• PRO TV
  • Supermarketurile şi hypermarketurile iau măsuri în scopul prevenirii răspândirii noului coronavirus

Supermarketurile şi hypermarketurile iau măsuri în scopul prevenirii răspândirii noului coronavirus

Supermarketurile şi hypermarketurile iau măsuri în scopul prevenirii răspândirii noului coronavirus

Marile lanțuri de magazine au instituit măsuri suplimentare de igienă, dezinfecție și prevenție în scopul prevenirii răspândirii noului virus.

Pentru a preveni răspândirea noului coronavirus, Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat o întâlnire cu reprezentanții și membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). 

În cadrul întâlnirii, reprezentanții retailerilor au prezentat un sumar al acțiunilor întreprinse pentru a preveni răspândirea virusului:

  • La nivelul lanțurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările și s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);
  • Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj ;
  • Marile lanțuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienților și angajaților deopotrivă ;
  • Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri ;
  • Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin;
  • La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deși cererea continuă să fie foarte mare;
  • Clienții sunt informați cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 printr-o serie de afișe și mesaje în cadrul punctelor de vânzare ;
  • S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin ;
  • În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii ;
  • Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport ;
  • S-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău) ;
  • Au fost stabilite componențe clare nominale ale echipelor de lucru, precum și perimetre stricte în care angajații își desfășoară activitatea și fluxuri de deplasare în cadrul activității ;
  • Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situația deosebită ce este raportată imediat angajatorului și autorităților.

Ce trebuie să aibă în vedere clienții:

  • Păstrarea unei distanțe de siguranță de minim 1 metru față de celelalte persoane din magazin;
  • Respectarea indicațiilor și mesajelor afișate în magazine;
  • Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;
  • Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;
  • Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;
  • Folosirea mănușilor de unică folosință sau a pungilor disponibile în magazin;
  • Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziționate în spațiile publice.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni