• PRO TV
  • Cum să devii un Project Manager bun? Află secretele din spatele reușitei

Cum să devii un Project Manager bun? Află secretele din spatele reușitei

Cum să devii un Project Manager bun? Află secretele din spatele reușitei

Profesia de Project Manager este destul de recentă pe piața românească. Practic, acest job presupune organizarea activității pentru ceilalți angajați.

Modul de lucru pe proiecte se dezvoltă din ce în ce mai mult în numeroase domenii, pentru că, indiferent de industria în care se aplică, eficiența unei organizații crește considerabil. Acest lucru se datorează ritmului rapid în care se desfășoară activitatea economică în prezent.

Din acest motiv, Project Managerii sunt la mare căutare, îndeosebi în domenii precum IT, relații publice, market research și publicitate, resurse umane, construcții și amenajări etc. Postul de Project Manager presupune fie administrarea unui singur proiect, fie a mai multor proiecte în paralel, ceea ce poate fi o adevărată provocare dacă nu ai pregătirea și skill-urile necesare. 

Iată câteva sugestii pentru a ajunge un Project Manager de succes:

Cursuri de Project Manager

Dacă nu ai studii de specialitate, atunci se recomandă înscrierea la un training, unde vei învăța de la specialiști în domeniu toate lucrurile necesare pentru a deveni un Project Manager de succes.

Un astfel de curs este accesibil din punct de vedere financiar și îți poate deschide uși care până acum au fost închise în sfera profesională. De asemenea, vei dispune de multe beneficii și vei învăța, printre altele, să folosești strategii specifice pentru a depăși problemele ce pot apărea, să organizezi un proiect astfel încât acesta să fie realizat conform bugetului, să-ți dezvolți propriile abilități și, nu în ultimul rând, să ai mai multă încredere în tine.

Task management

Acesta este considerat a fi unul dintre cele mai importante aspecte pe care ar trebui să te axezi pentru a fi un Project Manager bun și descurcăreț. Task management reprezintă gestionarea sarcinilor de lucru până în momentul în care sunt finalizate. Pentru a-ți fi mai ușor, poți folosi un simplu „to-do list” sau să folosești un software specializat.

Specialiștii sunt de părere că un Project Manager cu adevărat bun trebuie să aibă capacitatea de a-și organiza task-urile astfel încât acestea să fie finalizate cu succes și în timp util. În acest mod, câștigă ambele părți - la nivelul companiei, activitățile vor fi cursive, iar tu îți vei putea dezvolta abilitățile organizatorice.

Comunicare eficientă

Una dintre principalele atribuții ale unui Project Manager este aceea de a investi o bună parte din timp în activități de relaționare. 

Este foarte important să îți poți dezvolta abilitățile de comunicare, pe lângă altele. Ea este cheia ce poate face (sau nu) să funcționeze relația profesională cu echipa - este recomandat să fii logic, succint și clar, pentru a comunica în cel mai bun mod viziunea și ideile pe care le ai. Astfel, echipa ta va înțelege exact ceea ce are de făcut și scade riscul apariției greșelilor și neînțelegerilor.

Rezolvarea situațiilor de criză

Indiferent de problemele ce pot apărea, un Project Manager ar trebui să găsească mereu cea mai bună soluție pentru rezolvarea lor. Pentru asta, este indicat să știi cum anume să gestionezi situațiile dificile care apar și, dacă poți aduna la o masă oamenii potriviți, soluțiile vor apărea destul de repede.

Rezolvarea situațiilor de criză reprezintă o cheie vitală pentru funcționarea armonioasă a unei firme, indiferent de domeniul de activitate, iar un Project Manager este una dintre primele persoane care ar trebui să găsească o soluție bună și rapidă.

Așadar, poți reuși să devii un Project Manager bun și eficient, dacă vei ține cont de sugestiile de mai sus și mai ales dacă vei investi timp, răbdare și pasiune în tot ceea ce faci.

Sursa foto: unsplash.com

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni