ß
Dacă lucrezi de acasă sau ești freelancer, te bucuri de un plus de confort față de un job obișnuit, de la birou.
Cu toate acestea, atunci când lucrezi din propria locuință, îți poate fi mai greu să te mobilizezi și tinzi să amâni momentul în care te apuci de treabă.
Din acest motiv, ai nevoie de un birou creativ, care să te ajute să delimitezi activitatea profesională de cea de recreere și să poți lucra într-un spațiu bine organizat. Află din rândurile următoare cum poți amenaja biroul de acasă în așa fel încât să lucrezi eficient și să respecți toate deadline-urile.
Pentru a beneficia de ore productive de muncă, primul criteriu de care trebuie să ții cont include amplasarea potrivită a biroului. Poziționează biroul într-o cameră mai puțin aglomerată, în care ceilalți membri ai familiei nu petrec prea mult timp, așa cum este holul.
Ideal ar fi să plasezi biroul lângă o fereastră, pentru a obține lumină naturală pe timpul zilei și pentru a-ți proteja ochii, ferindu-te de migrene. Majoritatea persoanelor aleg să amplaseze biroul in dormitor, lângă pat și fereastră, unde se pot bucura nu doar de lumina naturală, ci și de o priveliște plăcută.
În amenajarea biroului de acasă, foarte important este să alegi un birou încăpător și un scaun ergonomic. Optează pentru un birou suficient de mare, care să-ți permită să așezi laptopul la o distanță corespunzătoare, oferindu-ți spațiu și pentru celelalte obiecte de birotică.
Dintr-o ofertă de peste 300 de modele de scaune de birou, sigur vei găsi unul pe gustul tău. Alege un scaun de calitate, confortabil și ajustabil, care să-ți permită menținerea unei poziții comode și corecte atunci când lucrezi.
Pentru a-ți duce la bun sfârșit toate sarcinile de lucru, ai nevoie de un spațiu corespunzător, care să-ți asigure tot confortul de care ai nevoie. Din acest motiv, trebuie să ai cât mai mult spațiu de manevră, astfel încât să poți sta confortabil pe scaun și să te poți mișca în voie în jurul biroului, fără să te lovești de alte piese de mobilier.
Totodată, înainte să te apuci de lucru, asigură-te că biroul este ordonat și ai la îndemână toate instrumentele necesare. O suprafață mare a biroului nu reprezintă doar un blat pe care să ții toate dosarele de care nu ai nevoie, ci o ocazie pentru a crea un mediu eficient de lucru.
Atunci când începi să te ocupi de amenajarea biroului, nu trebuie să neglijezi nici spațiile de depozitare. Montează niște rafturi deschise sau niște dulapuri, ca să te organizezi într-o manieră cât mai eficientă. Unele birouri au sertare sau chiar rafturi pe părțile laterale.
Păstrează ordinea folosind articolele potrivite de organizare: panouri perforate de perete de care poți agăța suporturi pentru pixuri sau chiar mici polițe, panouri memo pentru notițe, organizatoare pentru documente și cutii pentru toate accesoriile de birotică necesare activităților tale.
Dacă spațiul de pe birou este bine organizat, nu îți mai rămâne decât să adaugi câteva accesorii care să te inspire. O lampă îți va fi de folos atât în timp ce lucrezi, cât și pentru a crea o atmosferă plăcută când iei o mică pauză. Adaugă și mici detalii menite să te relaxeze și să te binedispună, precum fotografiile cu cei dragi, o decorațiune cu un citat motivațional sau mici suvenire din călătorii.
Avantajul lucrului de acasă este că îți poți amenaja biroul așa cum vrei tu. Profită de asta și adaugă în ambianță elemente pe cât de creative, pe atât de practice și utile.