Anul 2019 a fost cu siguranță un an greu pentru cei din marketingul online. Schimbarea constantă a algoritmilor Google, precum și noile tehnologii care influențează marketing-ul au reprezentat o adevărată provocare pentru cei care nu erau pregătiți de schimbare.
De aceea, îți prezentăm trei strategii de marketing online pe care trebuie să le iei în calcul anul acesta, pentru ca afacerea ta să capete relevanța de care are nevoie!
1. Marketingul predictiv
În prezent, trăim într-o lume în care datele din lumea digitală abundă, iar potențialii clienți pot lua legătura cu brandurile preferate pe mai multe canale, precum Google, social media, email etc.
Devine astfel crucial ca strategia ta de marketing online să aibă în vedere toate aceste variabile, pentru identificare celor mai potente canale de vânzare.
Astfel, de la mesajul care este livrat odată cu produsul sau serviciul respectiv, până la traseul efectiv al cumpărătorului, acești factori capătă o importanță din ce în ce mai mare și pot separa un business de succes de unul care stagnează.
O bună strategie de marketing online te poate ajuta să înțelegi din timp nevoile consumatorilor și să valorifici datele existente în scopul identificării serviciilor și produselor pe care aceștia le caută.
De la analiza de cuvinte cheie și Google Trends, până la recomandarea de produse asemănătoare, tacticile de marketing online sunt mult mai dinamice în ultimii ani, iar cei care urmăresc aceste schimbări vor avea parte de succesul scontat.
2. Integrarea tacticilor de marketing online sub o singură umbrelă
Atât în companiile mari, cât și în cele mai mici, există o serie de provocări care trebuie depășite pentru obținerea celor mai bune rezultate.
Aceste probleme, deși în aparență minore, pot influența decisiv felul în care comunicăm cu consumatorii, incluzând lipsa unei strategii integrate de marketing online, lipsa testelor de orice fel, precum și probleme de optimizare și structurare a conținutului.
Rolul de a trece cu bine peste aceste provocări îi revine agenției de marketing online cu care colaborezi, care trebuie să folosească toate tacticile actuale pentru atragerea și retenția clienților.
Un mod practic de a asigura acest lucru este atenția acordată punctului de vedere al clienților, folosind o tactică cunoscută drept "traseul consumatorului". Astfel, odată ce identifici nevoile acestora, dar și posibilele obstacole pe care le pot înfrunta, îți vei putea adapta business-ul astfel încât să fie pe placul viitorilor consumatori.
3. Folosirea tacticilor de optimizare SEO
Una dintre marile firme de analiză a traficului a confirmat faptul că, pentru SUA, 49% din căutările în Google nu s-au soldat cu vizita respectivelor site-uri.
Pe scurt, peste jumătate din căutări sunt șanse pierdute de a crește traficul. Daca te confrunți cu o astfel de problemă, este timpul să iei în calcul și tehnici mai noi de marketing online, precum integrarea de rich snippets cu ajutorul schema.org
Odată cu prioritizarea rich snippet-urilor de către Google, care permit vizitatorilor să obțină mai multe detalii direct din pagina de căutări, informația poate fi găsită mult mai repede și mai ușor de către potențialii clienți.
Un studiu realizat de Path Interactive a relevat faptul că 40% din tinerii cu vârste între 13 și 18 ani aleg un site doar în baza acestor snippet-uri. Implementarea tehnică a acestora face parte din ceea ce numim "date structurate", fiind un subiect fierbinte în discuțiile SEO din prezent.
Așadar, în perioada următoare este crucial să ne dedicăm atenția noilor tehnici de marketing online. Cu ajutorul unei strategii bine planificate și implementate, vom putea fi competitivi și relevanți pe o piață deja aglomerată!
Gallery