;
-
Folosirea mănușilor de unică folosință sau a pungilor disponibile în magazin;
-
Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziționate în spațiile publice.