Vrei să-ți deschizi un restaurant? Industria alimentară este dificilă și pentru a-ți mări șansele de reușită în aceasta, trebuie să te pregătești din timp. Iată șapte sfaturi de care să ții cont!
1. Meniul trebuie să fie restrâns
Mulți proprietari de restaurante proiectează prima dată un meniu cu multe opțiuni. Totuși, această abordare nu aduce rezultate în viața reală. Iar motivul este faptul că majoritatea clienților nu vor să fie copleșiți de opțiuni când vin să mănânce în oraș. În plus, un meniu mare creează dificultăți și pentru bucătari.
Aceștia trebuie să prepare feluri variate și vor comite greșeli dacă munca lor se desfășoară sub presiune. De aceea, creează un meniu cu puține opțiuni. Clienții tăi vor fi mai relaxați și hotărâți, iar preparatele vor avea un gust mai bun dacă faci asta. Pe termen lung, vei comanda și de la furnizori mai puține ingrediente, eliminând astfel din cheltuieli.
2. Ai nevoie de o strategie de diferențiere
Dacă nu oferi nimic diferit de competiție, oamenii nu vor avea de ce să vină la ține. Du-te în restaurantele din jurul tău în calitate de client, apoi fă o analiză a acestora.
Cu ce ai putea să vii în plus? Poate poți să oferi alte tipuri de mâncăruri, să vinzi la preț mai mic sau să amenajezi localul pentru a atrage o anumită categorie de clientela. Indiferent de răspuns, un avantaj competitiv în mod sigur te va ajuta să atragi lumea mai ușor.
3. Contabilitatea va deveni dificilă după o perioada
Vânzările, fluxul de numerar și alte cifre din afacere vor fi mici la început. Însă, odată cu trecerea timpului, vei realiza că ai nevoie de un echipament mai performant pentru plăți, comenzi și promoții.
Pentru a-ți fi mai ușor, investește într-un soft gestiune pentru restaurante, baruri și cluburi încă de pe acum. Printr-un sistem de tip POS, tranzacțiile se vor desfășura mai rapid, iar plățile vor fi securizate. Caută un model care să reziste în condițiile de muncă ale unui restaurant, deoarece vor apărea urme de mâncare sau se pot scurge lichide pe acesta. Este necesar să poți crea și raporturi automate, pentru a-ți adapta afacerea în funcție de situație.
4. Angajații își doresc un lider
Dacă îi sprijini pe cei care lucrează pentru ține și îi ajuți să evolueze, îți vei forma o echipă puternică. Pentru asta însă, trebuie să fii răbdător și înțelegător cu membrii echipei.
Oferă-le puterea exemplului și muncește la fel de mult ca ei. Fă inventarierea produselor principale înainte de a începe ziua și intervin-o atunci când apar probleme sau conflicte.
De asemenea, da-le angajaților ocazia de a participa la discuțiile legate de regulile restaurantului și informează-i cu privire la progresul companiei și schimbările din meniu sau program. În felul acesta se vor simți apreciați și vor fi mai motivați să își facă treaba.
5. Aspectele legale sunt complicate
Nu deschide restaurantul până nu ai în ordine toate avizele și procedurile prevăzute de lege. Înainte de a investi banii în spațiu, mobilă și alimente, consulta-te cu cineva care cunoaște legislația. Așa vei șți de ce autorizați ai nevoie pentru a evita amenzile și alte probleme asemănătoare.
6. Promovarea este necesară înainte de prima zi
La fel ca în orice altă afacere, oamenii nu vor afla de tine fără să te promovezi. Prin urmare, stabilește care va fi ziua oficială de deschidere și gândește-te cum vei umple localul în aceasta. O metodă eficientă ar fi să trimiți un comunicat de presă și să te promovezi în mediul online pentru a atrage jurnalișți și clienți încă de la început.
7. Localul nu va funcționa fără reguli
Gestionarea restaurantului tău va implica sarcini diverse, pentru care sunt necesare reguli stricte. Stabilește care vor fi procedurile de sănătate, instrucțiunile privind prepararea alimentelor și normele de igienă. Apoi, documentează aceste informații și împarte-le cu viitori tăi angajați, pentru a putea fi urmate de aceștia.
Ești gata să ai propriul restaurant?
Deși nu îți poate garanta nimeni succesul în acest business, îți poți crea o parte din noroc singur, dacă te pregăteșți din timp. Fă un meniu restrâns și creează-ți o strategie prin care să te diferențiezi de competitori. Pe lângă asta, ia în considerare echipamentul, angajații și aspectele legale. Promovează-te înainte de ziua deschiderii și stabilește metodologia de lucru. Urmând aceste sfaturi, îți vei mari șansele de reușită.