Vrei să îți menții angajații productivi și implicați în ceea ce fac? Studiile arată că recompensele financiare precum bonusurile sau zilele libere plătite nu sunt suficiente.
Totuși, îți poți face angajații fericiți prin crearea unei atmosfere plăcute la locul de muncă și prin oferirea altor beneficii. Iată pașii pe care trebuie să ii urmezi!
1. Încurajează comunicarea unde este posibil
Comunicarea este unul dintre cele mai importante criterii care determină satisfacția la locul de muncă! Prin urmare, în loc să o reduci, ar fi mai bine să o încurajezi. Creează spații în care angajații pot comunica cu ușurință și să împărtășească idei! Multe discuții se pot dovedi productive, pentru că pot apropia membrii echipei! Comunică și tu la rândul tău cu ei! Fii înțelegător când aceștia întâmpină probleme, încurajează-i să pună întrebări și oferă-le răspunsuri! De asemenea, nu uita să le ceri și lor părerea când vrei să îmbunătățești metodologia de lucru sau alte aspecte din cadrul firmei.
2. Recunoaște și recompensează angajații
Realizările și recunoașterea sunt factori importanți în stimularea unui moral bun! De aceea, laudă fiecare angajat care a dus la capăt o sarcină dificilă în fața colegilor. Iar când sunt atinse obiectivele importante în companie și membrii echipei au dat randament, arată-le că apreciezi asta! Oferă-le un cadou cum ar fi o ședință la spa sau bilete la film! Dacă vrei mai mult, poți organiza o petrecere sau o excursie. Acordă suport angajaților și în domeniul medical! O asigurare de sănătate și un consult oftalmologic sau stomatologic sunt întotdeauna bine primite.
3.Redu numărul de email-uri și de ședințe
Mulți angajați în corporații petrec cel puțin câteva ore pe săptămâna citind, administrând și răspunzând la diferite email-uri. Acesta este și motivul pentru care ar trebui să reduci din ele, să le faci mai scurte și să creezi un sistem prin care să nu se mai piardă atât de mult timp din cauza acestei activități.
Cât despre ședințele în echipă, majoritatea nu vor avea niciun impact asupra creșterii afacerii. De aceea, organizează-le doar atunci când este cu adevărat nevoie de ele! De asemenea, nu chema anumiți angajați dacă nu este necesar, fiindcă ei vor considera că le iei din timpul liber fără niciun motiv. Ședințele individuale ar putea fi o idee mai bună, deoarece ambițiile și nevoile oamenilor sunt diferite și poți crea strategii personalizate, prin care acestea să fie îndeplinite.
4. Dovedește faptul că oamenii sunt parte din companie
Pentru a ajuta oamenii să simtă faptul că fac parte din firmă, oferă-le informații despre evoluția acesteia, situația departamentului din care fac parte și direcția unde trebuie să vă îndreptați. Având un scop, vor fi mai motivați să muncească fiindcă va exista un sens în acțiunile lor și vor deveni mai conștienți de impactul produs de acestea.
Un alt lucru pe care îl poți face pentru a ajuta angajații să simtă că fac parte dintr-un colectiv, este să introduci uniformele de lucru. Cei de la Lindströmgroup închiriază uniforme de lucru sub diferite forme și poți alege un model care să se potrivească cu industria în care activezi. Cea mai simplă variantă este un tricou cu logo-ul companiei dar se poate folosi și un halat sau un șorț, precum cele de la lindstromgroup.com/ro.
5.Elimină stresul
Un angajat stresat se va simți copleșit de activitățile pe care trebuie să le desfășoare și își va pierde încrederea în capacitățile sale de a le efectua. Puțină presiune poate ajuta membrii echipei să rămână atenți, concentrați și motivați asupra sarcinilor dificile. Dar stresul constant poate cauza efecte neplăcute pe termen lung. Pentru a-l combate, aplică următoarele idei:
Îți poți face angajații mai fericiți prin crearea unei atmosfere plăcute la locul de muncă! Încurajează comunicarea între membrii echipei, redu numărul de ședințe și ia măsuri pentru a elimina stresul. Urmând sfaturile acestea, vei crește nivelul de productivitate în firmă!